لاریجانی2

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مهاجرت ناشی از حضور تروریست‌ها، ضرورت مبارزه دائم با تروریسم را دو چندان کرده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس در سن پترزبورگ با «ابوبکر بوکولا ساراکی» رئیس مجلس سنای نیجریه دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل بین المللی به گفت و گو پرداخت.

لاریجانی در ابتدای این دیدار گفت: تروریسم مختص یک منطقه نبوده و مهاجرت هایی که در نتیجه حضور تروریست‌ها صورت می‌گیرد، ضرورت مبارزه دائم با آن را دو چندان کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همکاری‌ها و روابط بین دو کشور خوب است اما می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی به خصوص نفت و گاز افزایش یابد، عنوان کرد: ارتباط پارلمانی بین دو کشور تحکیم کننده روابط دو کشور خواهد بود.

*رئیس مجلس سنای نیجریه: ضرورت ریشه‌کن کردن ریشه‌های تروریسم با تدبیر و ممارست

در این دیدار «ابوبکر بوکولا ساراکی» رئیس مجلس سنای نیجریه نیز با استقبال از گسترش سطح روابط دو کشور گفت: مبارزه با تروریسم از مسئولیت‌های خطیر و انسانی ماست.

وی افزود: یکی از نقاط اشتراک ما مبارزه با تروریسم است باید سعی کنیم با تدبیر و ممارست، تروریسم و ریشه‌های آن را ریشه کن کنیم.

رئیس مجلس سنای نیجریه سطح روابط دو کشور را مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: همکاری در عرصه اقتصادی می‌تواند به افزایش سطح روابط دو کشور کمک کند که حوزه‌های نفتی و گازی به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری اقتصادی خواهد بود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس