کد خبر 787610
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
جو بایدن

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام تماس حداقل ۱۴ نفر از سران کشورهای دیگر با وی برای کمک به درک رفتارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تأکید کرد که وی اصلا اصول حکومت‌داری را بلد نیست.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «نایتلی نیوز» شبکه «ان بی سی» گفته است که «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهوری آمریکا، حکومت‌داری و اداره کشور را نمی‌داند.

بنا بر این گزارش، بایدن تأکید کرد، «برای اداره یک کشور یک سری اصول کلی و خاص وجود دارد که ترامپ هیچ یک از آنها را بلد نیست».

معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است: «رئیس‌جمهور ترامپ هنجارهای رفتار فردی را نیز زیر پا می‌گذارد و بیشتر از آنکه سیاست اجرا کند، ترس و نگرانی بوجود می‌آورد».

بایدن تأکید کرد: «آنچه اتفاق افتاده این است که ما رئیس‌جمهوری داریم که از حکومت‌داری سر در نمی‌آورد. برای چند لحظه سیاست‌های وی را فراموش کنید. او اصلا متوجه نیست که دولت چطور عمل می‌:ند».

وی ادامه داد، به همین دلیل است که ترامپ هنجارهای سیاسی خاصی را بوجود آورده است که حلقه‌های سیاسی واشنگتن و بروکراسی در دولت فدرال را از بین برده است.

معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به عادت ترامپ در خصوص استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر اشاره کرد و گفت، ترامپ در مواردی از توئیتر استفاده می‌کند که کاملا غیرضروری و نامناسب است. «او با برهم زدن هنجارهای رفتار فردی ترس و وحشت ایجاد می‌کند تا اجرای سیاست...برای مثال وزیر خارجه خود را برای گفت‌وگو با کره شمالی اعزام می‌کند و همزمان می‌گوید که او اقدام اشتباهی را انجام می‌دهد...این بسیار عجیب است».

بایدن علاوه بر این گفته بود که ۱۴ نفر از سران کشورهای دیگر از وی خواسته‌اند تا کمک کند رفتارهای دولت فعلی آمریکا را درک کنند.

وی افزود، حتی یکی از سران کشورهای اروپایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا را با «بنیتو موسولینی» نخست‌وزیر ایتالیا در سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۳ مقایسه کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس