کد خبر 7918
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰

بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران با انتشار بيانيه اي خواستار پاسخگويي وزير علوم به خواسته هاي دانشجويان شدند.

به گزارش مشرق، متن اين بيانيه به شرح زير است:
«انقلاب اسلامى آمد تا هم «فرهنگ خفقان و سرجنبانيدن و جمود» و هم «فرهنگ آزادى بى‌مهار و خودخواهانه غربى» را نقد و اصلاح کند و فضائى بسازد که در آن، «آزادى بيان»، مقيد به «منطق و اخلاق و حقوق معنوى و مادى ديگران» و نه به هيچ چيز ديگرى، تبديل به فرهنگ اجتماعى و حکومتى گردد و حريت و تعادل و عقلانيت و انصاف، سکه رائج شود تا همه انديشه‌ها در همه حوزه‌ها فعال و برانگيخته گردند و «زاد و ولد فرهنگى» که محصول «تضارب آراء و عقول» است، عادت ثانوى نخبگان و انديشه‌وران گردد.
اما متأسفانه گروهى بدنبال سياست زدگى و گروهى بدنبال سياست زدائى، دائماً تبديل فضاى فرهنگى کشور را به سکوت مرداب گونه يا تلاطم گرداب وار، مى‌خواهند تا در اين بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تريبون، بتوانند تأثيرگذار و جريان ساز باشند و سطح تفکر اجتماعى را پائين آورده و همه فرصت ملى را هدر دهند و اعصاب ملت را بفرسايند و درگيرى‌هاى غلط و منحط قبيله اى يا فرهنگ فاسد بيگانه را رواج دهند و در نتيجه صاحبان خرد و احساس، ساکت و مسکوت بمانند و صاحبدلان و خردمندان، برکنار و در حاشيه مانده و منزوى، خسته و فراموش شوند.»
(پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه جمعى از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علميه در مورد کرسي‌هاي نظريه‌پردازي 16/11/1381)
توجه و تذکر ولي امر مسلمين جهان به مهندسي فرهنگي و تهيه نقشه جامع علمي کشور هر روز جدي تر و بارزتر مي شود، همان چيزهايي که نبودشان يا عدم جهد در بودنشان تلاش هاي مثني و فراداي جنبش دانشجويي را عقيم گذاشته.
وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري جناب دکتر دانشجو حدود 5 سال از عمر دولت اصولگرا مي گذرد و آنچه تحولي دلخواه است از لحن و بيانات رهبري هويداست:
بنده گفتم کرسى آزادفکرى را در دانشگاه‌ها به وجود بياوريد. خوب، شما جوانها چرا به وجود نياورديد؟
(6/8/1388 بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعى از نخبگان علمى کشور)
البته تلاش هاي جوانان و دانشجويان در تحقق امر ايشان قابل تحقيق است، اما چه بايد کرد از تصدي مديران و مسئولان دانشگاهي که فضاي باز دانشگاه و فعاليت هاي سياسي دانشجويان را به ضرر خود مي بينند؟ امري که مقام عظماي ولايت بر آن مصرترينند.
آقاي وزير البته يک سالي هم از فتنه مي گذرد، سالي که به لطف آن، برخي مديران و مسئولان دانشگاهي خود را از پاسخ گويي و ارائه برنامه پشت ديوار سوخته فتنه مخفي کردند و هر چون و چرايي را به ضرر مصالح نظام ديدند.
جناب دکتر دانشجو عدم انسجام در برنامه هاي دانشگاهي و تعلل در ياري رساندن به جنبش دانشجويي در راه اندازي کرسي هاي نظريه پردازي و آزادفکري و از همه مهمتر عدم تحول جدي در علوم انساني مسائل مهمي است که مغفول مانده.
البته تاکيدات رهبري بر تحول در علوم انساني، سواي باقي علوم نيز هست که رويت کارنامه دانشگاه ها و دانشکده هاي علوم انساني را مي طلبد. از آنجا که سهم مسئوليت دست اندرکاران و دانشگاهيان کشور در کنار تلاش ها و وظايف دانشجويان متعهد غير قابل انکارست، لذا از جنابعالي رسما دعوت مي نماييم تا با حضور در دانشگاه علامه طباطبائي(ره)، در جمع بسيجيان دانشگاه ها هم از آمار تحولات علمي در بزرگترين دانشگاه علوم انساني خاورميانه مطلع شويم و همچنين برنامه ها و اقدامات وزارت مسئول و متعهد علوم و تحقيقات و فناوري را بشنويم.
? بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي
? بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع)
? بسيج دانشجويي دانشگاه تهران
? بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي
? بسيج دانشجويي دانشگاه شريف
? بسيج دانشجويي دانشگاه امير کبير
? بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير
? بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس