کد خبر 789841
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
 ظریف

وزیر امور خارجه ایران که به آفریقای جنوبی سفر کرده دقایقی قبل با همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات آفریقای جنوبی و شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به پرتوریا سفر کرده دقایقی قبل با «میته ماشابانه» همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

قرار است دو وزیر بعد از این دیدار خصوصی سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را افتتاح کنند و بعد از آن ظریف در ضیافت رسمی ناهار همتای خود شرکت می کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر یکشنبه پس از سفری ١٨ ساعته وارد پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی شد و امروز (دوشنبه) مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی با حضور تجار و بازرگانان دو کشور را به همراه وزیر صنایع کوچک آفریقای جنوبی افتتاح کرد.

وی همچنین بعدازظهر امروز نیز با جاکوب زوما رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

شرکت در نشست مطبوعاتی و انجام مصاحبه زنده تلویزیونی و همچنین دیدار با ایرانیان مقیم از دیگر برنامه های ظریف در مدت حضورش در آفریقای جنوبی است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی پس از این سفر به اوگاندا و سپس نیجر خواهد رفت.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی خرداد ۱۳۹۳ و اردیبهشت ۹۴ نیز به منظور شرکت در دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به تهران سفر کرد.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور نیز آبان ماه ۱۳۹۲ در پرتوریا برگزار شد و ظریف بدین منظور به پرتوریا رفت و با جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس