کد خبر 790881
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
افغانستان

برخی از رسانه‌ها گزارش دادند پس از اتهامات فساد به «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان، «همایون» معاون پارلمان با توسل به زور بر کرسی ریاست پارلمان نشسته است.

به گزارش مشرق، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که در پی تنش‌ها بین معاون پارلمان افغانستان با «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس این مجلس، امروز «همایون همایون» با توسل به زور بر کرسی ریاست این مجلس قرار گرفت.

همایون معاون پارلمان افغانستان در اعتراض به فساد اداری رئیس مجلس و دخالت در کار کمیسیون‌های تحقیق، در نشست امروز نمایندگان به زور بر کرسی ریاست نشست.

گفته می‌شود که معاون پارلمان افغانستان با اشغال کرسی ریاست مجلس گفته که ادامه کار عبدالرئوف ابراهیمی به عنوان رئیس مجلس غیر قابل پذیرش است.

از سوی دیگر، «لالی حمیدزی» نماینده ولایت قندهار در پارلمان افغانستان نیز کرسی منشی این مجلس را اشغال کرده است.

اشغال کرسی رئیس پارلمان افغانستان و درگیری لفظی همایون همایون با «گل باچا مجیدی» نماینده ولایت پکتیا سبب به هم خوردن نشست امروز مجلس افغانستان شد.

در پی تشدید تنش‌ها بین نمایندگان پارلمان افغانستان، پخش زنده از این مجلس نیز قطع شد.

نماینده پکتیا گفته است که همایون و حمیدزی همراه با سلاح وارد ساختمان «الحاقیه» پارلمان افغانستان شده‌اند و برای کتمان این مسئله به کارمندان نیز پول داده‌اند، اما معاون پارلمان افغانستان این اتهامات را رد کرده است.

تعدادی از نمایندگان افغان لالی حمیدزی و معاون پارلمان افغانستان را متهم کردند که شب گذشته به آرشیو تلویزیون پارلمان افغانستان نیز دست برد زده‌اند.

در پی انتشار گزارشی توسط تلویزیون «طلوع‌نیوز»، مبنی بر سوءاستفاده رئیس پارلمان افغانستان و اختلاس از بودجه این مجلس، اختلافات جدی بین معاون و رئیس پارلمان افغانستان بوجود آمده است.

همایون همایون معاون پارلمان افغانستان، ابراهیمی را متهم کرده که با ارسال نامه‌ای به دادستانی کل افغانستان مانع تحقیقات دادستانی در قضیه فسادش شده است.

در پی اعتراض تعدادی از نمایندگان، هفته گذشته ابراهیمی به کمیسیون‌های «بودجه»، «قضایی و حقوقی»، «مصونیت پارلمانی»، «بازرسی مرکزی و رسیدگی به شکایات» دستور داد تا این موضوع را بررسی کنند و در سه روز آینده به نمایندگان مردم گزارش دهند.

معاون پارلمان افغانستان پیش از این هشدار داده بود که از این مسئله به سادگی نمی‌گذرد و مداخله ابراهیمی رئیس پارلمان را در نتیجه تحقیقات این کمیسیون‌ها تحمل نخواهد کرد.

گفته می‌شود که به نظر همایون همایون در امور کاری کمیسیون‌هایی که مامور بررسی موضوع فساد و سوء استفاده از بودجه پارلمان افغانستان بودند، رئیس این مجلس دخالت کرده است.

این در حالی است که موضوع اشغال غیر قانونی کرسی ریاست پارلمان افغانستان توسط معاون اول تاکنون از سوی نمایندگان این مجلس و مقامات افغان تائید نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیبا احمدپور US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    0 0
    همیشه افغانستانو کشور خودم میدونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس