کد خبر 787859
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
دونالد ترامپ دانلد ترامپ

پس از آنکه مدیر یک نشریه غیر اخلاقی از اختصاص جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعات منجر به کنار گذاشتن ترامپ از مسند ریاست جمهوری خبر داد، اتهامات مطرح علیه «پرزیدنت» بار دیگر به جریان افتاد.

 به گزارش مشرق، در ماه های آغازین ریاست جمهوری دونالد ترامپ چند زن از وی به خاطر آزار جنسی شکایت کردند اما ترامپ توانست با تهدید آنها را از پیگیری شکایت منصرف کند.

اما اقدام چند روز قبل «لری فلینت» در اختصاص جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به استیضاح ترامپ گردد، موجب شده تا اتهاماتی که پیش از این علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح بود بار دیگر به جریان بیافتد.

در همین رابطه تارنمای بازفید گزارش کرده است که دستگاه قضایی آمریکا از همکاران پیشین ترامپ که در کارزار انتخاباتی وی فعال بودند، خواسته است که بدون استثناء، تمامی مدارک دال بر اعمال آزار جنسی زنان توسط ترامپ را به دادگاه عالی ایالت نیویورک ارایه کنند.

یورو نیوز نیز در گزارشی که در این رابطه منتشر کرده می نویسد: بی‌تردید سخنان جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که سال گذشته ویدئوی آن منتشر شد به یاد دارید. سخنانی رکیک نسبت به زنان که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده و به گفته ترامپ چیزی جز «حرف‌های عادی مردانه در اتاق رختکن» نبوده است.

در این ویدئو که روزنامه واشنگتن‌پست آن را منتشر کرد، صدای ترامپ شنیده می‌شود که با لحنی مغرور به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌گوید «وقتی آدم ستاره باشد، می‌تواند هر کاری خواست با زن‌ها بکند و حتی اندام آنها را به چنگ بگیرد.»

اکنون که رسوایی آزار جنسی هنرپیشگان زن هالیوود توسط هاروی وینستین، یکی از مشهورترین تهیه‌کنندگان صنعت سینما به اوج رسیده است،   دستگاه قضایی آمریکا از همکاران پیشین ترامپ خواسته است که بدون استثناء، تمامی مدارک دال بر اعمال آزار جنسی زنان توسط ترامپ را به دادگاه عالی ایالت نیویورک ارایه کنند.

این پرونده قضایی در پی آن به جریان افتاده است که خانم «سامر زِرووس» علیه دونالد ترامپ به اتهام افترا و تهمت شکایت کرد. سامر زِرووس مدعی است که در سال ۲۰۰۷ زمانی که برای مصاحبه استخدام در یک برنامه تلویزیونی در یک هتل با ترامپ دیدار کرده از سوی وی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

در واکنش به این اتهام، ترامپ او را دروغگو خوانده، ادعاهایش را رد کرده و گفته که هرگز زِرووس را به اتاق هتلش دعوت نکرده و اتفاقاتی که او گفته هرگز رخ نداده است. اکنون و در پی این اظهارات، سامر زِرووس علیه ترامپ به دادگاه شکایت کرده است.

به گفته وکلای خانم سامر زِرووس نخستین جلسه بررسی این پرونده سی و یکم اکتبر (۹ آبان) برگزار خواهد شد.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور ی آمریکا در تاریخ هشتم نوامبر، ۱۲ زن مدعی شدند که ترامپ اقدام به آزار جنسی آنها کرده است. یکی از این افراد شکایتی را نیز علیه ترامپ مطرح کرد اما بعد از مدتی از پیگیری شکایت خود صرف نظر کرد.

ترامپ در آن زمان با رد کردن تمامی اتهامات تهدید کرده بود که بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات، این زنان را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

ماجرای «جین دو» و میشل اوباما

یکی از زنانی که علیه ترامپ شکایت کرد فردی بود که خود را «جین دو» معرفی کرده و مدعی شد که وقتی ۱۳ سال داشت از سوی ترامپ مورد آزار جنسی قرار گرفته است. اما وی در آبان ماه سال گذشته از پیگیری شکایت خود صرف نظر کرد.

وکیل این زن اعلام کرد که موکلش نامه های تهدید آمیز بسیاری دریافت کرده است. روزنامه گاردین با استناد به سخنان وکیل مدافع این زن که خود را با نام مستعار «جین دو» معرفی کرده در این رابطه نوشت، قربانی این پرونده با نام مستعار جین دو که پیش از این طی شکایتی ادعا کرده بود هنگامی که تنها ۱۳ سال داشت از سوی دونالد ترامپ مورد تجاوز قرار گرفته بود، شکایت خود را علیه نامزد حزب جمهوریخواهان ریاست جمهوری آمریکا پس گرفت.

«لیزا بلوم» وکیل مدافع این پرونده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جین دو از ما خواست تا شکایت علیه ترامپ پس گرفته شود.

بلوم پیش از گفته بود که موکلش همواره پیام و نامه هایی با مضمون تهدید آمیز دریافت می کند.

گویا جین دو در ماه ژوئن سال گذشته نیز شکایت دیگری را علیه ترامپ مطرح کرده بود و علاوه بر آن در ماه آوریل سال گذشته نیز شکایتی را در کالیفرنیا علیه ترامپ مطرح کرده و خواستار دریافت غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری شده بود.

 نی نی لاکسونن (Nini Laaksonen) که به عنوان دختر شایسته فنلاند در رقابت های دختر شایسته سال شرکت کرده بود، ترامپ را به سوء استفاده جنسی از خود در سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان یک مراسم عکسبرداری شخصی متهم کرد. وی دوازدهمین زنی بود که ترامپ را به سواستفاده جنسی متهم می کرد.

اما دامنه سواستفاده های اخلاقی و جنسی دونالد ترامپ، از زنان و دختران جوان، تنها به افراد کم تر شناخته شده باز نمی گردد. ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی بود که میشل اوباما، همسر رییس جمهور سابق آمریکا، در جریان کنفرانس خبری که به حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در نیوهمشایر شرکت کرده بود، ترامپ را به بد رفتاری با خودش متهم کرد.

فلینت در بابر ترامپ

لری فلینت (فردی که برای اطلاعات منجر به برکناری ترامپ ۱۰ میلیون دلار جایزه می دهد) از دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور غیرمشروع» ایالات متحده یاد کرده و می‌گوید برکناری او بهترین گزینه است.

وی همکاری با قدرت خارجی دشمن (روسیه) برای تخلف در انتخابات، نژادپرستی، دروغ‌گویی و تخریب توافق اقلیمی پاریس را از جمله دلایلی خواند که به خاطر آنها ترامپ باید خلع قدرت شود.

وی در بخشی از صحبت های خود گفته بود: اما موضوع نگران کننده‌تر از این است که ترامپ می‌تواند باعث یک جنگ هسته‌ای شود. اگرچه روند برکناری ترامپ طولانی و «خسته کننده» خواهد بود اما اگر این رویه عوض نشود، شاهد ۳ سال بی‌کفایتی و بی‌ثباتی دیگر هستیم که به مراتب بدتر خواهد بود. معتقدم این وظیفه میهنی من و همه آمریکایی‌هاست که پیش از آن‌که دیر شود ترامپ را رها کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس