سردار عبداللهی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مجموع نیروهایی که در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در کل کشور مشغول به فعالیت هستند به صورت مستقیم ۲۰۰ هزار نفر است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از پروژه‌های این قرارگاه در استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به محرومیت‌زدایی این منطقه، نخستین اولویت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این پروژه‌ها پرداخت حق و حقوق مردم است که در استان لرستان از لحاظ محرومیت‌زدایی کارهایی مثل ساخت مسجد، راه، مدرسه، اورژانس و هر چه که نیاز مردم بوده بر اساس اولویت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به نحوه احسنت انجام داده است.

وی افزود: چالش‌های پیش روی کارهای عمرانی، چالش تأمین منابع مالی بوده که این در کشور طبیعی است اما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با این چالش‌ها خیلی مواجه نیست و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم تا افزایش اشتغال را در پروژه‌ها داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: سد تاج امیر هیچ ردیف اعتباری برای آن لحاظ نشده و با هزینه کامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال انجام بوده و وضعیت این پروژه در حال خاکریزی در بدنه سد است.

افتتاح بخشی از زیرگذر بهارستان خرم‌آباد تا پایان سال 96

وی در مورد زیرگذر بهارستان شهر خرم‌آباد اظهار داشت: از مسئولان استان لرستان انتظار می‌رود اگر پروژه‌ای را تعریف می‌کنند، ردیف بودجه‌ای هم برای آن در نظر بگیرند.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: با این توصیف در مورد زیرگذر بهارستان، قرارگاه به خاطر مردم این پروژه را تحویل گرفته که با وجود نبود بودجه، قرارگاه خاتم(ص) با جدیت شروع به کار کرده و با سرعت کار در حال پیشرفت است که إن‌شاءالله تا پایان سال 96 یک قسمت از این پروژه افتتاح می‌شود.

بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از بیمارستان 550 تخت‌خوابی خرم‌آباد

وی در بازدید از بیمارستان 550 تخت‌خوابی شهرستان خرم‌آباد گفت: موسسه جوادالائمه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه ساخت بیمارستان در خرم‌آباد را که خرداد ماه سال 96 شروع به کار کرده برعهده گرفته است و این پروژه حدود 60 هزار مترمربع زیربنا دارد و از 14 بلوک تشکیل شده و تقریباً دارای 550 تخت است که حدود 16 هزار مترمربع تا الان پیشرفت داشته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در زمینه مشکلات مالی این پروژه افزود: این پروژه به دلیل کمبود منابع مالی به کندی پیش می‌رود و طبق زمان‌بندی که قرارگاه خاتم برای این پروژه در نظر گرفته است باید هر ماه مبلغ 20 میلیارد تومان در اختیار داشته باشد که بتوانند کار را پیش ببرد اما متأسفانه در این پنج ماهه گذشته حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده ‌که این مبلغ در این پروژه ناچیز است و با این وضعیت مالی، کار خیلی سخت پیش می‌رود.

برنامه‌ریزی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با سیستم دولت هماهنگ‌شده است

وی در مورد پروژه‌هایی که در کشور توسط این قرارگاه انجام می‌شود عنوان ‌کرد: این پروژه‌ها در کشور بسیار زیاد هستند اما ما در 10 حوزه بزرگ فعالیت‌ داریم‌ و برنامه‌ریزی قرارگاه‌ خاتم‌الانبیاء(ص) با سیستم دولت هماهنگ‌شده است و اعتقاد قرارگاه بر این است که بر اساس اولویت پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد آن پروژه را به ثمر برساند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در سال 95 قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) 60 پروژه را مورد هدف خود قرار داد که همه این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیدند و در سال 96 نیز قرارگاه، 57 پروژه بزرگ که پروژه‌های مهمی برای کشور هستند را هدف خود قرار داده که در شش ماهه نخست سال روند پیشرفت این پروژه‌ها رضایت‌بخش است.

وی بیان کرد: با مشکلات مالی که در کشور وجود دارد ما با قدرت و توان کامل به کارمان ادامه می‌دهیم که بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در بحث اشتغال با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال» تقریباً چند وقت گذشته کارخانه فولاد میانه به بهره‌برداری رسید که در سال حدود یک میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌شود و حدود 400 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 1200 نفر به صورت غیرمستقیم در این پروژه مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی افزود: مجموع نیروهایی که در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در کل کشور مشغول به فعالیت هستند به صورت مستقیم 200 هزار نفر است.

سردار عبداللهی عنوان کرد: پروژه روان‌آب‌های غرب کشور، یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های کشور می‌باشدکه در این پروژه حدود 10.3 میلیارد مترمکعب آب جمع‌آوری می‌شود و این پروژه در طول 1460 کیلومتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شود و حدود 10 هزار نفر در این پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: بزرگترین پروژهایی که برای کشور خیلی اهمیت دارد پروژه ستاره خلیج فارس است که ظرفیت تولید این پروژه فرآوری 60 میلیون لیتر در روز یعنی 360 هزار بشکه در روز و بزرگترین پروژه میعانات گازی جهان است که در اوج کاری حدود 17 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه در سال 95 به بهره‌برداری رسیده که تا الان حدود سه میلیارد لیتر تولید فرآورده داشته است که از این مقدار حدود 800 لیتر بنزین و مابقی آن گازوئیل و نفت سفید بوده است که با اتمام این پروژه صاحب 60 میلیون لیتر فرآورده می‌شویم که 37 میلیون لیتر بنزین است و با این وضعیت علاوه بر خودکفا بودن، صادرکننده بنزین هم می‌شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 2
    الحمدلله
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    6 2
    خدا را شکر که خلوص نیت علت اصلی انجام پروژه هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس