ترامپ

نشریه فارین پالیسی نوشت: بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد، اکنون از کنگره می‌خواهد که برجام را اصلاح کند.

به گزارش مشرق، نشریه «فارین پالیسی» با بررسی سخنرانی «دونالد رامپ» رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه علیه ایران، نوشت عدم تایید برجام باعث برهم خوردن روابط با متحدان اروپایی و گشودن باب درگیری احتمالی با ایران می‌شود.

بر این اساس، پس از سخنرانی ترامپ بود که کاخ سفید طرحی را برای عقب راندن آنچه که نفوذ ایران در خاورمیانه نامیده بود، ارائه کرد که شامل محدود کردن حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه، تقویت متحدان منطقه‌ای آمریکا و افزایش فشار بر سپاه پاسداران بود.

فارین پالیسی نوشت که ترامپ از کنگره خواسته تا قانون مربوط به توافق هسته‌ای ایران (INARA) را تقویت و تغییر داده تا بندهای موسوم به «غروب» در توافق هسته‌ای که شامل منقضی شدن محدودیت غنی‌سازی اورانیوم و دگیر فعالیت‌ها بعد از ۱۰ سال است، را نیز شامل شود.

دولت آمریکا از کنگره می‌خواهد این قانون را به نحوی تغییر دهد که شامل آنچه که «آستانه‌های ماشه‌ای» نام دارد نیز بشود؛ مواردی که در صورت نقض شدن، باعث بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران می‌شود.

این آستانه‌های ماشه‌ای شامل مخالفت با افزایش محدودیت بر تولید سوخت هسته‌ای، پرتاب موشک های بالستیک بیشتر یا اعلام کمتر از یک سال بودن فاصله ایران با ساخت بمب اتمی از سوی سازمان‌های جاسوسی آمریکا، می‌شود.

فارین پالیسی با بیان اینکه تصویب این متمم در کنگره کار سختی است، تاکید کرد که گرفتن حمایت بین‌المللی برای این تغییرات قانونی اما دشوارتر است زیرا بعد از سخنرانی ترامپ، سران کشورهای اروپایی پایبندی خود به برجام را مجددا اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس