کد خبر 787219
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
تجارت حلال

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به سهم ناچیز ایران در تجارت حلال گفت: اگر استانداردها رعایت نشود، تولید نمی تواند وارد فضای رقابتی شود.

به گزارش مشرق، نیره پیروزبخت در مراسم روز جهانی استاندارد بیان کرد: پس از برجام اتفاقات خوبی در حوزه استاندارد روی داده که صدور گواهی نامه مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی از آن جمله و در 70 کشور قابل قبول است.

وی با بیان اینکه قصد نداریم در کار سازمانها دخالت کنیم، افزود: نباید از حضور استاندارد در جامعه بهراسند، ما برای ارتقاء ایمنی و حفاظت از فرایندهای قابل پیاده سازی در بحث استاندارد فعال هستیم.رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه استانداردها زیر ساخت توسعه اقتصادی هستند،گفت: اگر استانداردها رعایت نشود، تولید نمی تواند وارد فضای رقابتی شود.

پیروزبخت همچنین از ورود یک خانم از پژوهشگران سازمان ملی استاندارد به هیأت مدیره فنی ایزو خبر داد و اظهار کرد: این برای اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: تجارت جهانی محصولات حلال در دنیا به 2 هزار میلیارد دلار می‌رسد که سهم ایران از این رقم بسیار اندک است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس