کد خبر 787682
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کره شمالی و آمریکا

تحلیلگر منطقه آسیا اقیانوس آرام در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت آمریکا علاقه ای به حل بحران کره شمالی ندارد ، بحرانی که از آن برای تحت فشار قرار دادن چین استفاده می کند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت :ولادیمیر ترخوف Vladimir Terekhov تحلیلگر منطقه آسیا اقیانوس آرام در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت آمریکا علاقه ای به حل بحران کره شمالی ندارد، بحرانی که از آن برای تحت فشار قرار دادن چین استفاده می کند.


وی که این اظهارات را در واکنش به آغاز تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه تنش های روزافزون در منطقه بیان می کرد افزود واشنگتن به دنبال حل مسئله هسته ای کره شمالی با استفاده از پکن است. هدف از تمرین های دریایی مشترک سئول و واشنگتن نیز در وهله نخست، چین است. این تمرین های نظامی هم ماهیت نظامی و هم ماهیت سیاسی دارد. هدف اصلی از این تمرین های نظامی، کره شمالی نیست بلکه عرصه ای برای رقابت جهانی بین دو بازیگر مهم یعنی آمریکا و چین است.


ترخوف تصریح کرد آمریکا می خواهد چین، کره شمالی را تحت فشار قرار دهد تا برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد.


وی تاکید کرد حل نهایی مسئله کره شمالی به سود آمریکا نیست. آمریکا بیش از هر چیزی در تلاش برای محدود کردن چین است و برای دستیابی به این هدف خود به تنش ها در منطقه نیاز دارد.


این تحلیلگر روس افزود درحال حاضر تنش ها به شدت افزایش یافته است و آمریکا تلاش می کند با استفاده از چین، کمی آن را آرام کند.


ترخوف تاکید کرد به عقیده وی بعید است اوضاع در شبه جزیره کره در آینده ای نزدیک شاهد تغییری محسوس باشد.


نقطه اوج این مسئله اواسط نوامبر همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به چین خواهد بود.


ترخوف گفت : «به عقیده من تا آن زمان اتفاق خاصی نخواهد افتاد.»


وی افزود زمانی که تمرین های دریایی آمریکا و کره جنوبی تمام شود، احتمالا کره شمالی به آنها واکنش نشان خواهد داد و ممکن است یک آزمایش موشکی دیگر انجام دهد.


آمریکا و کره شمالی پس از آزمایش های موشکی و همچنین آزمایش هسته ای اخیر پیونگ یانگ تهدیدهایی را علیه یکدیگر مطرح کرده اند به طوری که ترامپ گفت اگر آمریکا مجبور به دفاع از خود و متحدانش در برابر کره شمالی شود، این کشور به طور کامل نابود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس