کد خبر 788660
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
پ ک ک - پژاک

بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه اعلام گفت: «گروه‌های تروریستی با نصب عکس‌های عبدالله اوجالان، رهبر گروه تروریستی pkk بار دیگر ماهیت تروریستی خود را به جهان نشان دادند.

به گزارش مشرق، بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه اعلام گفت: «گروه‌های تروریستی با نصب عکس‌های عبدالله اوجالان، رهبر گروه تروریستی pkk بار دیگر ماهیت تروریستی خود را به جهان نشان دادند. به این ترتیب برخلاف ادعای آمریکا، رقه همچنان در تصرف تروریست‌هاست.»

معاون نخست وزیر ترکیه خطاب به خبرنگاران گفت: «نصب این تصاویر در رقه دروغ بودن همه آن چیزهایی که آمریکا تاکنون بیان کرد ، نشان داده است. آمریکا ادعا می‌کرد تروریست‌ها را از رقه بیرون کرده است؛ اما حقیقت این بود که تروریست‌های جدیدی رقه را اشغال کرده‌اند.»

بوزداغ با انتقاد شدید از دورویی و نفاق آمریکا گفت: «واشنگتن مدعی است با تروریست ها همکاری نمی کند بلکه فقط از ائتلاف چندملیتی موسوم به قوات سوریه دموکراتیک (قسد) در سوریه حمایت می کند؛ اما اکنون گروه تررویستی pkk با اعلام حضور خود در رقه ادعاهای آمریکا را تکذیب کرد.»

او ادامه داد: «این تصاویر بار دیگر نشان داد که شبه نظامیان کرد تجزیه طلب فاتح رقه، همان گروه تروریستی pkk هستند.»

معاون نخست وزیر ترکیه در پایان، از زبان تهدید استفاده کرد: «آن‌ها می‌خواهند در جنوب ترکیه یک حریم امن برای مناطق تروریستی خود ایجاد و تا مرزهای مدیترانه پیشروی کنند. ما با برنامه مشخص، این طرح ضدامنیتی را خنثی می‌کنیم. ابتدا برای توقف روند مهاجرت از سوریه و نابودی طرح تجزیه‌طلبان کرد برای ایجاد منطقه تروریستی در جنوب ترکیه و نزدیک سواحل مدیترانه، وارد سوریه می‌شویم.»

این مقام آنکارا در پایان، تجاوز به کشور سوریه را این گونه توجیه کرد: «احدی از ترکیه نباید انتظار داشته باشد تا گوش‌ها و چشمان خود را بر تحولات سوریه ببندیم. ما ۹۱۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و پیوستگی امنیت سوریه با امنیت ۸۱ استان ترکیه را به خوبی درک می‌کنیم.»

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    12 46
    خوب بعد سوریه نوبت ایران است یا ترکیه همه در ایران میدانند شمال سوریه پایگاهی برای حمله به ایران است
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    6 1
    مرگ بر اوجالان مرگ بر ابوبکربغدادی
  • غیر کرد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    مرگ بر اردوغان گرگ وکفتار و مرگ بر بوزگودیسم مغولی عثمانی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس