شهید و شهادت - لاله - تشییع

رییس سازمان قرآن و عترت بسیج کشور با حضور در منزل شهید جامعه قرآنی «سید کمال‌الدین کامروا» با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در راستای تجلیل از مقام والای شهیدان جامعه قرآنی کشور، «رحیم قربانی» رییس سازمان قران و عترت بسیج کشور، به همراه نماینده شورای توسعه قرآنی کشور، نماینده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قاریان و فعالان حوزه قرآن و عترت کشور با حضور در منزل شهید جامعه قرآنی «سیدکمال‌الدین کامروا» با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، «رحیم قربانی» رییس سازمان قرآن و عترت بسیج کشور طی سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: هدف از این دیدار، تجلیل از شهدای جامعه قرآنی و خانواده‌های آن‌ها است و اینکه جوانان ما بیشتر با اخلاق و خصوصیات زندگی این شهیدان والامقام که با قرآن و اهل‌ بیت (ع) مأنوس بودند، آشنا شوند.


در ادامه این مراسم، همسر شهید جامعه قرآنی کشور «سیدکمال‌الدین کامروا» طی سخنانی به بیان خصوصیات اخلاقی و خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: سیدکمال‌الدین کامروا بعد از ازدواج با من تا سال 1366 که در مکه به شهادت رسید، به‌طور مکرر در جبهه حضور داشت، تا اینکه از سوی بعثه حضرت امام خمینی (ره) برای تبلیغات به حج تمتع اعزام شد.


وی افزود: ما یک جمع خانوادگی داشتیم که همسرم این جمع را به یک جلسه قرآنی کوچک تبدیل کرده بود و می‌گفت که بهتر است وقتی دور همدیگر جمع می‌شویم به جای اینکه از مسائل دنیوی حرف بزنیم و خدای ناکرده غیبت کنیم، دور هم قرآن بخوانیم.


همسر شهید کامروا خاطرنشان کرد: همسرم در جبهه به رزمندگان توصیه می‌کرد که همراه با جنگیدن درس هم بخوانند و معتقد بود که درس خواندن با جبهه رفتن منافاتی ندارد و اگر رزمندگان درس نخوانند، در آینده افرادی که رنگ جبهه را ندیده‌اند امورات کشور را به دست می‌گیرند.


وی با بیان اینکه شهید کامروا بسیار خوش‌اخلاق، اهل نماز شب و خواندن قرآن بود، تصریح کرد: وی یک قرآن سبز کوچک داشت که همیشه همراهش بود و به این قرآن کوچک وابسته شده بود.


همسر شهید کامروا به نحوه شهادت این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: در سال 1366 وقتی که بر اثر مجروحیت جنگی در بیمارستان بستری بود، از طرف بعثه حضرت امام خمینی (ره) با وی تماس گرفتند و خبر دادند که می‌تواند برای تبلیغات به حج تمتع برود. دوستانش می‌گفتند در روز برگزاری راهپیمایی برائت از مشرکین که مأموران سعودی به زائران حمله‌ور شدند، خودش را می‌زد و می‌گفت خانم‌ها زیر دست و پا مانده‌اند و برخی نیز حجاب‌شان برداشته شده است، در این هنگام بود که برای نجات جان زائران رفت و به شهادت رسید.


وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی که پیکرش را به کشور بازگرداندند دیدیم که به علت اصابت گلوله سعودی‌ها به شهادت رسیده است.


در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از این خانواده شهید جامعه قرآنی کشور تجلیل شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس