کد خبر 788267
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
پرچم آلمان

سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره وقوع حملات تروریستی در آلمان توسط نسل جدید داعش و کودکان و نوجوانان افراطی هشدار داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی از هدف قرار گرفتن کودکان و نوجوانان و به کار گیری آن ها به عنوان عامل ترور که در فیلم های تبلیغاتی داعش بسیار دیده می شود خبر داده و نوشت: یک بچه کوچک هفت تیر به دست گرفته و روی ماشه فشار می دهد. یک نوجوان باید با یک چاقو مردم را بکشد.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره هشدار داده است که حالا همچنین در آلمان نسل جدیدی از جهادی ها برای این گونه اقدامات مورد استفاده قرار گیرند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره که کودکان از طرف داعش به افرط گرایی روی آورده و سپس از مناطق بحرانی به آلمان بازگردند و احتمال حملات تروریستی از طرف آن ها هشدار داد.

بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات داخلی آلمان تا به حال بیش از ۹۵۰ تبعه افراطی آلمانی به عراق و سوریه سفر کرده اند. از بین آن ها ۲۰ درصد زنان بوده و پنج درصد نیز در زمان سفر افراد زیر سن قانونی بوده اند. همچنین با توجه به وضعیت موجود در مناطق بحرانی انتظار می رود که زنان به همراه فرزندان خود که در آنجا به دنیا آمده اند به آلمان بازگردند.

اخیرا تروریست های داعش مهم ترین پایگاه خود در شهر رقه سوریه را از دست داده اند. سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره هشدار داد که بخصوص کودکان در سنین بالاتری که از این مناطق به آلمان برمی گردند ممکن است توسط داعش به افراط گرایی روی آورده باشند. ممکن است آن ها در شرایطی در سوریه و یا در عراق تجارب خشونت آمیز و جهاد هدفمند را تجربه کرده باشند.

در حال حاضر همچنین سازمان اطلاعات داخلی آلمان طرداران سلفی گری در آلمان را حدود ۱۰.۳۰۰ نفر ارزیابی می کند.

اینکه خطر حملات تروریستی از طرف تروریست های زیر سن قانونی بالا است در  وقایع سال گذشته مشخص بود و در مجموع ۳ حمله تروریستی در سال ۲۰۱۶ توسط این عاملان انجام شد. یکی از آن ها حمله با چاقوی یک طرفدار داعشی ۱۵ ساله بود که در اوایل سال ۲۰۱۶ یک پلیس آلمان را به شدت مجروح کرد. همچنین یک عملیات انفجاری توسط ۳ نوجوان به یک معبد در شهر اسن رخ داد.

همچنین یک پناهنده نوجوان در جولای سال ۲۰۱۶ در یک راه آهن منطقه ای در شهر وورتسبورگ آلمان با یک تبر چند نفر را مجروح کرد. وی در یک ویدئوی تبلیغاتی خود را به عنوان سرباز داعش معرفی کرده بود. همچنین یک نوجوان دوازده ساله آلمانی- عراقی هم اواخر سال ۲۰۱۶ می خواست یک حمله تروریستی را دربازارچه کریسمسی در آلمان انجام دهد که از آن جلوگیری به عمل آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس