کد خبر 787053
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
خبرویژه

علی مطهری می‌گوید، روحانی در معرفی وزیر علوم تعلل کرده و باید مانند احمدی‌نژاد مستقل عمل کند.

به گزارش مشرق، «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی مطهری می‌گوید، روحانی در معرفی وزیر علوم تعلل کرده و باید مانند احمدی‌نژاد مستقل عمل کند.


وی در گفت‌وگو با ایسنا، از تأخیر روحانی در معرفی نامزد پیشنهادی برای وزارت علوم انتقاد کرد و مدعی شد: علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی برمی‌گردد. ایشان می‌خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می‌شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد.


وی افزود: الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می‌دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است. چرا کار را معطل کرده‌اند؟ آقای احمدی‌نژاد در اینگونه موارد مستقل‌تر عمل می‌کرد و کمتر اجازه دخالت می‌داد.


درباره این اظهارات چند نکته شایسته یادآوری است. اولاً نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم، در ساعات آخر منصرف شد و این انصراف هیچ ربطی به نهادهای دیگر نداشت. ثانیاً آقای روحانی یک بار به صراحت ادعای دروغی را که مطهری مجدداً مطرح می‌کند، رد و تکذیب کرده و با این وجود معلوم نیست کسی که درست یا غلط عنوان نایب رئیسی مجلس را یدک می‌کشد، اصرار دارد به شایعه‌پراکنی مسموم رسانه‌ها و محافل ضد انقلاب فریب بدهد؟ چه کسانی مطهری را تحریک به این فضاسازی مسموم می‌کنند؟!


ثالثاً مطهری در حالی از ضایع شدن حق مجلس سخن می‌گوید که در طول ۴ سال گذشته اغلب در قواره وکیل‌الدوله عمل کرده و فاقد کمترین اراده و استقلال رأی بوده است. نمونه فاحش این قضیه، در تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس است که مطهری در واکنش به اعتراض‌ها درباره این شتابزدگی مدعی شد ۲۰ دقیقه هم برای بررسی و تصویب برجام زیاد بود«!» چنین شخصی چگونه می‌تواند از حق و حرمت مجلس سخن بگوید؟


رابعاً ستایش استقلال عمل آقای احمدی‌نژاد از سوی مطهری هم قابل تأمل است. علی مطهری اولین بار با اصرار احمدی‌نژاد و دولت وی، در فهرست اصولگرایان وارد مجلس شد. او در عین حال این اواخر به موضع مقابله به هر قیمت با احمدی‌نژاد و دولت وی افتاد و از همین مستقل عمل کردن احمدی‌نژاد شاکی بود؛ حالا معلوم نیست که چگونه همان روحیه مورد اعتراض مطهری، تبدیل به روحیه مورد تحسین شده است.


مطهری در بازی مشترک - و به ظاهر مقابله‌جویانه- با حلقه انحرافی، افتضاح و بی‌آبرویی دو طرفه استیضاح وزیر کار در زمستان ۹۱ را پدید آوردند که این هم از حوادث عبرت‌آموز است. در آن قضیه نیز، طرف دعوا و منازعه مطهری احمدی‌نژاد و روحیه خاص او بود و وزیر وقت کار و رفاه دستمایه این دعوا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 2
    من برام واقعا جای سوال داره که این جماعت از خدا نمی ترسند؟ از خلق خدا نمی ترسند؟ چطور میخواد در ان دنیا جواب بده؟ ازش بپرسن در فلان مساله چرا این حرفو زدی یا فلان رای رو دادی میگه چی؟
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    11 2
    آفرین به نکته سنجی ودقت این روزنامه
  • اقبال مهدوی راد IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    16 3
    آقا جان علی مطهری یک فرد...است که فقط نان نام پدر میخورد وبس
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 16
    درود بر امثال مطهری که تو این کشور اندکند
  • مهدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 17
    آقای علی مطهری ، شجاع ترین و شایسته ترین نماینده مجلس شورای اسلامی می باشد .
    • 123 IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 0
      خوب شد گفتی
  • محسن IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 2
    رادارقانون شناسی ایشان 180 درجه ای است. 180 درجه باقیمانده رو ولش.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 7
    روزنامه کیهان در این مقاله وارد فاز سفید یا سیاه شده. اگر کسی خوبی داشت باید ازش استفاده کرد و اگر کسی هم بد بود باید از بدی وی پرهیز کرد
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 12
    روح آزادگی از پدر به پسر به ارث رسیده است -
    • 123 IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      1 0
      عجب!!!!1
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 5
    از یک نکته ی مثبت باید تعریف کرد و از نکته ی منفی باید انتقاد کرد، این اصل آزادگیست و ربطی به چپ و راست ندارد....
  • آشنا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 4
    بخداقسم همه این اشخاص که ازعلی مطهری تعریف وتمجید میکنند اگر 2ساعت با ایشان باشند پی به خیلی از مطالب میبرند!!؟واز کرده خوپشیمان میشوند این شخص یادش رفته که عامل احمدی نژاد بود حالا شده ابزار دست کس دیگه.راستی هنوز میخواد از قاتل پدرش معذرت خواهی کنه.
  • آرشان US ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 7
    فقط با یک نگاه به پشتوانه آرا آقای مطهری و استقبال عمومی به ایشان میتوانید میزان محبوبیتش را در نزد مردم بسنجید . پس پسندیده آن است که به نظر اکثریت احترام بگذاریم .
  • امانی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 4
    نظرات متفاوتی مطرح شد که گویای عدم ثبات فکری نظر دهندگان از هر طیف شد اما در مورد علی مطهری فقط این نکته فارغ از جناحی بودن یا نبودن ایشان والبته امثالهم این هست که انها مرض شهره بودن نزد خواص وعوام را دارند وهر از چند گاهی با تیکه هایی از جنس موافق ومخالف پای در میدان میگذارند تا مردم انها را فراموش نکنند بقولی یکی به نعل میزنند یکی به میخ الهمم اشف کل مریض

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس