کد خبر 789824
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
رجیستری

وزیر ارتباطات دولت اصلاحات ضمن اشاره به5مزیت اصلی اجرای طرح رجیستری گفت:در کشورهای توسعه‌یافته،همه کالاها ازجمله تجهیزات دارای سیم‌کارت،از مبدا تا مقصد،یعنی از گمرک تا مصرف‌کننده نهایی رجیستر شده‌اند.

به گزارش مشرق، احمد معتمدی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت اصلاحات در خصوص اجرای طرح رجیستری گفت: این طرح از یک سو به نفع مردم خواهد بود چراکه سرقت گوشی‌های تلفن همراه دیگر توجیه اقتصادی ندارد به این دلیل که با اجرای این طرح، همه گوشی‌های تلفن همراه قابل رهگیری به صورت آنلاین هستند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری سریع‌تر جرائم تلفنی با اجرای رجیستری اظهار داشت: طرح رجیستری قطعاً به نفع حاکمیت نیز خواهد بود زیرا همانطور که تعیین هویت صاحبان تلفن ثابت به راحتی صورت می‌گیرد، با اجرای این طرح، صاحبان گوشی‌های تلفن همراه نیز قابل تشخیص خواهند بود که این امر قطعاً به پیگیری جرایم قضایی کمک شایانی خواهد کرد.

معتمدی«ممانعت از ورود گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کشور» را سومین مزیت‌ اجرای طرح رجیستری دانست و گفت: ورود کالاهای قاچاق موجب عدم‌النفع دولت از درآمدهای گمرکی و مالیاتی می‌شود که به تبع آن، اثرات بسیار منفی را در پی خواهد داشت. 

وزیر ارتباطات دولت اصلاحات گفت: اجرای این طرح موجب «افزایش بودجه عمومی کشور» خواهد شد و بی‌تردید با جلوگیری از قاچاق این کالا، دولت با کسری بودجه کمتری مواجه می‌شود که در نهایت، این امر به نفع مردم خواهد بود.

وی با اشاره به پنجمین مزیت این طرح اذعان داشت: مهم‌ترین اثر اجرای طرح رجیستری این است که از ورود کالاهای قاچاق به اسم برندهای معتبر به کشور جلوگیری می‌شود؛ به این ترتیب مردم می‌توانند خریدهای مطمئن‌تری از حیث کیفیت، اصالت و خدمات پس از فروش داشته باشند.

معتمدی با اشاره به اجرای موفق طرح رجیستری تلفن همراه در کشورهای توسعه‌یافته اظهار داشت: به این ترتیب در این کشورها، همه کالاها از جمله تجهیزات دارای سیم‌کارت، از مبدا تا مقصد یعنی از گمرک تا مصرف‌کننده نهایی رجیستر شده و به راحتی قابل ردیابی است.

وزیر ارتباطات دولت اصلاحات در پایان تاکید کرد: ممکن برخی برای اجرای این طرح موانعی ایجاد کنند اما بعید می‌دانم آنقدر قدرت داشته باشند که بتوانند جلوی اجرای قانون بایستند چراکه دولت و مجلس از این طرح حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    انحصار خودرو انحصار سیم کارت حالا هم گوشی یه برند میفته دست یه نفر هر قیمتی عشقش بکشه میزاره گوه به این قوانین جز آزار مردم چیزی نداره فقط برا اینکه یه نفر خوب صود کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس