کد خبر 787767
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
نیکی هیلی نمایه

هیلی سعی دارد توجه جامعه بین‌الملل را به سمت اقدامات ایران در خاورمیانه جلب کند و بدین ترتیب واکنش بین‌المللی را به موضع سرسختانه اخیر ترامپ علیه ایران بسنجد.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه امروز شورای امنیت درباره " وضعیت در خاورمیانه" به برنامه موشکی بالستیک ایران و حمایت تهران از حزب‌الله و بشار اسد خواهد پرداخت درحالیکه اکثر شرکت کننده‌های دیگر سعی در تمرکز به موضوع تنش اسرائیل- فلسطین و بخصوص ساخت و سازها در کرانه باختری خواهند داشت.

این جلسه اولین تلاش آشکار آمریکا برای جلب توجه بین‌المللی به موضع آمریکا علیه ایران پس از عدم تایید توافق هسته‌ای از سوی ترامپ خواهد بود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که باوجود عدم تایید توافق هسته‌ای از طرف آمریکا، دیگر اعضای حاضر در توافق که از متحدان آمریکا نیز به شمار می‌روند به حمایت خود از توافق ادامه داده‌اند.

اولوف اسکوگ، نماینده سوئد در سازمان ملل  گفت که از زمان سخنرانی ترامپ به بعد تغییری در موضع اروپا ایجاد نشده است. به گفته اسکوگ در بحث مربوط به خاورمیانه موضوع فرایند صلح باید در اولویت قرار داشته باشد، نه بحث مربوط به توافق هسته‌ای.

با وجود اتهامات هیلی به ایران در جلسه گزارش دهی، اما فرانسه و بریتانیا به صورت ضمنی اعلام کرده‌اند که کمتر بر روی موضوع ایران تمرکز خواهند کرد و بیشتر به وضعیت اسرائیل- فلسطین توجه خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس