قربانی استقلال

جایگاه تیم استقلال در جدول رده بندی این فصل لیگ برتر ارتباط مستقیمی با عملکرد به شدت ضعیف مهاجمان این تیم داشته که باعث شده این تیم پس از ۱۰ هفته هنوز به امتیاز دو رقمی نرسیده باشد!

سرویس ورزش مشرق – بررسی وضعیت گلزنی استقلال در فصلی که ۱۰ هفته از آن سپری شده بیانگر ناکارآمدی سیستم تهاجمی این تیم در دیدارهای گذشته اش است. اینکه مهاجمانی که حالا در خط حمله این تیم بازی می کنند فصل قبل در همین مدت زمان ۸ گل به ثمر رسانده بودند خود نشان دهنده این افت فاحش در تیمی است که تعداد کل گلهای این فصلش ۴ است!

به گزارش مشرق، آمارنویسان لیگ برتری و فوتبالی قطعا در فصل ۹۷-۹۶ با ثبت تنها "۴" گل مقابل اسم تیم استقلال که همواره در فصول گذشته خط حمله اش جزو سه تیم برتر لیگ بود برگ جدیدی از این موارد را در کتاب آمارشان باز می کنند.

*آمار فوق ضعیف گلزنی!

به ثمر رساندن ۰.۴ گل در هر بازی یعنی کمتر از نیم گل در هر ۹۰ دقیقه به معنی هر ۲۲۵ دقیقه یک گل از مجموع ۹۰۰ دقیقه حضور استقلال در لیگ برتر هفدهم است! به این مفهوم که استقلال در هر ۵ نیمه(دو بازی در میان!) موفق به باز کردن دروازه حریفانش شده است! آمار ضعیفی که هواداران استقلال را به شدت آزار می دهد.

*مهاجمانی که گلزن بودند ولی حالا نیستند!

اگر جابر انصاری را هم جزو مهاجمان این فصل استقلال محسوب کنیم(گرچه برخی کارشناسان این بازیکن را هافبک می دانند) همراه با حسن بیت سعید و علی قربانی که دیگر مهاجمان استقلال در این فصل به حساب می آیند نسبت به فصل قبل در همین مقطع(پایان هفته دهم) عملکردی به مراتب بهتر داشتند. البته سجاد شهباززاده هم جزو مهاجمان استقلال است ولی او نیم فصل اول سال گذشته در لیگ ترکیه یک گل زد و در نیم فصل دوم هم در نفت همین تعداد گل را به ثمر رساند و دلیل جذب او هنوز برای بسیاری از طرفداران استقلال مبهم است!

*مقایسه عملکرد مهاجمان در فصل پیش و فصل جاری

علی قربانی در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ شانزدهم با به ثمر رساندن دو گل در هفته های سوم و هفتم به ترتیب برابر صنعت نفت آبادان و ذوب آهن عملکردی بهتر نسبت به این فصل داشته که هیچ گلی به ثمر نرسانده است! او در کل ۶ گل در فصل پیش لیگ برتر به ثمر رساند.

حسن بیت سعید در استقلال خوزستان هم در ۱۰ بازی اول تیمش ۳ بار در هفته های دوم، چهارم و هفتم به ترتیب برابر استقلال، نفت تهران و پیکان گل زد. او در پایان فصل پیش ۱۰ گل به ثمر رسانده بود.

جابر انصاری هم که این فصل یک گل به سپیدرود رشت زد فصل پیش از مجموع ۶ گلی که برای استقلال در لیگ برتر به ثمر رساند ۳ بار تا قبل از هفته دهم گلهایش را زد. او در هفته های اول، نهم و دهم به ترتیب برابر نفت تهران، سایپا و فولاد گل زد.

بدترین استقلال سالهای گذشته!

تیم استقلال در فصلی که پشت سر می گذاریم از هر نظر نتایج ضعیفی کسب کرده است. بررسی نتایج این تیم در ۶ دوره اخیر لیگ برتر به وضوح نشان می دهد استقلال پس از حضور کادر جدید مدیریتی از نظر امتیازگیری بدترین نتایج طی ۶ سال گذشته را کسب کرده است.

این تیم فصل قبل هم در پایان هفته دهم لیگ برتر ۱۴ امتیاز داشت و در قیاس با هفته های مشابه در شش دوره اخیر باز هم کمترین امتیاز نصیب استقلال شده است. این تیم از نظر گلزنی هم بدترین آمار همه ادوارش را دارد. ۴ گل زده برای تیمی که در دوره های قبل با در اختیار داشتن آقای گل هایی مانند علی سامره ، آرش برهانی و غلامرضا عنایتی (۲ دوره) همواره گلزنانش جزو دو، یا سه گلزن برتر لیگ برتر بودند، در این دو فصل با ضعف گلزنی شدید مهاجمانش دست و پنجه نرم می کند.

*جدایی پرضرر مهاجم اروپا ندیده!

به گزارش مشرق، کاوه رضایی همین حال در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر بلژیک با به ثمر رساندن ۴ گل و ارسال دو پاس گل عملکردی نسبتا خوب داشته است. او که ۲۵ خرداد سال جاری پس از انتشار نامه خداحافظی اش با هواداران استقلال از سوی باشاه استقلال "مهاجم اروپا ندیده" نامگذاری شد در فصل پیش با به ثمر رساندن ۷ گل و ارسال ۸ پاس گل مؤثرترین بازیکن استقلال در امر گلزنی و گلسازی بود که حالا همان بازیکن هم از این تیم رفته است!

استقلالی که با در اختیار داشتن جمعی از مهره های گرانقمیت لیگ برتری هرگز نتوانسته به اندازه کافی راهی به دروازه تیم های دیگر پیدا کند، دو فصل پیش در همین زمان در مکان اول جدول بود! فصل چهاردهم دوم بود! فصل دوازدهم که قهرمان شد سوم بود... نگاهی گذرا به نتایج استقلال در این سالها نشان دهنده سیر نزولی این تیم بعد از فصل دوازدهم است. البته منهای لیگ پانزدهم که استقلال گرچه در پایان فصل سوم شد ولی در جدول نیم فصل دوم عملکردی به شدت ضعیف داشت. تا آنجا که منتج به جدایی پرویز مظلومی از استقلال شد! حالا این استقلال در بدترین وضعیت تاریخ خود در لیگ برتر در اختیار شفر قرار گرفته و این مربی زمان خواسته تا تیمش را روبراه کند.

جدول عملکرد استقلال در ۶ دوره اخیر لیگ!

توضیح درباره لیگ سیزدهم اینکه در آن فصل یک امتیاز به دلیل مسایل انضباطی با رأی کمیته انضابطی از این تیم کسر شده بود.

شش دوره اخیر

لیگ برتر

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

امتیاز

جایگاه در جدول

لیگ هفدهم

۲

۳

۵

۴

۹

۹

سیزدهم

لیگ شانزدهم

۳

۵

۲

۱۱

۹

۱۴

پنجم

لیگ پانزدهم

۶

۳

۱

۱۸

۱۰

۲۱

اول

لیگ چهاردهم

۶

۰

۴

۱۶

۱۱

۱۸

دوم

لیگ سیزدهم

۵

۲

۳

۱۴

۱۲

۱۶

ششم

لیگ دوازدهم

۵

۴

۱

۱۰

۴

۱۹

سوم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    8 9
    مشرق چند روزه گیر دادی به استقلال ها
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    6 9
    اینشا الله دسته یک...تا یادی از دسته سه‌ کرده باشید...عشق ۶ تایی ،۴ تایی، ۱۰ نفره ۱۰ دقیقه ۳تایی
    • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      3 5
      با این حمایت داوری لابد انتظار دارید پرسپولیس دسته 3 بره ؟؟؟؟؟ خب معلومه استقلال را می کوبند که پرسپولیس نتیجه بگیره
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 0
    جایگاه واقعیشون همینه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    2 1
    محمد جان چرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس