کد خبر 736462
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
وزیر خارجه ایران و نروژ

وزریر خارجه ایران با همتای نروژی در اسلو دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در مجمع اسلو ٢٠١٧ و رایزنی با مقامات نروژی پیش از ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی وارد اسلو شد، در اولین دیدارش با بورگه برنده همتای نروژی در مهمانسرای دولت دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداخت.

ظریف قرار است پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای خود شرکت و پس  از آن با وزیر خارجه اندونزی و سپس موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در مجمع اسلو شرکت کرده بود. ظریف 24 خرداد ماه 1395 نیز سفری سه روزه به نروژ داشت و ضمن رایزنی‌های دوجانبه با بورگه برنده همتای نروژی با دیگر مقامات این کشور از جمله نخست‌وزیر، رئیس پارلمان، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان و نخست‌وزیران پیشین نروژ ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

وزیر خارجه ایران در حاشیه اسلو فروم 2016 با مقامات شرکت‌کننده در این نشست از جمله جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص برجام به رایزنی پرداخت.

«بورگه برنده» وزیر امور خارجه نروژ تاکنون دو بار به ایران سفر کرده است. وی آبان ماه 93 برای اولین بار سفری به تهران داشت و با ظریف و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و برای دومین بار در تاریخ 27 مرداد ماه سال گذشته (1395) سفری یک روزه به تهران داشت.

ظریف فردا (سه شنبه) هم با وزرای خارجه کرواسی، اسلواکی، فنلاند و عمان دیدار خواهد کرد. دیدار با رئیس پارلمان و رئیس کمسیسون سیاست خارجی پارلمان نروژ از دیگر برنامه های ظریف در مدت دو روز حضورش در اسلو است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس