عربستان و رژیم صهیونیستی

 بر اساس اسناد منتشرشده از سوی سایت ویکی لیکس، همکاری‌ها و مناسبات مهمی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی وجود داشته که از ابعاد سیاسی به مناسبات تجاری و سپس به همکاری های اطلاعاتی رشد یافته است.

سرویس جهان مشرق - محور مقاومت و ضد تروریستی (سوریه ، عراق ، حزب‌الله لبنان و روسیه ) باهدف مقابله و جلوگیری از پیشرفت تروریسم و گسترش گروه‌های تکفیری در جهت  مهار افراطی‌گری ، خونریزی ، چالش‌های امنیتی و منطقه‌ای به وجود آمد. این محور  برنامه اصلی خود را نابودی و از بین بردن ناامنی در منطقه که براثر نقشه‌های رژیم صهیونیستی و آلت دست آن‌ها آل سعود طراحی و اجرا می‌شد، معین نمود.

هدف رژیم صهیونیستی و نوکران عرب آن‌ها در منطقه ایجاد یک خلأ امنیتی بزرگ در سطح چندین کشور ازجمله عراق، سوریه و ترکیه و در صورت امکان جمهوری اسلام ایران بود. آن‌ها قصد داشتند با طراحی و تجهیز یک نیروی تندرو (تکفیری-وهابی) که نام اسلام (مسلمان) را به همراه خود به یدک می‌کشید، منطقه را به آشوب و جنگ کشیده و چهره‌ای خشن و ضد بشری از اسلام به جهانیان نشان دهند.

 بر اساس اسناد و مدارک جدید منتشرشده از سوی سایت ویکی لیکس که از ابعاد پشت پرده و مسکوت مانده مناسبات بین رژیم صهیونیستی و آل سعود درزمینه های متعدد ازجمله تبادل اطلاعات و هماهنگی ضد جنبش‌های مقاومت در منطقه خلیج‌فارس پرده برمی‌داشت؛ می‌توان به‌صراحت اعلام نمود که همکاری‌ها و مناسبات مهمی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی وجود داشته که از ابعاد سیاسی به مناسبات تجاری و سپس به همکاری های گسترده اطلاعاتی-امنیتی رشد یافته است.

آل سعود با آگاهی از این مسئله که رژیم صهیونیستی در منطقه و در میان جوامع اسلامی (حتی در داخل خود عربستان) یک چهره منفور و نفرت‌انگیز است؛ تمامی تلاش‌های خود را در جهت بهبود و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی در خفا و به‌صورت خیلی محرمانه انجام داده است . در این میان یکی از این اسناد که در تاریخ ۲۷آوریل ۲۰۰۵ از سوی قائم‌مقام  وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خطاب به وزیر امور خارجه آل سعود نوشته‌شده است، از گستردگی و وسعت روابط بین این دو کشور پرده برمی‌دارد.

در این سند قائم‌مقام وزارت خارجه عربستان به مصوبه ۱۳ ژوئن ۱۹۹۵با شماره ۵ در رابطه با توقف بسیاری از محدودیت‌ها ضد رژیم صهیونیستی سخن به میان می‌آورد. این سند به‌روشنی نشان می‌دهد که مقامات آل سعود از مدت‌ها قبل یعنی  از دهه ۹۰ میلادی به شرکت‌هایی که روابط خوب و حسنه‌ای با  رژیم اشغالگر قدس داشتند اجازه فعالیت درزمینه های مختلف را داده‌اند.

پس از پیروزی‌های محور مقاومت در عرصه‌های میدانی سوریه و عراق و آغاز اضمحلال گروهای تکفیری _تروریستی  موردحمایت عربستان و رژیم صهیونیستی ، این دو کشور حامی تروریست شکست سنگینی را متحمل شدند.

سفر اخیر ترامپ به عربستان سعودی و دیدارهای وی با مقامات عربستان ، سفر پنهانی  محمد بن سلمان ولی عهد جوان و خام آل سعود به اسرائیل به همراه مقامات بلندپایه نظامی ، اطلاعاتی و امنیتی همگی خبر از همسویی و آغاز مناسبات جدید و تازه‌ای در روابط رژیم صهیونیستی و عربستان است  که هدف اصلی آن مبارزه و مقابله بانفوذ محور مقاومت در کل منطقه خلیج‌فارس است. رژیم اشغالگر قدس و آل سعود تلاش می‌کنند تا نقش محوری و تأثیرگذار ایران را در مبارزه با تروریست در عراق و سوریه را تضعیف و کم‌رنگ نمایند.

در این میان رسانه‌های صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که ایران و محور مقاومت دشمن مشترک عربستان و رژیم اشغالگر قدس هستند و دولتمردان این دو کشور به‌جای مخفی‌کاری در روابط و همکاری‌های خود با یکدیگر، باید به‌صورت علنی این مسئله را اعلام نمایند. لازم به ذکر است که  روابط تجاری عربستان و رژیم اشغالگر قدس از سال‌ها قبل به‌صورت فعال برقرار بوده به‌نحوی‌که دولتمردان آل سعودی با حذف نام کشور سازنده، محصولات تولیدی رژیم صهیونیستی را از مدت‌ها قبل در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس پخش می‌کردند. به‌عنوان‌مثال رژیم صهیونیستی به عربستان دوربین‌های دید در شب و تجهیزات کاشت مین را ارسال می‌کرد و ژنرال شوارتزکوف فرمانده نیروهای ائتلافی غربی ضد عراق در آن زمان دستور می‌داد که تمامی نوشته‌های عبری منقوش بر این تسلیحات از بین بروند تاکسی از منبع این تسلیحات اطلاع پیدا نکند.

همکاری بین تل‌آویو و ریاض به طرح ایالات‌متحده برای ایجاد «نیروی مشترک عرب» به پشتیبانی اتحادیۀ عرب و با فرماندهی رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد. نیروی مشترک عرب عملاً در تجاوز به کشور یمن به کار گرفته شد و سربازان اسرائیلی خلبانی بمب‌افکن‌های سعودی را در چهارچوب نیروی مشترک عرب عهده‌دار شدند و ستاد فرماندهی آن‌ها نیز توسط اسرائیل بر پا شد.

عربستان سعودی در راستای مقابله با محور مقاومت به غیر همکاری‌های امنیتی ،اطلاعاتی، تسلیحاتی و ... خود با رژیم صهیونیستی، تلاش‌های گسترده‌ای را برای نفوذ و رخنه در داخل محور مقاومت شروع کرده است که می‌توان به سفرهای اخیر پادشاه عربستان به کشورهای مختلف ازجمله روسیه اشاره کرد که باوجود عقد قراردادهای اقتصادی فراوان بین این دو کشور هم چنان بی‌نتیجه مانده است؛ چراکه ولادیمیر پوتین اعلام کرد که سیاست و رویکرد روسیه در مورد پشتیبانی و حمایت از دولت سوریه هیچ تغییری نخواهد کرد و  مشخصاً به این معنا اشاره نمود که رئیس‌جمهور بشار اسد که به شکل دموکراتیک برگزیده‌شده است تا پایان دور ریاست جمهوری‌اش در قدرت باقی خواهد ماند.

البته عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیش‌تر در سفر به عراق تلاش  کرده بود تا با همکاری ترکیه و  رژیم اشغالگر قدس یک جبهه عبری- عربی -ترکی علیه محور مقاومت به وجود بیاورد. هدف او ایجاد شکاف میان شیعه و اهل سنت عراق بود که در این امر هم ناکام ماند.

عربستان بعد از شکست در سوریه سعی کرد تا با برنامه‌ریزی برای عراق روابط خود با این کشور را بهبود ببخشد و به‌نوعی در محور مقاومت نفوذ کرده و عراق را از جمع هم‌پیمانان این محور خارج نماید؛ چراکه بعد از شکست گروه‌های تروریستی و آزادسازی اکثر مناطق از وجود گروهای تکفیری در عراق، این کشور توانسته بود به جایگاه قابل قبولی ازنظر امنیت و ثبات در منطقه برسد و در مقابل عربستان سعودی و متحدش رژیم اشغالگر قدس بیش‌ازپیش منزوی ‌شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • لطیفه پور IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    25 2
    عربستان شده سردمدار آزادی خواهی!!!! ای خـــــــــــــــــــــُدا !!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      11 0
      با فحش دادن و مسخره کردن مشکلی حل نمیشه کشورهای عربی چند ساله پروژه کاهش وابستگی به نفت و خام فروشی و حتی کاهش وابستگی به غرب رو کلید زدن اصولا الان امارات یک کشور غیر نفتی و خدماتی هست تا نفتی!..عربستان هم به شدت برای توسه صنعتی برنامه داره این کشور حتی صنایع هوایی لاکهید مارتین رو هم می خواد در کشورش ایجاد کنه برای ساخت بخشی از قطعات هوایی
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      7 2
      میشه بگی کشور ما تا الان چکار کرده ؟ چرا همش منزوی هستیم ؟
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      8 1
      ما چه کردیم ? البته تقریباَهیچ ! ولی زبونمون الامان
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    14 5
    اینا کِی از شتر پیاده شدند!؟ که ما نفهمیدیم؟!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      6 1
      اینا ادعای تمدن سازی هم دارند
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      7 2
      از وقتی که ما از اسب پیاده شدیم!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    8 5
    مرگ بر اردوغان
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      8 1
      چه ربطی داشت؟
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    10 3
    مرگ بر آل سعود
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    21 3
    عربستان دیگر در حال اضمحلال قطعی است
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      4 9
      بعید به نظر می رسه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    17 4
    محور عبری-عربی در مسیر نابودی کامل
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    18 3
    در راه خدا جهاد کردند و خدا امروز نصرتش را بر جهادگران ارزانی داشت. مرگ بر امریکا , اسراییل و .....
  • یک IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    2 1
    چند روزی هست که نمایش مطالب سایت با مشکل مواجه شده، هم در گوشی و هم در دسکتاپ یکی دو مطلب اول رو فقط نمایش میده، لطفاً رسیدگی کنید
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    12 0
    مشرق جون این قضیه مترو خط ۷ رو نمیخوای بررسی کنی ۳ ماه عین آدم داشتیم جا به جا میشدیم که سر مسائل سیاسی تعطیل کردن
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      0 1
      vhs ld'i
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      5 0
      راست میگه
    • US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      7 1
      اگه بهشون رای دادی، باید اون دهنتو ببندی داداش
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    6 4
    عربستان سردمدارآزادی شده برکشتی کویر فرستاده به قدس دسته دسته سفیر ولاتفرقوا شد انفکاک بدست آل شرور ویرانه شد یمن بدست قصاب آل غرور ای امت محمد ( ص ) ای خوابیده برشک برخیز ! بزن پاتک براین همه خائنانه تک یهود ونصارا وسعودیه متحد شده اند برایران دشمنی آشکاروشیپورزده اند گفت پیامبر) ص) آن صاحب نون والقلم مسلمان کندایرانی روزی اهل مکه بی الم پس براین صف واحد درآییددرتهران پرچم توحید زنید برریاض و برظهران
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    11 2
    آل سعود همیشه با دشمنان ملت فلسطین و مسلمانان همراه بوده اند باالاخره جهان اسلام اینهارا ادب خواهند کرد - زر و تزویر همیشه نمی تواند افاقه بحال اینها داشته باشد
  • US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    6 1
    Russia must force the US out and arrest traitor kurds to be executed, otherwise must leave M.E now. October 23, 2017 (Ulson Gunnar - NEO) - On one hand, the United States is demanding that Iranian-backed militias "leave" Iraq, claiming the fight against the self-titled "Islamic State" (IS) is over. On the other hand, the US and its European partners are still funneling weapons, cash, direct military support and organizing training for Kurdish factions in Iraq's northern region to "beat back" IS. http://landdestroyer.blogspot.com/2017/10/wests-kurdistan-policy-not-adding-up.html Additionally, US contractors are attempting to take control of Iraq's western highways connecting the nation to neighboring Jordan and Saudi Arabia. The contractors are to provide both security and rebuild destroyed infrastructure, also citing IS' continued presence as a pretext for America's continued presence in the country. In other words, the United States is attempting to claim IS is both defeated and also yet to be defeated, attempting to craft a narrative that excludes Iraqi cooperation with Iran, Syria and Russia who are also operating in the region against IS and other militants, and gives the US and its partners exclusive control over Iraq and its future.
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    7 1
    What Iran and Iraq are doing about the traitor kurds. What Syria and Putin are doing about kurdish terrorists. Destroy them now and shoot at invaders position now Kurdistan, the Other "IS" If IS and other militant organizations fighting in Iraq and neighboring Syria represent one proxy of US, European and Persian Gulf interests, the Kurdish factions in northern Iraq seeking to carve out an independent "Kurdistan" are another. Similarly, US and European governments are insisting that Iraqi militias begin standing down, even as US-European support for certain Kurdish factions not only continues, but expands.
  • Reza.kh IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    6 10
    کشورهای هم پیمان امریکا درمنطقه به نوعی بازیچه دست امریکا اسرائیل هستند به ناچار طرح های انها راپیش میبرند فقط جبهه مقاومت درمقابل طرح های انها پیش دستی کند که درحال حاضر وبعد از داعش مقابله با طرح های انها درشمال وشمال شرق سوریه وکمر بند امنیت در حاشیه جولان اشغالیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس