آنگلا مرکل و ترزا می

نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی برای مقابله با برنامه موشکی ایران تأکید کردند.

 به گزارش مشرق، سران کشورهای آلمان و انگلیس در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر پایبندی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، به تکرار ادعاها علیه تهران پرداختند.

یک سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند جامعه جهانی باید ایران را برای متوقف کردن فعالیت‌هایش در منطقه و برنامه موشکی‌اش تحت فشار قرار دهد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنها توافق کردند که انگلیس و آلمان به توافق هسته‌ای متعهدند. آنها همچنین توافق کردند که لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود.»

گفت‌وگوی تلفنی دو طرف، دو روز بعد از اعلام راهبرد جدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و توافق هسته‌ای این کشور با گروه موسوم به ۱+۵ انجام شده است.

ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود ایران را به نقض روح توافق هسته‌ای متهم کرده و گفت که پایبندی ایران به این توافق را تأیید نمی‌کند. وی همچنین به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی بالستیک ایران پرداخت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    5 2
    راه مقابله ی ما این هست که بهینه شده ی موشک خرمشهر رو پیاده سازی کنیم.موشک خرمشهر دستاورد بزرگی بوده و هست ولی جای کار خیلی بیشتری داره.با این نوع موشک ها ما میتونیم به قاره پیما برسیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس