کد خبر 788384
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
لیندسی گراهام

سناتور لیندسی گراهام از تلاش اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای تصویب قانونی جهت بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، سناتور «لیندسی گراهام» گفت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا به دنبال ارائه طرحی هستند تا درپی آن شرایط جدیدی به مصوبه پیشین این مجلس که اجازه بازبینی مجدد توافق هسته‌ای ایران را می‌داد، اضافه کنند.

گراهام طی مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» گفت توافق هسته‌ای فعلی با ایران، یک «توافق خیلی بد» است و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا به آن دلیل برجام را تایید نکرد زیرا «منافعی که آمریکا از آن به دست می‌آورد، به اندازه کافی ارزشمند نیست.»

وی با بیان اینکه همراه با سناتور «تام کاتن» عضو کمیته خدمات مسلح و سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا مشغول کار بر روی این قانون جدید علیه ایران هستند، افزود: «این قانون تحریم‌های (برداشته شده را) دوباره بازمی‌گرداند اگر ایران به ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ادامه دهد.»

گراهام ادامه داد که درپی این مصوبه، همچنین اگر ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از هر مرکزی که بخواهند را ندهد یا به حمایت از گروه‌هایی که از نظر آمریکا تروریستی است ادامه دهد،‌ دوباره تحریم‌ها باز خواهند گشت.

وی گفت که تلاش خواهد کرد تا حمایت دو حزبی را برای تصویب این قانون و «بهتر کردن توافق هسته‌ای به نفع جهان» به دست آورد اما اگر دموکرات‌ها رای کافی ارائه نکنند، برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، به قانون فعلی موسوم به INARA متوسل خواهد شد.

گراهام در ادامه مدعی شد این تحریم‌های اقتصادی بود که ایران را به توافق هسته‌ای راضی کرد و اکنون نیز امیدوار است تا بتواند جهان را به اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند اگر این کشور رفتار خود را تغییر ندهد.

طرح «اینارا» (INARA) که از سوی کورکر تدوین شده، به کنگره اجازه می‌دهد در صورت نرسیدن به نتیجه‌ای برای تایید برجام در مهلت 60 روزه، تمام یا برخی از 4 بسته تحریمی هسته‌ای اصلی را علیه ایران بازگرداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    3 0
    اینا هم فقط حرف مفت می زنند،از ماست که بر ماست تقصیر بی فکری و ساده لوحی دولتمردان کشور است که چهره دولت ایران را با آن برجام یکطرفه شان،ضعیف و ترسو نشان دادند و گرنه آمریکا،اسرائیل،عربستان و دیگران چه آشغالی هستند که به خودشان جرأت می دهند مدام ایران را تهدید کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس