کد خبر 786237
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کاکا

کاکا ستاره بزرگ برزیلی سابق میلان و رئال هم در پایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مأموریت سه ساله کاکا در اورلاندو سیتی یک‌شنبه به پایان می‌رسد و این بازیکن برزیلی برای همیشه آمریکا را ترک می‌کند. پس از سال‌ها تجربه در فوتبال اروپا، کاکا برای سپری کردن آخرین روزهای فوتبالی‌اش تصمیم گرفت آمریکا را انتخاب کند و پیراهن اورلاندو سیتی را بپوشد. لیگی که به محل دوران پایانی فوتبال ستاره‌های مستطیل سبز شهره شده بود. کاکا اکنون بعد از سه سال حضور در ینگه دنیا دیگر یارای ماندن در آنجا را ندارد.

دست رد به تمدید قرارداد

کاکای برزیلی در حالی خبر جدایی‌اش از اورلاندو را رسانه‌ای کرد که پیشنهاد تمدید قرارداد برای سال چهارم هم به او داده شده بود. پیشنهادی که می‌توانست هم از نظر مالی و هم شرایط زندگی در بهترین کشور دنیا برایش مناسب باشد اما او تصمیم گرفت با این تیم قطع همکاری و مقدمات حضورش در برزیل را فراهم کند.

به قصد برزیل

اما کاکا چرا پیشنهاد خوب اورلاندو را رد کرد؟ دلیلش مشخص است. کاکا نه قصد خداحافظی از فوتبال را دارد و نه به فکر تجربه حضور در دیگر کشورها همچون چین یا قطر است. کاکا می‌خواهد به زادگاهش بازگردد و سال‌های پایانی فوتبال خود را در کشورش سپری کند. او دوست دارد با همسر و فرزندانش به برزیل برگردد تا آنها هم زندگی راحت‌تری در کشورشان داشته باشند.

سائوپائولو جدی‌ترین گزینه

مطابق انتظار سائوپائولو اصلی‌ترین گزینه کاکا خواهد بود. تیمی که کاکا از سال 1994 تا 2003 عضو آن بود و پله پله در سائوپائولو رشد کرد. بازگشت به تیم سابق و خداحافظی از فوتبال با پیراهن سائوپائولو می‌تواند پایانی باشکوه برای این بازیکن به همراه داشته باشد. هرچند که تاکنون هنوز سائوپائولو پیشنهاد رسمی برای جذب کاکا ارائه نکرده است.

تکلیف اورلاندو چه می‌شود؟

کاکا اگرچه در مدت زمان حضورش در اورلاندو سیتی نتوانست با این تیم جامی را فتح کند اما همواره یکی از مهره‌های مؤثر و البته خبرساز این تیم بود. حالا با رفتن کاکا، اورلاندو ضعیف‌تر می‌شود و باید هرچه سریع‌تر به فکر جانشینش بود. ظاهراً قرار است باشگاه یک گزینه در حد کاکا را به تیم اضافه کند. خبری که الکس لیتائو مدیرعامل باشگاه آن را تأیید می‌کند: «ما برای اینکه به تیمی که دوست داریم تبدیل شویم، سرمایه‌گذاری‌های خود را ادامه خواهیم داد. ما نمی‌گوییم چه کسی جانشین کاکا خواهد شد. ما براساس نیازهایمان خرید می‌کنیم. امیدوارم هواداران الان یا در آینده‌ای نزدیک متوجه شوند که چه کسی به این باشگاه آمد! برای من شوکه‌کننده خواهد بود اگر هواداران برای ادای احترام به کاکا به ورزشگاه نیایند. همیشه پیش نمی‌آید که چنین بازیکنی را در ترکیب تیم‌تان داشته باشید.»

کاکا: از هواداران متشکرم

ریکاردو کاکای 35 ساله با انتشار ویدئویی از روزهای خوبش با اورلاندو در اینستاگرام، رسماً از هواداران این تیم خداحافظی کرد: «الان لحظه خداحافظی فرا رسیده اما قلبم پر از شادی و غرور است. یک‌شنبه آخرین بازی رسمی‌ام را با پیراهن اورلاندو سیتی در اورلاندو انجام می‌دهم. من تمایل دارم تا از فلاویو، الکساندره و دیوگو (اعضای باشگاه) برای اینکه باور کردند می‌توانستم بخش مهمی از این پازل باشم تشکر کنم. از شما هواداران بابت حمایت تیم و پر کردن استادیوم در زمان‌های سخت تشکر می‌کنم. همچنین از کادر فنی که تماماً از ما حمایت کردند؛ مدیران و کارکنان باشگاه تشکر می‌کنم. از رسانه‌ها و اسپانسرهایی که همیشه در این سه سال من را حمایت کردند سپاسگزارم. برای چالش‌های حرفه‌ای پیش‌رو هیجان‌زده هستم. مرسی اورلاندو! کاکا.»

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس