کد خبر 789517
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا درباره همکاری اروپا برای تحریم ایران گفت: وقتی ایران از آلمان، فرانسه یا سایر این کشورها میلیاردها دلار خرید می کند، برای این کشورها تحریم ایران سخت است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» درباره مسائل داخلی این کشور، کره شمالی و برخی از سایر حوزه های مورد علاقه اش به اظهارنظر پرداخت.


ترامپ در مصاحبه با «ماریا بارتیرومو» (Maria Bartiromo) خبرنگار این شبکه تلویزیونی ابتدا به تشریح رونق اقتصادی در دوران ریاست جمهوری خود اشاره کرد و آن را حاصل تلاش های تیم اقتصادی در کابینه خود خواند.

وی در ادامه این مصاحبه با تمجید از تصویب بودجه مورد نظر خود گفت: شاهد بزرگترین کاهش مالیات در کشور خواهید بود.

ترامپ با اشاره به تلاش هایش برای لغو و جایگزنی کامل قانون بیمه درمانی باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور موسوم به «اوباما کِر» نیز تصریح کرد: تصمیم داریم «اوباما کِر» را لغو و آن را جایگزین کنیم. فکر می کنم در این باره نیز رأی لازم را خواهیم داشت. لذا تا 3 یا 4 ماه آینده به این مهم می رسیم.

وی درباره قراردادهائی که وی به تلاش برای لغو آن ها با سایر کشورها اقدام کرده است نیز ادعا کرد: دیگر نمی خواهیم از ما سوء استفاده بشود؛ این کشورها خیلی ما را مورد سوء استفاده قرار دادند.

رئیس جمهور آمریکا انتقادهائی را که به «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید درباره مرتبط دانستن اظهاراتش در کنگره با تصدی وی در این دولت زده می شود را رد کرد و گفت: او واقعاً به این کار نیازی ندارد.

دونالد ترامپ در ادامه این مصاحبه درباره وعده خود درباره احداث دیوار مرزی با مکزیک نیز تصریح کرد: مجبوریم این دیوار را بسازیم؛ چرا که مواد مخدر زیادی از اینجا به کشور وارد می شود.

رئیس دولت آمریکا درباره کره شمالی تصریح کرد: اگر بدانید که آمادگی جمعی ما در صورت نیاز در قبال پوینگ یانگ تا چه اندازه ای است، شکّه می شوید.

ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگار این شبکه درباره همراهی کشورهای اروپائی با آمریکا در قبال تحریم های ضد ایرانی و عدم فروش فن آوری به تهران خاطرنشان کرد: صادقانه به آن ها گفتم که ما در برخی زمینه ها با هم اختلاف نظر داریم. من با همه آن ها کنار می آیم. به آن ها گفتم که به درآمدزائی خود ادامه داده و نگران نباشید؛ ما به شما نیاز نداریم.

وی ادامه داد: وقتی ایران از آلمان، فرانسه یا حتی از ما، بوئینگ که نمی‌دانم این معامله چه خواهد شد، میلیاردها دلار خرید می کند، برای این کشورها سخت است که در این زمینه (تحریم ایران) به اقدامی دست بزنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس