کد خبر 789191
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
پرچم ترکیه

نیروهای مسلح ترکیه که برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه به سر می‌برند در پی ایجاد ۸ پایگاه‌ نظامی در این منطقه هستند.

 به گزارش مشرق به نقل از نشریه ینی شفق ترکیه، نیروهای مسلح ترکیه که برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه به سر می‌برند در پی ایجاد ۸ پایگاه‌ نظامی در این منطقه هستند. این تعداد پایگاه نظامی خارج از ۱۴ نقطه‌ای است که برای نظارت بر روند آتش بس ایجاد خواهد شد.

بر این اساس، پایگاه‌های نظامی ترکیه از مرزهای شمالی ادلب شامل ریحانلی تا مرزهای شرقی یعنی نقاط مرزی حلب گسترده خواهد شد. همچنین در مرزهای شمالی که عفرین را شامل می‌شود نیز برای حفاظت از آنچه خطر پ ک ک نامیده شده است نیز پایگاه‌هایی ساخته خواهد شد. مرتفع ترین پایگاه نظامی در نزدیکی عفرین خواهد بود که درمنطقه "Bereket dağı" پایگاهی در حال ساخت است. همچنین ۲ پایگاه هوایی نیز در منطقه تفتناز دایر می‌شود.

چهارمین پایگاه نظامی ترکیه در ادلب عبارت است از پادگان نظامی الظیف که بزرگترین پادگان حکومت سوریه محسوب می‌شده است.

در این گزارش آمده است که ۴ پایگاه نظامی مکان یابی شده و ۴ دیگر هنوز اعلام نشده است.

ارتش ترکیه در حالی مشغول ساخت پایگاه نظامی در ادلب است که طبق توافقنامه آستانه قرار بر ایجاد مناطقی برای نظارت بر روند آتش بس بوده و نه پایگاه نظامی.

ترکیه علاوه بر ایجاد ۸ پایگاه نظامی، ۱۴ منطقه را نیز برای نظارت بر آتش بس در نظر گرفته است که یکی از آنها در نزدیکی مرز ریحانلی قرار دارد و مکان ۱۳ نقطه دیگر هنوز اعلام نشده است.

ترکیه اعلام کرده که برای حفاظت از مردم این منطقه و نیز حفاظت از آوارگان داخلی سوریه دست به این اقدامات زده است. همچنین ادعا شده که در حال حاضر یک میلیون آواره سوری که در ادلب به سر می‌برند در کمپ‌های ایجاد شده از سوی ترکیه به سر می‌برند. علاوه بر این تعداد آوارگان، حدود ۲ میلیون شهروند ادلبی نیز هستند که نیاز به حمایت دارند.

حضور ارتش ترکیه در ادلب به دلیل استفاده از تسلیحات سنگین همچون تانک و نفربر و میزان بیشتر نیرو در عملیات به نسبت رقم تعیین شده در اجلاس آستانه، مورد اعتراض دولت سوریه قرار گرفته بود و طی هفته جاری نیز مشخص شد که علاوه بر ایجاد مناطق نظارت بر آتش بس، ۸ پایگاه نظامی نیز در این استان ایجاد خواهد شد که نشانگر حضور بلند مدت نظامیان ترکیه در سوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 1
    نقشه چین با پرچم ترکیه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس