کد خبر 732777
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
 انفجار تروریستی در یک کنسرت در شهر منچستر انگلیس

چند روز بعد از حمله تروریستی شهر منچستر انگلیس، رسانه‌های آلمانی درباره تخلیه سالن برگزاری جشنواره بزرگ موسیقی آلمان در نزدیکی شهر نورنبرگ این کشور به دلیل تهدید تروریستی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، بعد از حمله تروریستی وحشتناک هفته گذشته در شهر منچستر انگلیس که در آن حدود ۲۲ نفر کشته و ۱۲۰ نفر مجروح شدند، رسانه ها  از تخلیه سالن برگزاری جشنواره موسیقی بزرگ " راک ام رینگ" در نزدیکی شهر نورنبرگ آلمان خبر دادند.

پیش بینی می شد که نزدیک به نود هزار نفر شب گذشته در نخستین روز از این جشنواره سه روزه حضور بهم رسانند و اگر این تهدید تروریستی محقق می شد اروپا بار دیگر یک حادثه تروریستی بزرگ با قربانیان بی شمار را تجربه می کرد.

پلیس آلمان حمله انتحاری به یک سالن کنسرت در شهر منچستر انگلیس و کشف نشانه هایی از تهدید ترور را از جمله دلایل تخلیه محل برگزاری جشنواره سه روزه موسیقی در آلمان و تشدید شرایط امنیتی ارزیابی کرده است.

هفته گذشته انفجاری انتحاری در کنسرت «آریانا گرانده» خواننده پاپ آمریکایی در شهر منچستر ۲۲ تن را به کام مرگ فرستاد و دهها تن را زخمی کرد.

پلیس انگلیس از آن زمان تحقیقاتی گسترده را برای بازداشت عوامل این حمله تروریستی انجام داد و موفق شد بخشی از عناصر نزدیک به «سلمان عابدی» عامل این حمله تروریستی را شناسایی کند. چندی پیش رسانه های آلمانی به نقل از محافل امنیتی آلمان  گزارش دادند که عامل حمله تروریستی شهر منچستر مدتی در آلمان هم اقامت داشته و چند روز مانده به این حمله تروریستی از دوسلدورف به منچستر رفته بوده است.

آلمان خود در ماه های گذشته بارها هدف حمله های کوچک و بزرگ تروریستی قرار گرفته است که مهم ترین آن حمله با کامیون به بازارچه کریسمسی دربرلین در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد.

با توجه به هشدارهای مقامات امنیتی اروپایی و آلمانی به نظر می رسد تهدیدات ترور به این زودی ها دست از سر اروپا برندارد و همچنان زندگی اجتماعی در این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رسانه های اروپایی مرتبا از دستگیری مظنونین ترور در بسیاری از کشورهای اروپایی خبر می دهند و بسیاری از مقامات امنیتی اروپا درباره افزایش تهدیدات ترور در این اتحادیه به دلیل شکست های داعش در عراق و سوریه هشدار می دهند.

چندی پیش نیز رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در سخنانی پروفایل عاملان حملات تروریستی را بسیار پیچیده ارزیابی کرده و تاکید کرد که خطر ناشی از حملات تروریستی داعش همچنان در سطح بالا بوده و در آینده افزایش خواهد داشت. هیچ علامت و نشانه ای مبنی بر کاهش تهدید از طرف این گونه عاملان ترور وجود ندارد.

وی همچنین به تغییر ابزار ترور اشاره کرده و گفت: سابق مواردی وجود داشت که ترور با بمب های دست ساز انجام می شد و عامل ترور می خواست زنده بماند. امروز ما باید به این مسئله فکر کنیم که جهادی های بازگشته از سوریه که برای کار با کلاشینکوف آموزش دیده اند به سوی ما آمده و همچنین آماده برای مرگ هستند. علاوه بر این به صورت فزاینده استفاده از ابزار چاقو، تبر و کامیون برای کشتار انسان های بیشتری از طرف عاملان ترور دیده می شود.

با توجه به این هشدارها می توان گفت که اروپا همچنان باید با هیولای تهدیدات تروریستی که البته خود از مولدان آن بوده است دست و پنجه نرم کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس