کد خبر 789900
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
الحشد الشعبی

دولت عراق با اشاره به اظهارات تیلرسون علیه حشدالشعبی این گروه را جزئی از نیروهای مسلح رسمی این کشور معرفی و اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه آن را توهین به ملت عراق دانست.

به گزارش مشرق، دولت عراق اظهارات روز گذشته رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا علیه نیروهای بسیج مردمی این کشور را بشدت محکوم کرد. بنابر این گزارش، سخنگوی دولت عراق با اشاره به اظهارات تیلرسون علیه حشدالشعبی این گروه را جزئی از نیروهای مسلح رسمی این کشور معرفی و اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه آن را توهین به ملت عراق و دخالت در امور داخلی این کشور عنوان کرد.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد حشدالشعبی گروهی از بهترین جوانان عراقی هستند که فداکاریهای فراوانی در دفاع از خاک و مردم عراق در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش انجام داده اند. این مقام عراقی افزود حضور نیروهای مستشاری خارجی در عراق بصورت محدود و تنها برای آموزش و کمک نیروهای مسلح عراق بوده و مردم و جوانان عراقی نقش اصلی را در مبارزه با تروریسم ایفا کرده اند.

لازم به ذکر است که واکنش تند دولت عراق به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت که با حمله به حشدالشعبی آن را گروهی وابسته به ایران عنوان کرد که موجب برهم خوردن نظم عراق شده است!صبح امروز نیز معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان به دولت عراق اعلام کرد تنها در صورت خروج ایران از این کشور حاضر به مشارت در بازسازی مناطق آسیب دیده در حملات داعش است.

بنابر اسناد موثق عربستان سعودی، اردن، قطر، امریکا، ترکیه و گروه تجزیه طلب بارزانی از جمله حامیان و همکاران داعش در حمله به عراق و ویرانی این کشور هستند. دولت عراق بارها با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر نقش محوری مستشاران نظامی ایرانی در بازسازی نیروهای مسلح این کشور پس از فروپاشی آنها در جریان هجوم سال 2014 داعش به این کشور تاکید کرده است.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    واقعا شدیم مایه عبرت جهانیان! ما که هر چی بهمون بگن لال شدیم صدامون در نمیاد.
  • صالحی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    دولت امریکا و داعش بعلاوه حامیان منطقه ای داعش . چون شکست بزرگی از ایران و حشد الشعبی متحمل شده اند و همه اسناد دست داشتن امریکا د تشکیل این گروه لو رفته است . بسیار عصبانی است . چون داعش هزینه های کمر شکنی برای آنها داشت . ک امریکا و حامیان غربی عربی داعش هیج وقت قادر به تشکیل چنین گروهی ندارند . و به دنبال آن حشد عراق منظم تر و منسجم تر از قبل شده است . اکنون امریکا متوجه شده ک این نیرو . توان به شکست کشاندن هر طرح مخربی ک امریکا برای منطقه بکشد را دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس