کد خبر 790097
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵
برنج قاچاق

قربانی از ورود سالیانه ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق که عمدتاً آلوده به آرسنیک هستند توسط افراد خاص خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه امروز ما را نگران کرده بحث قاچاق برنج است، گفت: تولیدات داخل کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور هستیم سالیانه حدود یک میلیون و دویست هزار تن برنج وارد کنیم.

وی ادامه داد: در توافق‌نامه‌ای که وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت برای واردات برنج با طرف‌های هندی منعقد کرده‌اند، الزاماً باید برنج‌هایی از این کشور وارد ایران شود که در استان‌های کشت  شده باشند که خاک پاک دارد و آلوده به آرسنیک نیستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تصریح کرد: با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از ورود برنج‌های قاچاق در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: برخی از محموله‌های قاچاق برنج نیز از طریق مبادی رسمی و از سوی افراد خاص وارد کشور می‌شوند.

قربانی با اعلام اینکه سالیانه حدود ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتاً آلوده به آرسنیک است، اظهار داشت: این مقدار معمولاً از طریق برخی افراد که دارای رانت‌های خاص هستند وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنده آماری دارم که در یک روز حدود ۷۰۰ تن برنج قاچاق وارد کشور شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2 0
    حتما اون افراد باید اعدام بشن و نباید این حالت ادامه داشته باشه
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    3 0
    اعلان اسامي وآدرس آنها در سايت يا فضاي مجازي ميتونه موثر باشه
  • رضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    خوب اسمشون را بگو وبگو فامیل وپسر ورفیق کیا هستند بدونیم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    کار صهیونیست ها و داعشیا برای نسل کشی ایرانیان مسلمانه
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    تا زمانيكه نام اين افراد خاص عنوان نشود و در مقابل مردم رسوا نشوند در بر همين پاشنه خواهيد چرخنده ، اگر واقعا بايد با انها مبارزه شود تا به برنج كاران ايراني در اين مورد و موارد مختلف ديگر كمك شود و جلوي نابودي انها گرفته شود بايد أسامي اين افراد حتي شماره شناسنامه انها هم اعلام شود ، اينگونه گزارش دادن ها اب در هاوان كوبيدن است و بس خلاف كار بايد معرفي و رسوا شود هر قدر هم خاص باشد در ضمن معني اين خاص را هم ما متوجه نميشويم خاص بودنشان در چيست در قاچاق و نابود كردن زحمتكشان ايراني ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس