کد خبر 788145
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
دادگاه

دادرس دادگاه عمومی بهاباد در پی دستگیری متخلف شکار غیر مجاز و متهمی که مرتکب نگهداری نوارهای مستهجن و مبتذل شده بود احکام جالبی صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادرس دادگاه عمومی بهاباد استان یزد در پی دستگیری متخلف شکار غیر مجاز وی را علاوه بر تعیین مجازات های قانونی به نصب دو عدد بنر تحت عناوین خطرات زیست محیطی از بین بردن جانوران وحشی حفاظت شده و احترام به حق حیات به عنوان بدیهی ترین حق از حقوق حیوانات ملزم کرد که در این راستا یک بنر در میادین شهر و یک بنر در مجاورت محل وقوع جرم باید نصب شود  و هر دوماه یک بار بنر ها با موضوعات نوین جایگزین شود.


نصب بنرها به مدت 4 ماه و با نظارت شهرداری و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه می یابد و همچنین این فرد ملزم به جمع‌آوری روایات در خصوص حقوق حیوانات و تهیه مقاله‌ای تحت عنوان حقوق حیوانات در اسلام در قالب بیست صفحه محکوم شد که این مقاله باید به تایید اداره محیط زیست استان برسد و گواهی آن و نمونه مقاله و روایات به دادگاه جهت درج در پرونده ارائه شود.


همچنین در حکم دیگری که متهم مرتکب نگهداری نوارهای مستهجن و مبتذل شده بود، این فرد مکلف به عرضه و فروش محصولات فرهنگی و مذهبی شده و حق عرضه محصولی غیر از آن ندارد و همچنین وی ملزم به مطالعه کتاب حماسه حسینی اثر استاد شهید مطهری شد و در ادامه متهم مکلف به اهدای ده جلد صحیفیه سجادیه و ده جلد نهج البلاغه به مساجد شهرستان با تایید اداره فرهنگ و ارشاد و اهدای وسایل کمک اموزشی تا مبلغ پنج میلیون ریال به مدارس محروم شده است.

احکام جالب دیگر دادگاه های کشور به شرح زیر است:

نگارش مقاله علمی و حفظ احادیث، مجازات ۸ نفر از حاملان مشروبات الکلی

محکومیت عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط به کاشت یک هزار و ۷۰۰ نهال درخت

۳۰۰ ساعت کار در اداره کل بهزیستی استان هرمزگان و شرکت در کلاس‌های کنترل خشم و نحوه صحیح تربیت فرزندان به مدت دوسال مجازات پدر عصبانی

محکومیت یک پزشک به نگارش مقاله علمی در مورد مضرات مصرف مشروبات الکلی

صدور حکم جایگزین حبس در جهت پاکسازی آثار تاریخی بیستون از زباله‌ها

غرس 20 اصله درخت، مجازات جایگزین حبس محکوم در میبد

تهیه پوشاک برای دانش آموزان نیازمند، جریمه راننده بی احتیاط

شکارچی متخلف به پرورش 200 قطعه سهره محکوم شد

نگارش 5 مقاله علمی، مجازات جایگزین حبس محکوم در قصور پزشکی

قاتل درختان به کاشت ۲۱۰ اصله نهال محکوم شد


لازم به ذکر است، رویه اخیر قوه قضاییه استفاده از مجازات های جایگزین حبس برای مرتکبان جرائم با حبس‌های کوتاه مدت است که به تهدید به مجازات بیش از تعیین مجازات توجه شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    24 3
    افرین به این قاضی هم ممحاکممه همم فرهنگ سازی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    6 13
    فقط اعدام
    • US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      2 1
      نه برادرمن هرمتخلفیرو که نباید اعدام کرد-اما مفسدین اقتصادی جزاشون فقط اعدامه چون باعث تضعیف مسلمین ودرنتیجه تقویت کفارو مشرکین میشوند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 0
    افرین با این رای ها هم فرهنگ سازی میشود هم با فرهنگ سازی جرم و جنایت کم میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس