خبرویژه

رئیس هیئت مدیره جدید شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) می‌گوید حل اکثر چالش‌های ایران در گرو یکپارچگی ارکان کشور است.

به گزارش مشرق، «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اکبر ترکان در گفت‌وگو با روزنامه ایران اظهار داشت: کشور به تحولات مهمی نیاز دارد، اما ظرفیت‌های تصمیم‌گیری مستلزم این است که همه شرایط برای کشور مهیا شود و این فقط مربوط به داخل کابینه نیست، یعنی قوای کشور باید برای تصمیمات بزرگ آماده شوند.


در سطوح بسیاربالا، باید همه با هم یکپارچه شوند تا آمادگی تصمیم‌گیری برای حل و مدیریت مسائل کلان مهیا شود. مسائل کلان، همان‌ها است که آقای دکتر نیلی گفته است. البته ایجاد این هماهنگی خارج و فراتر از حوزه دولت است.


وی در عین حال گفت: کابینه دوازدهم همان کابینه یازدهم است و تفاوت زیاد بین این دو نیست.


ترکان در ادامه این مصاحبه گفت: به نظر می‌رسد هر کسی باید به جای خود بازگردد. اکنون در قوه مقننه می‌بینیم که نمایندگان محترم مجلس از فرط شوق و علاقه به کارهای کشور وارد کارهای اجرایی می‌شوند که بخشدار فلان منطقه یا مدیرکل فلان اداره را با نظر من تعیین و انتخاب کنید یا می‌گویند فرماندار فلان شهر را با نظر من عوض کنید. این شرایط به این معناست که قوه مقننه از جایگاه خود خارج و وارد حوزه‌ها و کارهای دیگر شده است.


یادآور می‌شود ترکان پیش از کسب ریاست بر هیئت مدیره شستا، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری بوده است. او بی‌ آن که بیلان کار مثبتی در مدیریت قبلی داشته باشد، بی‌هیچ ارتباط روشن حرفه‌ای، به ریاست هیئت مدیره مجموعه شرکت‌های تأمین اجتماعی منصوب شد. این در حالی است که هم‌اکنون مناطق آزاد تجاری عمدتا به مرکز واردات و قاچاق کالاهای مصرفی تبدیل شده؛ هرچند که قرار بود به صادرات کمک کند.


وی پیش از این ادعا کرد: ما جز پخت آب‌گوشت بزباش و قرمه‌سبزی، در هیچ فناوری دیگری برتری نداریم.


با این اوصاف به نظر می‌رسد یکی از علل پدیدآمدن چالش‌های بزرگ، همین طیف مدیران رسوب کرده در دستگاه‌های دولتی هستند که گویا دارای سرقفلی‌های همیشگی مدیریت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس