کد خبر 790755
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
سناتورهای آمریکایی

دو سناتور جمهوریخواه به انتقاد علنی از رئیس‌جمهوری آمریکا پرداختند.

به گزارش مشرق، تنش‌ها در بین جمهوریخواهان روز گذشته (سه‌شنبه) و درپی انتقاد دو سناتور این حزب از سیاستهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بالا گرفت.

سناتور جف فلیک و سناتور باب کورکر، ترامپ را متهم به پایین آوردن مقام سیاسی آمریکا و موضع ایالات متحده در عرصه بین‌الملل کردند. انتقاد علنی و عجیب فلیک و کورکر از ترامپ نشان داد که رابطه حزب جمهوریخواه و رئیس‌جمهوری آمریکا در چه شرایطی است.

فلیک در سخنرانی احساسی خود در صحن سنا بارها به انتقاد از نحوه حکومت داری ترامپ پرداخت و گفت که سیاست این کشور به  رفتار گستاخانه، ظالمانه و بی ارزش کاخ سفید عادت کرده است.

این سناتور منطقه آریزونا که اعلام کرد در انتخابات سال بعد شرکت نخواهد کرد گفت: غریزه قربانی کردن و تحقیر کردن دیگران ما را به مردمی ترسو و عقب مانده تبدیل می‌کند.

فلیک در ادامه گفت: من در این جرم شریک نخواهم بود و سکوت نمی‌کنم.

کورکر نیز با اعلام خبر عدم شرکت در انتخابات آتی از منطقه تنسی ترامپ را به بیان موضوعاتی نادرست متهم کرد که به سادگی اثبات نادرستی آنها امکانپذیر است و می‌تواند به موضع آمریکا در عرصه جهانی آسیبی جدی وارد کند.

از سوی دیگر سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهارات  این دو سناتور را رد کرد و گفت که ترامپ خواستار فعالیت سناتورهایی است که به پیشبرد اهداف سیاسی‌اش کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس