کد خبر 785764
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
تیلرسون و ترامپ

رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا می گوید ترامپ زیر پای وزیر خارجه دولتش را خالی کرده و این موجب فروپاشی دستگاه دیپلماسی آمریکا می‌شود.

 به گزارش مشرق، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا در مصاحبه با «واشنگتن پست» به دعوای علنی خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شدت بیشتری بخشید و از رفتاری که وی با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه دولتش دارد، به شدت انتقاد کرد.

گفتنی است چندی پیش، تیلرسون از وجود کانال های ارتباطی مستقیم با کره شمالی برای حل دیپلماتیک مناقشات واشنگتن-پیونگ یانگ سخن گفت حال آنکه ترامپ بلافاصله موج حملات توئیتری خود را متوجه رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا کرد و گفت: تیلرسون با این رویکرد وقت خود را تلف می کند.

در همین راستا، باب کورکر گفت: وقتی زیر پای رئیس دیپلماسی خود را خالی می کنی مثل این است که موجب فروپاشی کل دستگاه دیپلماسی شوی. رفتار ترامپ با تیلرسون به مثابه عقیم کردن (تضعیف) وی در میان جمع بود.

وی همچنین تذکر داد رفتار ترامپ تلاش های تیلرسون برای مجاب کردن چین به مهار کره شمالی را تحت الشعاع قرار می‌دهد چراکه تضعیف جایگاه تیلرسون به منزله محدود کردن گزینه های آمریکا در برخورد با کره شمالی است.

گفتنی است کورکر هم هفته گذشته آماج حملات توئیتری ترامپ قرار گرفت و متهم به تحمیل برجام بر دولت واشنگتن شد.

 کورکر هم برای اینکه روی او را کم کند، در پیامی توئیتری پاسخ داد: باعث ننگ است که کاخ سفید به آسایشگاهی مبدل شده؛ گویا امروز صبح یکی از مسئولان آسایشگاه در شیفت خود حضور نداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس