تویوتا داعش

یک روزنامه اتریشی مسئله بازگشت تروریستهای اروپایی از مناطق بحرانی در عراق و سوریه را با توجه به شکست‌های گسترده داعش در این مناطق، از چالش های این روزهای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی از وحشت اروپا درباره بازگشت تروریستهایی که به مناطق بحرانی رفته اند بعد از شکست های داعش در این مناطق خبر داد.

در ادامه این مطلب آمده است که در فرانسه به این افراد "les revenants و در آلمان Rückkehrer". گفته می شود. هیچ کس نمی داند تعداد این افراد واقعا چه اندازه است. سازمان اطلاعات فرانسه   DGSEاین طور ارزیابی می کند که در سال های گذشته حدود 1800 فرانسوی برای جهاد به مناطق بحرانی در عراق و سوریه سفر کرده باشند. بر اساس گزارشی که جدیدا منتشر شده است 265 نفر از آن ها جان خود را در این مناطق از دست داده اند. صدها نفر از این جهادی ها هم در آینده تلاش خواهند کرد به فرانسه بازگردند.

نویسنده در ادامه از نگرانی فرانسه درباره بازگشت جهادی ها از مناطق بحرانی بعد از شکست های داعش در این مناطق خبر داده و به نقل از یکی از مقامات ارتش فرانسه نوشت که ما دقیقا امتحان می کنیم که این انسان ها چگونه رفتار کرده و همچنین سازمان های اطلاعاتی دقیقا آن ها را تحت نظر دارند.

وزیر دفاع فرانسه نیز چندی پیش در یک فرستنده رادیویی صراحتا اعلام کرد که اگر این جهادی ها در مبارزات در مناطق بحرانی کشته شوند خیلی بهتر است. همچنین ژنرال عبدالغنی اسدالی از فرماندهان نظامی عراقی اخیرا در این باره اظهار داشته است که ما توافق محرمانه ای با پاریس داریم که بر اساس آن هیچ جهادی فرانسوی زنده موصل را ترک نکند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است همچنین شمار جهادی های زیر سن قانونی که از فرانسه به مناطق بحرانی رفته اند چند صد نفر ارزیابی می شود. بسیاری از آن ها آموزش دیده و مسلح شده اند و حتی برای اعدام های رسانه ای مورد استفاده قرار گرفته اند.

روزنامه اتریشی استاندارد در ادامه نوشت: در برلین نیز رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره این مسئله هشدار داده است که کودکان توسط جهادی های داعش در مناطق بحرانی افراطی شده و به آلمان بازگردند. به این ترتیب نسل تازه ای از جهادی ها به آلمان وارد می شوند.

 ازپنج حمله تروریستی سال های اخیر در آلمان حدود سه مورد توسط افراد زیر سن قانونی شکل گرفته است که یکی از آن ها حمله یک نوجوان 15 ساله به یک افسر پلیس در هانوفر، یک بمبگزاری توسط یک نوجوان در شهر اسن و یک حمله تروریستی ناکام از طرف یک نوجوان 12 ساله در لودویگزهافن آلمان.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان بر این عقیده است که 5 درصد از 950 تبعه آلمانی که از آلمان به عراق و سوریه سفر کرده اند اسلام گرایان افراطی در سنین نوجوانی بوده اند که 20 درصد آن ها را هم زنان تشکیل می دادند و حدود یک سوم آن ها به وطن بازگشته اند. تعداد اسلام گرایان خشونت آمیز در آلمان نیز در حال حاضر حدود 1.870 نفر است.

به گزارش  مجله تایمز انگلیس همچنین تا به حال 425 نفر از حدود 850 جهادی که از این کشور به مناطق بحرانی سفر کرده اند به کشور بازگشته اند. اخیرا و بعد از سقوط شهر رقه همچنین در انگلیس نیز بحث هایی در این باره آغاز شده است که ما چگونه باید با این جهادی های بازگشته از مناطق بحرانی رفتار کنیم. سیاستمداران انگلیس و مطبوعات و رسانه های آن ها خواستار سختگیری شدید علیه این جهادی ها هستند. نشریه تایمز انگلیس همچنین پیشنهاد داده است که قانون درباره خیانت به کشور مربوط به سال 1351 در این کشور اصلاح شود که بر اساس آن انگلیسی هایی که به دشمن در داخل و یا خارج از این کشور کمک می کنند مجازات شوند.

بهر حال با توجه به شکست های داعش در مناطق بحرانی در عراق و سوریه بازگشت جهادی ها و تروریست ها از این مناطق به اروپا مسئله ای است که سال های آینده قاره سبز و سیاستمداران آن را شدیدا به خود مشغول خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس