کد خبر 789694
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا پس از سفرش به هند قرار بود از کابل نیز دیدار کند اما به دلیل تهدیدهای امنیتی سفر خود به افغانستان را لغو کرده است و قرار است در هند با اشرف غنی گفت‌وگو کند.

 به گزارش مشرق، قرار است «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به تعدادی از کشورهای منطقه از جمله عربستان، هند، افغانستان و پاکستان سفر کند.

روزنامه «ویسا» گزارش داد، وزیرخارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات هند به کابل نیز سفر  کند اما بنا به دلایل امنیتی سفرش به افغانستان را لغو کرده است.

برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس جمهور افغانستان نیز برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا قرار است فردا به هند سفر کند اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون سفر اشرف غنی به هند را تایید نکرده است.

از سوی دیگر «داود کلکانی» از اعضای کمیسیون بین‌الملل پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع سفر اشرف غنی به هند برای گفت‌وگو با وزیرخارجه آمریکا را بر خلاف اصول دیپلماتیک دانست.

وی افزود، آمریکا و افغانستان به عنوان دو کشور مستقل باید روابط سیاسی شان را به پیش ببرند.

قرار است وزیرخارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات هندی برای مذاکره با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد نیز سفر کند.

پس از انفجارهای اخیر در افغانستان بار دیگر روابط کابل-اسلام‌آباد دچار تنش شده است و احتمالا اشرف غنی برای مطرح کردن خواسته‌های افغانستان با وزیر خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی اسلام‌آباد را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند و اخیرا هشدار داده‌اند که برای آخرین بار از طریق دیپلماتیک تلاش خواهند کرد تا همکاری اسلام‌آباد را در مبارزه با تروریسم را کسب کنند در غیر این صورت آمریکا از تمام گزینه‌های فشار علیه پاکستان استفاده خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس