مرتضی کرمانی مقدم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: از مسئولان ورزش تقاضا می کنیم هر چه زودتر فکری به حال برگزاری بازی در ایران با تیم های عربستانی باشند و این مشکل را رفع کنند.

سرویس ورزش مشرق – بار دیگر یکی از بازی های پرسپولیس در عمان برگزار شد و تماشاگران این تیم از دیدن تیم محبوب شان در استادیوم آزادی محروم شدند. بار دیگر نماینده ایران از شرایط میزبانی اش که همه آسیا از آن وحشت دارند بازماند تا عربستانی ها سودش را ببرند. باز هم داوری بلای جان فوتبال مان شد و نفوذ آل سعود در کنفدراسیون فوتبال آسیا کمر یکی از تیم های کشورمان را در نزدیکی فینال شکست.

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار پرسپولیس و الهلال در مسقط حرف زد. او به شدت از داوری مسابقه تیم محبوبش گله داشت و ادامه این وضعیت را به ضرر کل فوتبال ایران می دانست.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*داور شیرازه تیم را برهم ریخت

به نظرم پرسپولیس خوب بازی کرد ولی داور با آن اشتباهش شیرازه تیم را بر هم ریخت. اگر آن پنالتی را نمی گرفت وضعیت به کل تغییر می کرد و می شد حداقل این تیم را با یکی دو گل شکست داد. آن پنالتی روحیه کل تیم را تخریب کرد.

*سعودی AFC را خریده است

از وضعیت داوری مشخص بود که همه چیز با آنهاست. اینقدر پول برای این مسایل هزینه می کنند که به نظر می رسد از بالا تا پایین AFC را خریده اند. پنالتی که روی وحید امیری شد را هم نگرفت. امیری را دوبار زدند ولی انگار نه انگار. هر کاری بخواهند می کنند و ما فقط نشسته ایم و به این اتفاقات تأسف می خوریم. تأسف که نشد کار برویم و یک کاری بکنیم.

*گل دوم آب یخ روی تیم بود!

باید این را در نظر بگیریم که تیم روبروی الهلال پرسپولیس بود. این بچه ها اینقدر حرفه ای نیستند که بتوانند در آن وضعیت بیرون از خانه با آن هم فشار یک گل ناحق دریافت کنند و بعد دوباره گل بخورند. گل دوم تقریبا آب یخی بود که روی سر پرسپولیس ریخته شد.

*پرسپولیس بازی داشت نه بارسا!

آنهایی که انتظار داشتند پرسپولیس هر 6 گل خورده را جبران کند باید به یاد بیاورند درباره پرسپولیس حرف می زنند نه بارسا. آن تیم بارسلوناست که می رود و 6 گل می زند. این تیم همین قدر که آبرومندانه حذف شد هم جای تقدیر دارد و باید به تک تک بچه هایش خسته نباشید گفت.

*روز خوب مسلمان نبود

هر فوتبالیستی روز بد و خوب دارد. در این دیدار هم محسن مسلمان روز بدش را سپری می کرد. البته او هم تا قبل از پنالتی خوب بود ولی انگار آن اشتباه داوری همه تیم را بی انگیزه کرد. یکی هم مسلمان بود که دیگر بعد از آن محسن همیشه نشد.

*ترکیب نقص نداشت

برانکو بهترین نفرات را به میدان فرستاد و بهترین تعویض ها را هم کرد. روی نیمکت مهره خاصی نداشتیم که بگوییم باید آنها را از ابتدا درون تیم می گذاشت. او فقط 11 بازیکن را می تواند به میدان بفرستد. البته اگر طارمی و فرشاد احمدزاده بودند تیم روان تر کار می کرد ولی با این بضاعت بهتر از این ترکیب نبود.

*مسقط عامل تساوی بود

اگر این بازی در آزادی برگزار می شد و 100 هزار پرسپولیسی برای تشویق تیم به ورزشگاه می رفتند قطعا بازی را می بردیم. حتی اگر حذف می شدیم. ما باید هر چه زودتر این مشکل را حل کنیم. چون ادامه این روند به ضرر خودمان و به سود عربستانی ها می شود. تا کی باید با این شرایط دور از خانه و تماشاگر مان بازی کنیم. اصلا این عربستانی ها که در کشورشان فقط شن و ماسه دارند آرزوی شان این است به ایران بیایند ولی ما خودمان باید جلو بیفتیم تا اینگونه حق میزبانی مان تضییع نشود.

*دربی ربطی به این حذف ندارد

بر و بچه های پرسپولیس اینقدر حرفه ای هستند که بدون توجه به این بازی ها برای دربی آماده شوند. تا آن زمان 8 روز مانده و شرایط بهبود پیدا می کند. ضمن آن که بحث دربی با باقی مسابقات تفاوت دارد و انرژی بچه های برای دربی دوباره شارژ می شود و استقلال را شکست می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    7 62
    اگه این تیم شما برده بود هم همین حرفهارومیزدید
  • سجاد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    6 12
    فدراسیون بی لیاقت مافقط بلده حق تیم های خودی روضایع کنه.مشرق انگارخیلی ناراحتی؟یادت رفته چه بلایی سراتراکتوراوردین؟همون بلا سرخودتون اومد نوش جونتون.
    • ایران IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 1
      آخه تراکتور تیمه. اگه پرسپولیس ها با استقلالی ها کل کل می کنن ، اونا دو ت تیم با قدمت و حرفه ای هستن. نه شماها که دو سال پیداتون شده
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      چوب خدا...
  • RO ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    40 0
    دو ماه پیش فیفا بنفع ما رای داد ولی دیپلماسی التماسی اجازه اقدام به ایرانیان را نمی دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 66
    آقاي كرماني مقدم اصلا گيرم آن پنالتي هم درست نبوده وداور اشتباه كرده .. اولا فكر كرديد ميتوانستيد اين تيم الهلال رو ببريد؟ ثانيا شما فكر كرديد داورهاي خارجي هم مثل داوران ايراني هستند كه از ترس تماشاگر براتون پنالتي بگيرن؟؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      بازی رو اصلا دیدی؟ با خودت چند چندی پرسپولیس تماما جلو بود داور پنالتی نمی گرفت می رفت برای گل دوم و سوم پنالتی این تیم رو هم نگرفت بازی رفت هم گل اول آفساید بود و گل چهارم این تیم خطا روی شجاع..
  • محسن IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 89
    کلا شرایط برای دوطرف یکی بود تا ما یادمون هست که برا پرسپولیس پنالتی میگرفتن گهی پشت به زین گهی زین به پشت زمین کج نبود احیانا
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    4 58
    از تیم 10 نفره الهلال چهرتا خورده داور چه کاره بید
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      4 تا خورد 100 هم نخورد
  • سعید IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 72
    چوب خدا صدا نداره اونجا دیگه خبری از یاری فدراسیون ودولت وحاجی عابر بانکو و....دیگه نبود ابروریزی کردین وگرنه اسیا همون اسیای دوسال پیشه که الهلال دوتا دوتا از تراکتورو سپاهان میخورد
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 0
      آبرو ریزی استقلالی کرد که در مرحله ابتدایی 6 تا از العین خورد در یک بازی و حذف شد نه پرسپولیسی که تا چهار تا رفت و با ناداوری بازی آخرش 2-2 مساوی شد بازی با الفاظ و اعداد فقط قایم شدن پشت دیواری از دروغ هست استقلال رفت و برگشت سابقه هفتایی و هشتایی شدن رو هم داره...
  • سینا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 109
    به عنوان یه پرسپولیسی از بازی مزخرف و افتضاح تیم واقعا متاسفم داوری کیلو چنده برادر؟ اگه بازی قبل یه کم خودمونو جمع و جور میکردیم و غیرت میکردن حداقل کمتر گل میخوردیم و شاید میشد تو عمان کاری کرد شانس اوردیم شیش تایی نشدیم تا شیش فقط و فقط برای استقلال بمونه و بس!
    • عمر خربین سرور عمو خوردبینِ IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      2 73
      نه جانم لنگ رفت و برگشت 6 تایی شد . 4 دربی پشت سر هم که تو کارنامتون هست . هزار بارم که 3 گل از تاج کبیر آسیا خوردین تازه یه آدم خربین هم به لیست دشمناتون اضافه شد .
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      رفت و برگشت رو که بخواهیم حساب کنیم استقلال سابقه 7 تایی و 8 تایی شدن رو هم داره عزیز! اگر قرار بر جمع بستن هست 6 العین بعلاوه 6 پرسپولیس میشه 12 تا!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    31 2
    ما چوب نداشتن رابطه مناسب با فدراسیون آسیا را خوردیم
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    82 1
    خواهشا کیسه کشا نظر ندن
  • علیرضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    2 50
    ۶تا خوردین ،اونوقت آبرومندانه حذف شدین؟
    • US ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 0
      6 تا رو که شما از العین در یک بازی خوردین!!!!!!!!
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 1
      بازی 2-2 شد آنهم با داور رشوه ای که دو پنالتی پرسپولیس رو نگرفت و یه پنالتی به حریف داد اون تیمی که در 1 بازی 6 تا خود تیم بزرگ شما بود!..رفت و برگشت استقلال سابقه هفتایی و هشتایی شدن رو هم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس