کد خبر 786417
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
صفاری نطنزی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نقض اظهارات یکدیگر از سوی دولتمردان آمریکا حاکی ازهم‌پاشیدگی نظام سیاسی درونی آمریکا است.

به گزارش مشرق، مرتضی صفاری نطنزی در خصوص تمهیداتی که مجلس شورای اسلامی برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران اندیشیده است، گفت: در این خصوص چند قانون برای برخورد با آمریکا داریم که به دولت این اجازه را می دهد تا عکس العمل لازم را در قبال هر نوع اقدام خصمانه آمریکا صورت دهد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بعد از تهدیدات مختلف علیه ایران، متهم کردن کشورمان به عدم پایبندی به برجام و تصمیم برای خروج از این توافقنامه بین المللی به بن بستی رسید که مسئولیت آن را از دوش خود برداشته و به کنگره واگذار کرد.

وی افزود: کنگره آمریکا نیز بر اساس واکنش هایی که تا کنون داشته به نظر می رسد با اتهامی که ترامپ در خصوص عدم پایبندی به برجام به ایران زده است موافق باشد که از این رو یا حکم به خروج آمریکا از برجام داده و یا به دنبال مذاکره برای اصلاح سند برجام و سناریوهای بعدی آن خواهد بود.

صفاری نطنزی در ادامه با بیان اینکه البته نباید این امکان را نادیده انگاشت که کنگره نظر ترامپ را نفی کند، عنوان کرد: سیاست این روزهای آمریکا به لحاظ داخلی و خارجی از هم پاشیده است و حتی ترامپ نیز منافع کشور خود را تشخیص نمی دهد چنانچه ترامپ چیزی می‌گوید، مشاورش آن را نقض می کند و وزیرش مطلب دیگری را عنوان می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره اقدامی که باید ایران در تقابل با آمریکا داشته باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تماما بر اساس منافع ملی خود گام برمی دارد لذا ما تا آخر پای برجام هستیم و حتی از بعد از خروج ترامپ هم می توانیم در برجام بمانیم اما در صورتی که آمریکا با خروج از برجام اقدام به تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی کند، می توانیم از طرق قانونی و فرمولی که در برجام اندیشیده شده موضوع را از طریق سایر کشورهای عضو 1+5 مورد پیگیری قرار دهیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس