کتاب آینه تمام نما - کراپ‌شده

در یک ماه گذشته کتاب محوری نهمین دوره پویش ملی «روشنا» 15 هزار جلد چاپ و توزیع شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، کتاب «آیینه تمام‌نما» در یک ماه گذشته با استقبال بالای مخاطبین به چاپ سوم رسید. به این ترتیب از ابتدای ماه محرم(ابتدای مهرماه گذشته) تاکنون 15 هزار جلد از این کتاب در سه نوبت 5 هزار جلدی، چاپ و از چاپخانه روانه بازار نشر شده است. این کتاب که از سوی نشر معارف به چاپ رسیده است، در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، به عنوان کتاب محوری نهمین دوره پویش ملی کتاب‌خوانی «روشنا» معرفی شده است. این کتاب برای حضور در این دوره از پویش «روشنا» با کاهش چهار هزار تومانی از قیمت 13 به 9 هزار تومان روبرو بوده است.


«آیینه تمام‌نما» گفتارهایی از استاد اخلاق آیت‌الله حایری شیرازی است که در رابطه با حادثه عاشورا و کربلا و قیام امام حسین(ع) ایراد شده است. کتاب در هفت فصل مخاطبان خود را به دیدگاه‌های این استاد اخلاق در رابطه با قیام حسینی همراه کرده است: بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پیامدهای واقعه عاشورا، در سوگ سیدالشهدا(ع)، زیارت امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا.


«آیینه تمام‌نما» در 228 صفحه‌ درس‌های خود را با تمثیل‌هایی خواندنی همراه کرده است تا خواننده را در فهم بیشتر حرکت سیدالشهدا(ع) در سال 61 هجری آشنا کند. حرکتی که در نهایت منجر به شهادت ایشان شد.


آیت‌الله حائری شیرازی نهضت عاشورا را جنگ بین فطرت انسانی و طبیعت انسانی معرفی کرده و عقیده دارد: عاشورا این جنگ کامل فطرت و طبیعت است، در صحنه­‌ای که با خط درشت و خوانا دیده شود، حسین‌بن‌علی و یارانش لشکریان فطرت هستند. در مقابل یزیدبن‌معاویه و عبیدالله‌بن‌سعد لشکر اشقیا هستند. لشکر جهل هستند. هر دو نماز می‌خوانند و مسلمان هستند، هر دو حج و جهاد می‌روند. حسین‌بن‌علی می‌خواست بگوید ای کسی که از مسیحیت می‌خواهی وارد اسلام شوی، ما دو اسلام داریم: اسلام نور و اسلام ظلمت؛ اسلام ولایت‌الله و اسلام ولایت طاغوت. اینجا آنچه شما را نجات می‌دهد اسلام ولایت‌الله است، نمازی درست است که نماز ولایت‌الله باشد... عالم الان هم عاشوراست، الان هم در عالم یزیدی است و حسینی است. باید حسین و یزید زمان را شناخت و در ایستادن پشت سر حسین زمان تردید نکرد.


حجت‌الاسلام رنجبر از اساتید اخلاق درباره ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی مولف این کتاب عنوان کرده است: بیشترین شخصی که در میان قدما اهل نظر است مولاناست. در عصر جدید هم آیت‌الله حائری شیرازی از اهل نظر است. ایشان از آن دسته‌ای است که هر جایی باشد چیزی برای تکیه کردن برای پرواز پیدا می‌کند. کسی که بخواهد پرواز کند پرواز می‌کند خواه روی گنبد علی ابن موسی الرضا باشد خواه روی پشت بام یک خانه باشد.


پویش روشنا سال‌های گذشته با کتاب‌های «نامیرا»، «رحمت واسعه»، «سقای آب و ادب» و «بچه‌های عاشورا» به استقبال ایام محرم و عزای امام حسین(ع) رفته بود. کتاب «آیینه تمام‌نما» در 228 صفحه، قیمت 9 هزار تومان و توسط انتشارات معارف راهی بازار نشر شده است. این دوره از پویش هم مانند دوره‌های گذشته هر هفته با جوایزی از برندگان خود تقدیر می‌کند. علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از پویش و دریافت کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور یا پایگاه اینترنتی http://rushana.ir  مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس