پرواز از حلب

مستند «پرواز از حلب» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم حسین هریری رونمایی شد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی و نقد بررسی مستند «پرواز از حلب» با حضور محسن عقیلی تهیه‌کننده و کارگردان این أثر، محسن اسلام‌زاده مستند ساز و اهالی رسانه، دیروز دوشنبه ۲۴ مهر در شبکه افق سیما برگزار شد. در این مراسم عقیلی درباره روند ساخت این مستند گفت: می‌توان گفت که این مستند از جهتی آرشیوی و از جهت دیگر پرتره محسوب می‌شود. جرقه کار زمانی خورد که خبر شهادت محسن هریری در مشهد اعلام شد.

به واسطه همکاری قبلی خودم با رسانه فاطمیون که در این کار نیز این عزیزان مشارکت داشتند، کار تولید مستند را شروع کردم. بیشتر تصویربرداری کار در سوریه و بخشی از آن در ایران انجام شد.


وی در پاسخ به انتقاد برخی از اهالی رسانه اظهار داشت: می‌گویند درگیر شخصیت مستندم شده‌ام، این درست نیست چون من غرق شخصیت شهید حسین هریری شدم. کارگردان مستند «پرواز از حلب» درباره چگونگی تولید این مستند هم توضیح داد: من و خانواده‌ام درگیر تولید این مستند بودیم. نمی‌توانستم خودم را مقابل همسر جوان این شهید قرار دهم و با او صحبت کنم.

از همسرم خواستم این کار را انجام دهد، با اینکه تجربه‌ای نداشت پذیرفت و با همسر شهید رفاقت کرد و هم صحبت شد. دختر کوچک خودم هم در تمامی مصاحبه‌ها حاضر بود.

چیزهایی که از رابطه عاشقانه شهید و همسرش هم می‌بینیم بخشی از حماسه است. این که حسین از همسرش می‌خواهد ۱۰ روز یکدیگر را نبینند تا وابستگی‌شان برای روزهای دوری و اعزام کمتر شود، حماسه است.

شرط همسر حسین در مراسم خواستگاری مبنی بر حضور همسر آینده‌اش در همه جای عالم برای دفاع از دین و وطن حماسه است. جنگیدن در منطقه و شهادت برای آرمان‌های دینی و متعالی تمام حماسه نیست بلکه این روابطی که پشت جبهه وجود دارد نیز بخشی از حماسه را تشکیل می‌دهد، فقط جنسش متفاوت است.

محسن اسلام زاده نیز در این مراسم و درباره مستند «پرواز از حلب» گفت: این مستند زمان خوبی پخش شد؛ وقتی که ترامپ اخیرا ایران را تروریست خطاب کرده است این مستند می‌تواند جواب خوبی در مقابل این صحبت باشد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    1 0
    سلام ممنون
  • حسین IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    1 0
    من خبر دارم شغل هایی با زحمت کمتر و درامد بیشتر بهش پیشنهاد داده بودن ولی گفته بود من راهیان نور رو عوض نمیکنم با جای دیگه و دوست دارم تا اخر خادم شهدا بمونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس