کد خبر 791736
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
 ایربگ

کیسه هوا یا همان ایربگ یکی از مهمترین وسیله های ایمنی در خودرو به شمار می آید که این روزها از آن استفاده می شود.

به گزارش مشرق، تامین کنندگان شرکت خودروسازی هیوندای به تازگی توانسته اند یک کیسه هوا مخصوص سقف های دارای سان روف پانورامیک ابداع کنند که مانع از بیرون افتادن افراد از خودرو و یا آسیب دیدن آن ها در هنگام واژگون شدن خودرو می شود.

«هیوندای موبیس» با بیان اینکه ۱۱ اختراع در این زمینه به ثبت رسانده اعلام کرد، ایجاد چنین کیسه هوایی بسیار سخت بود و حتی نیازمند دستورالعمل های مختلف برای زمان هایی است که سان روف باز یا بسته باشد. همچنین محل قرارگیری آن با توجه به اندازه سان روف نیز متفاوت خواهد بود.

این کیسه هوا قرار است در مدل های آینده این خودرو و بر روی مدل های شاسی بلند نصب گردد. به نظر می رسد که برخی از شرکت های ایمنی و استاندارد خودرو سان روف های پانورامیک را بسیار نا امن اعلام کرده اند. اخباری که از حوادث خودروهای دارای سان روف بدست آمده نشان می دهد که شکسته شدن این سقف های شیشه ای تا امروز بیش از ۸۶۰ مورد جراحت را نشان می دهد که آماری بسیار بالاست.

از آنجایی که بازار سان روف های پانورامیک بسیار داغ شده و شرکت های مختلفی از این نوع سقف ها برای خودرو استفاده می کنند، شرکت تامین کننده «هیوندای موبیس» می تواند در آینده ای نزدیک سهم بازار زیادی را به خود اختصاص دهد.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس