کد خبر 787034
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
وزیر ورزش

دوران ریاست محسن رضوانی بر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو فردا به پایان می‌رسد و از آن پس همه نگاه‌ها برای آفت‌زدایی به وزیر ورزش است.

به گزارش مشرق، محسن رضوانی 27 مهرماه سال 92 در رقابت با سه نامزد دیگر به‌عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو انتخاب شد و حالا تنها ساعاتی به پایان رسمی دوران ریاست وی باقی مانده است.

شنیده می‌شود برای دور جدید انتخابات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نفراتی همچون محسن رضوانی، امیرحسین آیت‌اللهی، غلامحسین کریمی، مهرزاد خلیلیان، کاوه احمدی، علی گرامی، مجید مشتاق‌عشق، حامد رضاخانی،  وحید مرادی، رضا حبیبی، محمدرضا اسماعیلی و عبدالرضا فاطمی‌مقدم ثبت‌نام کرده که منتظر تائید صلاحیت خود هستند. گفته می‌شود در بین نفراتی که ثبت‌نام کرده‌اند احتمالاً چند نفر به دلیل عدم برخورداری شرایط اعلام شده برای نامزدها و بعضاً داشتن پرونده‌ها و محکومیت‌های قضایی تایید صلاحیت نخواهند شد؛ اما به هر حال این موضوعی است که مسئولان وزارت ورزش باید خبر نهایی‌اش را اعلام کنند. تا زمان برگزار انتخابات معمولاً مدیریت فدراسیون به دست فردی با عنوان «سرپرست» قرار می‌گیرد.

به هر حال تا آن زمان منتظر ماند و به بحث مهمتری هم اشاره کرد؛ همان موضوعی که پیش از این وزیر ورزش و جوانان بهترین جملات را درخصوص آن به کار برد. هنوز به یاد داریم که مسعود سلطانی‌فر در جمع رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که روز 29 دی ماه 95 برگزار شد چه نکاتی را در مورد انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌های ورزش مطرح کرد.

او تعیین سرپرست تا برگزاری انتخابات مجدد رؤسای فدراسیون‌ها را امری هزینه‌زا و مشکل‌آفرین برای ورزش و مدیریت فدراسیون‌های ورزشی دانست و گفت: در اساسنامه هم چنین چیزی نداریم و بهتر است با رعایت قانون و پیش‌بینی زمان‌بندی اتمام دوره ریاست قبلی‌ ثبت‌نام‌ها صورت گیرد و بعد از تأیید نامزدها و تا زمان برگزاری انتخابات جدید، رئیس فدراسیون همچنان عهده‌دار مدیریت امور فدراسیون باشد. تصور من این است در همان روزی که رئیس فدراسیون قبلی زمان مدیریتش به پایان می‌رسد انتخابات جدید برگزار شود.

سلطانی‌فر عنوان کرد: به‌نظر من سرپرستی اداره‌ شدن فدراسیون‌ها آفت ورزش است. سرپرستی اداره‌شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می‌داند موقتی است، اصلاً نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تأمین منابع مالی نمی‌رود. ضمن اینکه ممکن است یک‌سری ولخرجی‌ها داشته باشد. من معتقدم که با تعیین سرپرست، حتی به‌مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون‌ها لطمه می‌زنیم.

سیدکاظم دلخوش اباتری هم با اشاره به عدم انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها و تعیین سرپرست برای اداره فدراسیون‌ها در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک، تصریح کرد: به عنوان نایب رئیس فراکسیون ورزش با این پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان که دوره ریاست رییس پیشین فدراسیون به جای انتخاب سرپرست تمدید شود، موافقم.

وی انتخاب مسئول موقت در هر فدراسیون را غیرمنطقی برشمرد و افزود: انتخاب سرپرست برای هر فدراسیون نه تنها اطمینان و امنیت را به مدیر بخش منتقل نمی‌کند بلکه امکان پاسخگویی را نیز از بین می‌برد. عدم انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک نباید شرایطی را برای لابی‌گری در خصوص انتخاب رئیس جدید کمیته ملی المپیک فراهم  و به نوعی باعث شود این انتخابات مهندسی‌شده برگزار شود. متأسفانه در سال‌های اخیر در پشت صحنه ورزش بازی‌های سیاسی به وجود آمده که این مسئله باعث می‌شود که برخی از تصمیم‌گیری‌های پشت صحنه به ورزش کشور ضربه بزند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که مسائل پشت صحنه و حاشیه‌ای به متن ورزش غلبه پیدا کند، اضافه کرد: انتخاب سرپرست به‌جای انتخاب رئیس قانونی برای هر فدراسیون آن هم در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک شائبه‌هایی برای لابی‌گری و ایجاد بازی سیاسی ایجاد می‌کند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به اظهارات آقای وزیر و نظارتی که نمایندگان مجلس در بحث انتخابات فدراسیون‌ها و انتخاب سرپرست دارند چه تصمیمی برای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اتخاذ می‌شود. آیا سلطانی‌فر پای صحبت‌هایش می‌ماند یا اینکه اتفاق دیگری رخ خواهد داد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس