روحانی

رئیس جمهور با بیان اینکه بندی به برجام اضافه یا کم نمی شود، گفت: ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پاسخ به مواضع ضد ایرانی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تصریح کرد:سخنان ترامپ نشان داد که برجام مستحکم تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت انتخاباتی فکر می کرد و آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه هایش علیه ملت ایران است.

رییس جمهور افزود: ترامپ امشب ثابت کرد که آمریکای امروز؛ باچه شکاف عظیمی از واقعیت های تاریخی، ساختارهای حقوقی و بین المللی و حتی همپیمانان اروپایی خود مواجه شده است.

متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

سلام و شب به خیر به مردم بزرگ و فهیم سرزمین عزیزمان ایران عرض می‌کنم ، لازم می‌دانستم بعد از صحبت‌هایی که از رییس جمهور آمریکا شنیده شد ، نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم. اولاً در صحبت‌های آقای ترامپ نسبت به سیاست ایران که اعلام می‌کرد، جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.

رییس جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخوانند، هم جغرافیا را، هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی. ظاهراً ایشان خبر ندارد که دولت آمریکا، دولت کودتا را در 60 و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خودش، حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

ظاهراً ایشان فراموش کرده که در طول مبارزات یکپارچه ملت ایران علیه دیکتاتوری و برای به دست آوردن آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی در این سرزمین، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران می‌کرد، آمریکا بود.

ظاهراً فراموش کرده که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در همان روزهای اولیه، طراحی آمریکا در ایران، کودتا بود که البته یک بار دیگر هم در سال 59 این کودتا را تکرار کرد.

ظاهراً فراموش کرده‌اند که در 8 سال دفاع مظلومانه ملت ایران در برابر تجاوزکار، آمریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کردند که در موشک‌باران شهرهای ایران و همچنین بمباران شیمیایی شهر سردشت و حلبچه بیانیه‌ای که لازم بود آمریکا در این زمینه‌ها بدهد و در برابر متجاوزین بایستد و از مظلومین حمایت کند،‌ درست به عکس عمل کرد. تاریخ را باید دقیق‌تر و بهتر بخوانند، در 60 و چند سال گذشته با مردم ایران چه کرده‌اند؟ در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب چگونه با مردم ایران رفتار کردند؟

جغرافیا را هم باید مطالعه کنند، چطور یک رییس جمهور اسم خلیج معروف، تاریخی و جهانی را هنوز یاد نگرفته است همان خلیج فارسی که متأسفانه ناوگان‌های آمریکایی، بی‌جهت و مداوم در این منطقه رفت و آمد می‌کنند، لااقل از نظامیان خودش می‌پرسید که در نقشه‌هایی که دست آنان هست، نقشه‌هایی که دست خلبان‌های خودش است، اسم این خلیج را چگونه نوشته اند؟بنابراین جغرافیا را هم باید بیشتر مطالعه کنند.

حقوق بین‌الملل را هم ظاهراً دقیق نخوانده‌اند، چطور نسبت به یک معاهده‌ای که معاهده چند جانبه است و به یک معنا چون در سازمان ملل متحد و طبق قطعنامه تأیید شده، یک سند سازمان

مللی است، مگر یک رییس جمهور می‌تواند این سند را به تنهایی لغو کند و ملغی کند.او ظاهراً نمی‌داند که این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه خواست، رفتار کند.

ادب و اخلاق هم بسیار اهمیت دارد، حرف‌های ناصحیح، ناروا، دروغ و اتهامات بی‌اساس نسبت به ملت بزرگ ایران؛،ملت بزرگی که همان ایامی که همین آقای گوینده امشب، به منطقه جنوب خلیج فارس آمده بود، مردم ما در انتخابات شکوهمند و کم‌نظیر حضور و شرکت کردند. آیا ملتی که دموکراسی را توأم با فرهنگ و ایمانش مورد دقت قرار می‌دهد و به تمام معاهدات و تعهدات بین‌المللی خودش همواره احترام گذاشته، آیا این دولت و ملت یاغی است؟ یا دولتی که همواره در پی تجاوز و کودتا در این منطقه و در جهان بوده، صدها هزار نفر را در مناطق مختلف جهان از ویتنام گرفته تا در آمریکای لاتین و تا در کشورهای دیگر با بمب‌ها مورد کشتار قرار داده است؟

کسی ادعا می‌کند می خواهد در برابر سلاح هسته‌ای، ایستادگی کند که تنها کشوری است در تاریخ جهان که از سلاح هسته‌ای علیه یک ملت استفاده کرده است آن هم نه یک بار بلکه دو بار. امروز هم کشور دیگری را در همان منطقه به سلاح هسته‌ای، تهدید می‌کند. کشوری که هم دارای سلاح هسته‌ای است و هم از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هم در تولید سلاح هسته‌ای کشورهایی که با او رابطه نزدیک دارند، مثل رژیم غاصب صهیونیستی، کمک و از آن حمایت کرده، آیا او می‌خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته‌ای، اقدامات جهانی انجام دهد؟

به نظر من یکبار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا، دولتی است که علیه مردم منطقه، علیه ملت ایران و علیه ملت‌های مظلوم، همواره خط قبلی خودش را می‌خواهد ادامه دهد، ملت ایران ملتی نیست که با حرف‌های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک دیکتاتور سرفرود بیاورد.

ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد آورد. خیلی از کشورها بودند که از صدام حمایت کردند و ملت ما را نتوانستند بشکنند. بسیاری از کشورها بودند که به تحریم علیه ایران پیوستند و برایشان ثابت شد که ملت ایران را نمی‌توانند به زانو در بیاورند.امروز برای ملت ایران روشن‌تر و واضح‌تر شد که بیش از گذشته باید در کنار هم و متحد باشیم.

سخنان امشب نشان داد که برجام مستحکم‌تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت انتخاباتی فکر می‌کرد. ماه‌ها از حکومت جدید آمریکا گذشته و مداوم علیه برجام شعار می‌دهد و تازه که می‌خواست درباره برجام تصمیمی بگیرد ، می‌گوید من می‌خواهم با همکاری کنگره به برجام تبصره بزنم. نمی‌داند که به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود، نه تبصره‌ای و نه بندی.

مردم بزرگ ایران دیدند که برای اولین بار، آمریکا در برابر یک تعهد چند جانبه بین‌المللی، موضع گرفت و بلافاصله کشورهای بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا، در برابر آمریکا موضع گرفتند. آمریکا امروز، تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌هایش علیه ملت ایران است.

 ما با صراحت می‌گوییم در برابر تروریسم در منطقه ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. همان تروریست‌هایی که خود این آقا، در مبارزات انتخاباتی سال گذشته اش ، اعلام کرد که به وجود آورنده داعش، خود دولت آمریکا بوده است.

بله سپاه پاسداران، ملت ایران، ملت عراق، ملت سوریه، ملت یمن و مردم منطقه،  در برابر گروه‌های تروریستی ساخته شده توسط آمریکا - به اعتراف خود ترامپ - می‌ایستد و ایستادگی می‌کند و تا نابودی آنها از پای نمی‌نشیند.

سپاه پاسداران، یک نیروی قدرتمند است و مردم ایران همواره در کنار سپاه و سپاه همیشه در کنار مردم بوده است و از کشور خودش قبل از جنگ تحمیلی در برابر گروهک‌هایی که خود شما آنها را علیه ملت ایران تحریک کردید، ایستادگی و مقابله کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در برابر متجاوزین ایستاد و امروز هم به ندای مظلومیت مردم مظلوم منطقه، پاسخ مثبت داده و پاسخ مثبت خواهد داد.

آیا سپاه فاسد است یا دولت و نیروهای مسلحی که همواره در این منطقه علیه استقلال ملت‌ها مداخله و تلاش کردند؟ آیا دولت ایران دیکتاتور است، دولتی که تمام ارکانش با انتخابات و با رأی مردم است و یا دولت‌هایی که مورد حمایت آمریکا هستند و هنوز قبیله‌ای کشور خودشان را اداره می‌کنند و یک بار رنگ انتخابات را در کشور خودشان ندیده‌اند؟ رژیمی که در این منطقه بر مردم مظلوم فلسطین و لبنان و دیگر کشورهای منطقه ظلم کرده و ظلم می‌کند ، شما حامی آن رژیم هستید اما نیرویی که با تروریسم در منطقه مبارزه می‌کند و هیچ گاه به هیچ کشوری تجاوز نکرده، ‌نسبت به آنها لحن بی‌ادبانه را بکار می‌گیرید.

آیا فراموش کرده اید شما مسافران مظلوم یک هواپیمای مسافربری را مورد حمله موشکی در خلیج فارس قرار دادید و بعد به متجاوزین و جنایتکاران این حادثه دلخراش مدال و جایزه دادید؟ و یادتان رفته که جنگ‌های این منطقه را شما به وجود آوردید و یادتان رفته با مردم افغانستان ، عراق و سوریه و دیگر کشورها چه کار کردید؟

آیا شما نسبت به موشک‌های ایران نگران هستید؟ چطور آن سلاح‌هایی که هر روز به کشورهای متجاوز می‌دهید و با هواپیماها و بمب‌های ساخت خودتان، مردم مظلوم یمن را هدف قرار می‌دهند، شما نسبت به آن سلاح‌ها و آن تجاوزها اعتراضی ندارید؟ شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید و همیشه در این منطقه تجاوز کردید. سلاح و موشک ما برای دفاع ماست. همیشه برای دفاع مصمم بودیم و امروز مصمم‌تر شده ایم. ما همیشه برای ساخت سلاح‌هایی که مورد نیازمان بود، تلاش می‌کردیم و از این پس تلاش‌ مضاعف‌تر انجام خواهیم داد.سلاح ما برای دفاع است و ما به دفاع و تقویت دفاعی خودمان ادامه می‌دهیم.

و کلام آخر ما نسبت به برجام به عنوان یک معاهده چند جانبه و بین‌المللی به یک معنا، تا زمانی که حقوق ما تأمین می‌شود، تا زمانی که منافع ما اقتضاء می‌کند و تا زمانی که ما از منافع برجام برخوردار هستیم،  در چارچوب منافع  و مصالح ملی به برجام احترام می‌گذاریم.

با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کردیم و در چارچوب معاهدات بین‌المللی و برجام با آژانس همکاری خواهیم کرد، اما اگر روزی منافع ما تأمین نشود و طرف‌های ما بخواهند تعهدات خودشان را زیر پا بگذارند، بدانند ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و به آنها پاسخ خواهد داد.

آنچه امروز و امشب از مقامات آمریکا شنیده شد، جز تکرار حرف‌های نادرست، اتهامات واهی و فحاشی که در طول سال‌های گذشته در طول 40 سال گذشته تکرار می‌کردند، چیز جدیدی نبود. ما غافلگیر نشدیم، چون 40 سال است به این حرف‌های شما عادت داریم. ملت ما غافلگیر نشد، برای اینکه توقعی جز این از شما نداشته و ندارد، اما شما بدانید با این حرف‌های نادرست خودتان ملت ما را متحدتر کردید، شما نمی‌توانید بین ملت و حکومت فاصله بیندازید، شما قادر نیستید بین ملت ایران و رهبری عظیم‌الشأن و محبوب این کشور، فاصله بیندازید.

 اساس انقلاب ما بر مبنای این بود که دین از سیاست جدا نیست و حلقه اتصال دین و سیاست، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است، ملت ایران به رهبری خودش طبق شرع و قانون اساسی، احترام گذاشته و احترام خواهد گذاشت. فرامین رهبری، فرامین متاع برای ملت غیور ایران است و ملت ایران یکپارچه است. همه جناح‌ها، گروه‌ها ، احزاب ، اقوام و مذاهب در برابر دشمنان ملت ایران و در برابر شما ایستادگی خواهند کرد.

 شما از شعار ملت ایران ناراحتید؟ دست از سیاست خصمانه خودتان بردارید. مردم ایران به مردم آمریکا احترام گذاشته، ‌امروز هم احترام می‌گذارد اما سیاست‌های تجاوزانه شما را قبول نداشته و قبول ندارد. شعار مردم ایران در برابر کشور آمریکا و در برابر ملت آمریکا نیست بلکه در برابر سیاست‌های غلط و متجاوزانه آمریکاست. این دست شماست که سیاست‌های خودتان را اصلاح کنید و این دست شماست که راه درست احترام به ملت‌ها را یاد بگیرید.

اگر چنین کردید، مردم ایران هم به خوبی می‌دانند که آن زمان با شما چگونه رفتار کنند.

ملت ما مثل همیشه در برابر توطئه‌گران ایستادگی می‌کند. هدف اصلی آنها این است که ما را از رشد اقتصادی باز دارند، ‌هدف آمریکا این است که دنیا را نسبت به ایران و برجام متزلزل کند و در نهایت می‌خواهد جلوی سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رونق اقتصای را بگیرد، علی‌رغم حرف‌های ترامپ و علی رغم اهدف شوم سیاستمداران آمریکایی ملت ما برای رشد و رونق اقتصادی، بیش از پیش تلاش خواهد کرد و فرمان رهبری را برای اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    خودت چرا تاریخ رو خوب نمی خونی؟
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      31 12
      10 قبولی گرفته کافیه
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      83 17
      فاجعه برجام نتیجه غفلت از هشدارهای رهبر معظم انقلاب و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان بود.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      22 45
      اب به اسیاب دشمن ننداز شایدم جیره خور جایی هستی
    • AZ ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      5 28
      سرت تو آخور کیه؟
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      20 5
      نحوه ی بیان ترامپ تازه شده مثل آقای روحانی .
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      30 6
      علی برکت الله !!!!!! مثل خودتون حرف میزنه ترامپ . حرفهای همدیگه رو خوب میفهمیدها آقای روحانی دکتر . --------------------------------------------------------------------------------------------
    • AE ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      37 6
      روحانی و تیم مذاکراتش سودشان از توافق رو زدن به جیب خود
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      14 6
      افرین به موقع بود
    • یکی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      14 2
      علی برکت الله.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      42 3
      خب الان که تمام سپاه تحریم شده باید سپاه به وعده خودش عمل کنه و پایگاههای امریکایی رو بزنه با موشک
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    74 27
    ادبیات ترامپ با دولت مردان ما اصلاحاتچی ها یکیست!!!
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      10 77
      فقط میتونم بکم برای تو و امثال تو متاسفم و هم برای مشرق نیوزی که 99 درصد کامنتها را به شماها اختصاص میده.
    • حامد طاهری IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      617 5
      موشک بدون کلاهک هسته ای به نظر من مانند شیر بدون دندان است من متوجه نمیشم ما چرا نباید سلاح اتمی داشته باشیم وقتی خود قرآن می فرماید: " هر آنچه که میتوانید از نیرو برای آنها آماده کنید تا در دل آنها ترس بیندازید" و هیچ استثنائی هم قائل نشده شما میخوای با موشک با کلاهک 500 کیلویی به جنگ بمب اتمی 50 مگاتنی بری؟! بزک‌کننده های آمریکا لطفا یه نگاهی به نظر سنجی که توسط مردم امریکا انجام شده بیندازند به نوشته وبگاه «بلومبرگ» این تحقیق که از سوی دانشگاه «استنفورد» انجام شد، موضوع احتمالی جنگ با ایران را مطرح کرده و حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان حاضرند با استفاده از سلاح اتمی بیش از ۲ میلیون ایرانی را به قتل برسانند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      5 40
      اتفاقاً تمایلات ترامپ خیلی به اصولگراها نزدیکه . هر دو دوست دارند از برجام خارج بشن .
    • GB ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      45 16
      مشرق یا تو داری نظرها رو دستکاری میکنی یا یکی از خوانندگان داره این کارو میکنه . مگه میشه نظر آقای حامد طاهری بالای 500 تا مثبت بخوره ولی بقیه نظرا هر کدوم سرجمع مثبت و منفیش حول و حوش 100 تا باشه؟ احتمالا یا کاره خودته یا کار خود حامد خخخخخخ
  • حاج عمو IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    79 21
    سلام .خدا جای حق نشسته.زنگ حساب نزدیک است.گوش نکردن به حرف دلسوزان و امید به دشمن کمترین نتیجه اش این است.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    51 22
    پاسخ رييس جمهور خوب بود انشالله عملي هم باشد
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      52 20
      روحانی باید اول مسولیت اشتباه خودش را بپذیرد
    • IQ ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      19 4
      امیدوارم روحانی این مواضع رو از سر عبرت و مبانی صحیح انقلابی گفته باشد نه فقط صرف کل کل با ترامپ و تقلا برای حفظ برجام!! وگرنه در همین تاریخ و جغرافیا و اخلاقی که روحانی ازش حرف زد بارها ثابت شده بود که آمریکا قابل اعتماد و اعتنا نیست و نباید با او مذاکره کرد. مذاکره اشتباه بود.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    57 27
    آقا فقط از برجام خارج بشید !
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      13 33
      چرا حرفهای ترامپ را تکرار می کنید؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      0 0
      اخه تو چی میفهمی!!
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    72 27
    واقعا این روحانی بود؟؟؟؟ خوشم اومد خوب جوابشو داد!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      73 10
      آره خودشه همه امتیاز ها را داده برگه ای دستش نیست نه راه پس داره نه پیش !! معجون (امیرکبیر و مصدق و مدرس ) زمان هم شوکه شده اند بر سرشان فریاد زنید: قم فانذر
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      26 9
      ساده ای ها
    • علی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      11 0
      چی بگم والا.شایدم ساده م
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      11 0
      فیلم بود مثل همیشه
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    25 19
    واقعا این روحانی بود؟؟؟؟ خوشم اومد خوب جوابشو داد!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    65 23
    آقای روحانی باید بپذیرد که برجام اشتباه بزرگی بود
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      2 11
      آقای ترامپ شما فارسی هم بلدید تایپ کنید؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    35 7
    برجام و دوشیدن ایران توسط امریکا به نظر میرسه خیلی اشتهای امریکایها رو با فشار اسراییل و اعراب برده بالا ترامپ خیلی صادقانه حرفش رو زد بهتره تحریف نکنیم حرفهاشو فقط 8 سال اول برجام رو قبول داره از 25 سال حالا موضوعات غیر هسته ای بماند......
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    48 31
    چقدر ضعیف و انفعالی صحبت کرد
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      19 21
      دقيقا بگو كجاش ضعيف و انفعالي بود
    • ه حسینی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      15 0
      انجاش انفعالی بود که ترامپ با دیوانه خواندن خود و عدم تایید برجام سرمایه گذاری و روابط بانکی و سود ایران از برجام به صفر میرسونه و روحانی با حفظ برجام ما را از حقوق هسته ای خود محروم میکنه .روحانی به ریاستش ادامه میده ، ترامپ به هدفش میرسه ، مردم ایران هم محروم همیشگی
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    آقاي روحاني به شما افتخار مي كنيم .
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      55 11
      دست پاچه نشو
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      17 2
      حیثیت روحانی به برجام گره خورده و برجام هم در حال از بین رفتن است .
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    23 22
    تکبیر
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    78 26
    ظریف که آش برجام را پخته باید از ملت ایران عذر خواهی کند و استعفا بدهد
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      14 21
      ترامپ‌ هم اعتقاد دارد که برجام فاجعه ای برای امریکا بوده.
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      14 0
      عطایش را به لقایش بخشیدم
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      6 0
      ترامپ گفته برجام بده؟ خوب چرا فکر نمیکنی دلیلش چی بوده؟ مگر غیر از اینه که برجام رو رسما بی اثر کردن مگر غیر از اینه که با این نمایشها دنبال امتیازگیری بیشتر هستن
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    37 3
    این ترامپ عجب کدخدای هاری شده
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      13 2
      سلام همش خالی بندی نترس
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      7 3
      اگر این دفاع وسخنرانی واقعی باشه میشه امیدواربود به حسن خان جلوی صرررا ازهرجا بگیری منفعته
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    34 8
    آیا برجام نافرجام به معنای تسلیم ایران در مقابل استکبار نبود ؟!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    19 4
    ساحرانی که روی مذاکرات تمرکز کرده بودن را خفت کنیم
  • روح الله IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    33 8
    ما مرگ با عزت را به زندگی با ذلت در این قرن ترجیح میدهیم پس از برجام خارج شوید
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      13 3
      آقای ترامپ از عصبانیت نسبت به برجام بمیر
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 14
      شما سه درصدی ها چه حقی دارین؟
    • حرف حساب IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      10 25
      حرفهای این سه گروه کپی پیست از حرفهای همدیگره:1-ترامپ 2-نتانیاهو 3-مشرقیها و کیهانیها
    • حسن صفريان KW ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      9 0
      بنازم به عزتت خدا هميشه امثال شمارا زياد كنه اللهم صلى على محمد و ال محمد و عجل فرجهم منم با شما هستم
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    19 92
    خاک بر سر مخالفان برجام از ترامپ‌ تا تندروهای داخلی
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      23 5
      خاک بر سر نوکران آمریکا
    • امیر IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      25 3
      23:27 ،خاک بر سر خودت که با حماقت به آمریکا اعتماد کردید و جشن و پایکوبی احمقانه به راه انداختید و حالا تازه یاد حرف های منطقی مخالفان برجام می افتید، به جای عبرت گرفتن از گذشته ، توهین می کنید؟!!!!!!!!!!!!!!! واقعاً فازتون چیه؟!!!!! ( مگر نمی گفتید امضای کری تضمین است، پس چی شد؟!!!! نکنه فکر می کردید کری تا ده سال آینده هم همچنان وزیر خارجه آمریکاست؟!!!! هر چند که زمان اوباما هم بارها برجام نقض شد و شماها با وقاحت روی خودتان نیاوردید و حتی ماله کشی کردید)حالا که دلایل مخالفان برجام کاملاً به اثبات رسیده است،چرا فحاشی می کنید؟!!!!!!!! فرق اساسی بین اباما و ترامپ وجود ندارد، فقط تاکتیک ها فرق می کند و گرنه اهداف یکسان است، ادبیات اوباما توانست روی ساده لوح های زود باوری نظیر شما به راحتی تاثیر بگذارد.
    • آرش IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      27 4
      وخاک برسرکسانی که چهارسال با برجام ملت و سرکار گذاشتن آخرشم به اینجا رسیدیم ! هیچ !
    • 008 IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      12 0
      چطوری حلزون؟ :)))
    • حسن مراد صفريان KW ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      19 1
      خاک بر سر خودت و اوباما موگرینی و كري و ترامپ‌ وسلفي هاي خفت باري كه با موگرینی گرفتي شمشير بده طلا بگير تو حتى گو هم نگرفتي اوفتتتتتاد
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      18 0
      خاک بر خودت که نمی بینی چه طور افسار گشور به یمن برجام افتاده دست امریکا و اسراییل و حتی عربستان هر روز به یه بهانه
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      10 1
      اربابت را توهین میکنی نمک نشناس
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      19 1
      خاک بر سر تو ی امریکا پرست و وطن فروش که فرق بین تجاوز و توهین و ذلت را با کمترین های یک انسان نمیدونی
    • IQ ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      12 0
      خاک بر سر هرکی که به این آمریکای خشن و تجاوزگر و بدقول و عهدشکن، اعتماد و اعتنا کنه و باهاش سر میز مذاکره بشینه!!
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      9 0
      خاك بر سر خودت
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      8 0
      ملت ايران روزي يقه منافقان و خائنين را خواهد گرفت انها را به سزاي اعمالشان خواهد رساند
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      9 0
      بی ارزشترین خاک عالم برسرت که کوری و نمیبینی چه خبره اسگول خود دولت داراز دست امریکا به اشتباه به ارو پاپناه میبره با جهل میشه مبارزه کرد ولی با جاهل ......
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      17 0
      امثال تو كه هنوز هم به ننگنامه مسخره برجام دل خوش كرده ايد, حتي ارزش پاسخگوئي هم نداريد.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      شما مخالفان برجام خودتان را لو دادید. رهبری منتقد برجام بود نه مخالف برجام. در حالی که شما اعتراف کردید که مخالف برجام هستید. شما یک مشت نفوذی ناتانیاهو هستید.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    19 82
    زنده باد دکتر ظریف
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      16 4
      زنده باد ترکمانچای
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
      11 1
      روحانی در صحبت هایش آشفته بود
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      12 3
      ببند بابا فاتحه خوندید با اون دار و دسته نیویورکی هاتون خدا شفاتون بده از رو هم نمیرین
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      29 0
      که چی بشه دیگه امتیازی نمانده بده
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      مگر تو بگی. خندهاش جالب تومجلس برای نماینده ها اخم میکردو یقه پاره میکرد برای برجام نافرجام
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    22 2
    وقتی مترجم هتل میشود دیپلمات . . و میرود با ۵+۱ مذاکره میکند نتیجه اش میشود برجام
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      11 0
      خخخ احسنت.
  • عبدالله IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    18 0
    آخرین جمله آقای روحانی بخوبی نشان میدهد که شروع وسرعت وفرودش درمدح برجامی بودکه گنجشگی رنگ شده است . جزصدایی بلندوفرودآمده برباندبرجام نشسته ازروحانی ندیدم . درصورت ورز دادن خمیر سمی نان سمی برجان درکنگره کدام عاقل ومدبردرجهان ازاروپا گرفته تاسرتاسرجهان بجز اندک کشوردوستی چه کشوری نفع باآمریکابودن راباتحریم وتنبیه مالی اقتصادی عوض میکند . صدسال دیگراروپا نوافق برجام وابران تحریم شده است مگرآنکه ایران بااقتصادی مقاومتی صدسالدیگرکه نه ده سال دیگراقتصادی پویادارد . پوششی برای تحمل تازیانه تحریم درعین وجودبرجام بود آقای روحانی خلیج فارس تاقبل ازورودسماخلیج فارس بودوسرزبان آمریکاهم بود . توآمدی وازطرف دشمن قول ثروت ورفاه دادی که نشد؟ چگونه چنان تاختی که انگار ابران داری نظامی داربدست و دیوارساز خیابانهااست . اتفاقاباوجوداینترنت بی لگام فسادبیشترشد کودکانی قربانی شدندو توفکرمیکنی مردبیکاراینترنت خواب میبیند . چرااصرارمیکنی حالاکه دشمن برجام رانمیخواهد باسانتریفیوژ واورانیوم غنی شده دوباره وصدباره مذاکره کن . مردخلع سلاح شده اسیرمیشود . بازهم اشتباه کردی چرایادت رفته ظریفی بودوظریفانه وزارت میراند . ظاهرافراموش کرده ای آلمان بیشترین کمک شیمیایی رابه صدام کرد . بازهم باورداری اروپادشمن نیست واروپا همسایه وکشوری مسلمان وحتی صادق چون یمن است . احمدی نژاداینطورسخن میگفت میگفتی روابط بین الملل نمیداند .بله کدخدا میتواند یکطرفه توافقنامه کذایی را پاره کند چون بندگان پول پشت سرش هستند . تولازم بوداول ملاحظات وکدخدای منطقه را میدیدی تابی شک سودی میبردی . طبق قاعده خودت اول همسایه مهم بودوهست . بله ماتسلیم نمیشویم اماآیاتونبودی که گفتی شعارندهید امشب شعاردادید . آقای روحانی برجام مرد وهنوزجوان نشده پرپرشد اماتوفاتحه نمیخوانی . آیافرانسه ناوهایش رابرای داعش به خلیج فارس فرستاد ؟الان کجاست چراموشک پرانی نمیکنند ؟ آیاآنها مشغول تیماروحمایت ازداعش نیستند ؟ آیاآمریکاناگهان بسمت داعش چرخید ؟ وقتی رییس جمهورکشوری برعلیه موشکهای نیروهای مسلح خودموضع دارد واعتراض دارد ؟ راستش هرکس نداند عاقلان میدانند تحریمهانرفته بودند بلکه تحریمهای جدید ازکمان خارج شدند ؟ متاسفم اینطورحرف زدن بااشکالاتش بهتربود . سالهاست مشغول تفکربرعلیه روندهسته ای طبق مستندات تاریخی کیست ؟ چراهمه ساکتندوتودلواپس !
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    9 24
    اگر برجام برای ما ایرانی ها نواقصی داشته که داشته نواقص آن برای طرف آمریکایی بیشتر بوده، چرا شما مخالفان برجام این قدر روی مخالفتتان تعصب دارید؟ این همه توهین به آقای ظریف آن هم در شب خشم ترامپ علیه برجام غیرمنصفانه است.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      26 4
      برجام برای ما هیچ منفعتی نداشت و فقط باعث غروب صنعت هسته ای مان شد و دیگر هیچ !
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      19 1
      وقتی تحریمهای ظالمانه لغو نشده بودند یعنی برجام خسارت محض بود.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      12 1
      پروفسور ! ميشه يكي از نقائص برجام براي آمريكائيها را هم ذكر فرمائيد...لطفا"!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 22
    کسانی که خاک بازار ایران را خورده اند می دانند که برجام به نفع ایران بود.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      15 1
      دقيقا بگو بازار بعد از برجام چه تفاوتي كرد؟
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      10 0
      حالا دیگه همه مردم میدانند که برجام هیچ تاثیری در بهبود معیشت و اقتصاد کشور نداشت و کلا"کشک بود.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      7 1
      دوست عزيز بيا اينجا بهت هر چي دلت خواست خاك بازار بدم بخوري تا تحليلت بياد سر جاش. بيا چك هاي برگشتي و جنس هاي مانده در انبار و بيكاري كاسب ها و ورشكستگي تاجرها رو نشونت بدم.
  • 008 IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    12 2
    چرا از همون اول به نصایح آقا گوش ندادین؟! این حرفا دیگه برای ملت نون و آب نمیشه!!
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 0
    داشته های هسته ای در قبل , خاکریز محکمی بود در مقابل دشمن که ما با اجرای برجام انرا از دست دادیم و به یک خاکریز عقب تر نقل مکان کردیم , الان این خاکریز توان موشکی و نیروهای بازدارنده سپاه است , ایا برای حل مشکلات اقتصادی بر سر این خاکریز هم برجام دیگری در پیش روست ؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    9 0
    چطور هر چی توهین میشه میچسبونید به ملت ایران بعد به قول خودتان پیروزیها رو میچسبونید به دولت و مسئولین؟
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 6
    یعنی همه ی شما سوادتان از دکتر ولایتی بیشتر است که گفت:" اروپا باید فشار بیاورد که امریکا از برجام خارج نشود"؟ نادان ها چگونه دم از خارج شدن از برجام می زنید؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      6 0
      اروپا زورش به امریکا نمیرسه و در نهایت با هم همراه می شوند.
  • مهدی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 10
    متاسف م برای شما برخی از شما که یا خود را به نادانی زده اید و یا نادانید که در زمین دشمن بازی می نمایید . تا دیروز که می گفتید برجام ترکمنچای هست حالا هم که مشخص شد آمریکا آتیش گرفته و میگه کلاه سرش رفته دارید با تندروهای اسراییل و آمریکا هم صدا میشید . شاید هم بخشی از پروژه نفوذ همین شما باشید که در لباس خودی پیام می گذارید . بنده منتقد عملکرد دولت در خیلی از زمینه ها هستم اما تقلاهای ترامپ ثابت کرد ما زرنگ تر از اونا بودیم و بهر حال در هر معامله ای بده و بستانی هست . فقط متوجه نشدم اون پولهایی که با هواپیما اومد ایران به گفته ترامپ یه 1780 ملیارد دلار و یه 150 ملیارد دلار کجا هزینه شد ؟ بد نیست بعد از فروکش کردن تب دعواها یه بررسی کنید
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      8 2
      در این معامله برجام ما همه چی دادیم اما دستاوردمان تقریبا"هیچ بود.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      6 0
      برجامی که پاره شد اگر بر فرض مثال تا حالا موفق بود که نبود دیگه دفاع کردن نداره !
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 2
      شما می گویی به این دلیل که ترامپ می خواهد برجام را پاره کند برجام موفق بوده !! اما ما می گوئیم به این دلیل که ترامپ می خواهد برجام را پاره کند مذاکرات هسته ای از پایه اشتباه بود چرا که ثابت شد که امریکا شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست .
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 1
      وقتی امریکا به هیچکدام از تعهداتش در قراردادهای الجزایر سال 75 و سعدآباد سال 82 و ژنو در سال 92 عمل نکرد مذاکرات مجدد با آنها اشتباه بود.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 0
      از اون اول که مشخص بود ترامپ نقش پلیس بد رو بازی میکنه آمریکا در اجرای سیاستهاش یه کل واحده ترامپ و اوباما هم نداره
    • - IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 0
      دوست عزیز این ما هستیم که تو برجام ضرر کردیم اگه الان آمریکا میخواد زیرش بزنه میخواد امتیاز بیشتر بگیره تحریم سپاه تعلیق موشکی و.....
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      1 0
      امریکا و فرانسه خواستار مادام العمر کردن برجام هستند و این یعنی برجام برای آنها بد و خسارت بار نبوده و از آن منتفع شده اند.
    • جواد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      0 0
      ۱۷۸۰ میلیارد دلار؟ ۱۵۰ میلیارد دلار؟ اصلاً میدونی ۱۷۸۰ میلیارد دلار یعنی چی و چقده؟ خوشم میاد همتون نمیدونید اصلا چی به چیه و فقط تَکرار میکنید
  • افوس IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    9 0
    مردم عزیز سلام، چند نکته عرض میکنم 1-برجام و مذاکرات برای رفع تحریم ها بود! هسته ای رفت.. تحریم ماند، جالبه که حالا حفظ برجام شده امتیاز برای ایران حتی با تحریم های بیشتر!!!!!یعنی اصل قضیه که زفتن تحریم بود با این بازی های رسانه ای و شارلاتان بازی های ترامپ به فراموشی سپرده شد! 2-انتقاد ترامپ از برجام نه به دلیل سود دهی به ایرانه ! بلکه بخاطر اینه که ترامپ و تیمش اعتقاد دارن که امریکا میتونست امتیازات بیشتری بگیره و نگرفته !مثلا ترامپ میگه چرا هسته ای رو 15و20ساله تعلیق کردید ، باید مادام العمر تعلیق و نابود بشه !! یا موشکی ایران رو هم باید بگیریم اونم درقبال امتیازی که ندادیم!! پس دلیلی نداره برخی دوستان مخالفت ترامپ و دیگران رو بخاطر نفع بردن ایران از برجام بدونن! والسلام
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      6 0
      احسنت بر شما
    • عاصی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      نه اینکه قبلا هسته ای داشتیم نکنه منظورت سانتریفیوژهای آی آر وان تراکتوری رو می گی اونقدر گفتن که یواش یواش باورتون شده
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 4
    فهم بعضی ها رو میبینم میخوام سرمو بکوبم به دیوار. این کامنت یکی از کاربران خبرآنلاینه ((بعد از سخنرانی ترامپ به خودم بالیدم که به روحانی رای دادم و فهمیدم ظریف و هیئت مذاکره کننده چقدر زحمت کشیدن که با همچین آدمای پست فطرت و دیکتاتوری تونستن مذاکره کنن و اونا رو از دست خودشون عصبانی کنن....دمتون گرم ...عزتتون زیاد)) این است فهم عده ای!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 0
      اینها نمی فهمند که مذاکره با شیطان مصداق بارز آب در هاون کوبیدن است و جز خسران و ضرر چیزی ندارد.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 12
    زنده باد روحانی. زنده باد رهبری.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      17 2
      زنده باد رهبري
  • حسن صفريان KW ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 0
    هنوز چسبيده به برجام اين نيامده كه جواب ترامپ بده اين امده كه ثابت كنه كه برجام اشتباه نبوده يعني همه اين داد و بيداد براي مصرف داخليه نه براي ترامپ اهاي مردم يكي به اين بگه كه هرچي به سرتان مياد از نا فرماني از رهبر بوده از سر خمي به غرب بوده از برجام بوده كه ترامب هار شده نه از چيز ديگري
  • علی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    روحانی هم دلواپس شده!
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 2
    من خودم اصلاح طلب بودم اما باید واقعیت رو گفت برجام افسار جمهوری اسلامی رو مثل یه چهارپا انداخته دست یه مشت جنگ طلب در کنگره یا یه تاجر مثل ترامپ که به هر سمتی که بخواهد می کشانه مهم نیست بهانه چی باشه موشکی مقاومت حقوق بشر سایبر خلیج عربی یا فارس اینها همه بهانه هست امریکا دنبال تغییر حکومت ایران و بازگشت به ایران مانند قبل از انقلاب هست اگر دنبال کنار آمدن با ایران بودن دنبال خلع سلاح متعارف ایران نبودن!....
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    خخخخ براي مردم كه مشخص بود امريكا چه كشوريه. اميدوارم امشب دوباره براي شما إثبات شده باشه. البته بارها إثبات شده اما دوباره فراموش كردين و اشتباهتون رو تكرار كردين. توي انتخابات ٩٢ و ٩٦ هم شما و دوستانتون از جمله همين جناب ولايتي كه امروز در برابر امريكا تند صحبت ميكند در دهان مردم انداختين كه بايد مذاكره كرد و لجاجت در مذاكره را رها كرد. حالا اشتباه خود را جبران كنيد لطفا جناب پرزيدنت
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 1
    جناب ظريف امير كبير زمان بود يا ميرزاابراهيم كلانتر(وزير لطفعلى خان زند) ياد حرف محمود جانم افتادم كه ميگفت اينها همش كاغذ پاره است
  • سلام GB ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 7
    چرا مردم ما این همه سیاست زده هستند؟ چرا سیاست در تک تک ما وجود دارد ؟ مگر سیاستمدار کم داریم؟ شما که این همه حاذق هستین در سیاست چرا اوضاعمون اینه پس؟ چرا با وجود این دولت دولنهای قبل که برجامی نبود باز ما می لنگیدیم ؟ چرا با این همه نفت ما باز فقر بیکاری فساد دالریم؟ جواب لطفا
    • علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 0
      چون هر بشری شد دولت اقتصاد لیبرالی رو ادامه داد. حالا فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 1
      ببين دوست عزيز! اگه دولت نامردان غربي بخصوص سران جنايت پيشه آمريكا و روبه صفتان انگليسي از ايران عصبانييد و واهمه دارند به خاطر ترس از امثال شيخ حسن روحاني و سياسيون حرفه اي چپ و راست شده نيست.بلكه آنها از همين آگاهي سياسي و بصيرت ملت ايرانه كه مي ترسند. حداكثر 30 درصد مشكلات كشور ما ناشي از تأثير تحريمهاي ظالمانه غربيهابرضد ملت ايرانه .به جرأت مي توان ادعا نمود كه 70درصد مشكلات و عقب ماندگيهاي اقتصادي و ...ناشي از سوء مديريتهاي مسئولان در دولتهاي قبلي و فعلي ما است. در ضمن سردمداران وحشي غرب هم خيلي دوست دارند ملت ايران هم همچون ملتهاي خودشان به زندگي روزمره خودشون مشغول شده و همچون چارپايان سر آخور كرده و كاري به كثافت كاريهاي دولت نامردانشان نداشته باشند تا اينها هر غلطي كه دلشان خواست انجام دهند. ولي كور خوانده اند.ملت ايران پيرو مكتب پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت محمد و اهل بيت پاكشان صلوات الله عليهم اجمعينن. ملت ايران سرمشقي همچون مولا حسين عليه السلام دارند كه همه هستي خودش را داد اما تن به ذلت و خواري زندگي زير سايه ظالمين و جنايتكاران نداد.
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    خیلی ضعیف بود باید مردم بدانند حداقل سه کشور در منطقه بمب اتمی دارن و چهار پنج کشور موشک بالستیک دور برد حتی امارات هم موشک بالستیک میانبرد دارن عربستان پاکستان و اسراییل دوربرد دارن......
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    ترامپ با استناد به همین برجام داره این تحریم ها و سختگیریهارو انجام میده سنگر اول که هسته ای بود و برداشتن الان نوبت موشکی هستش هیچ انتظاریم ندارن امسال و سال دیگه این اتفاق انجام بشه صبر میکنن بعد 12 سال تحریمهای سخت و جنگ روانی و اماده کرده ذهن مردم و روی کار اومدن یه دولت واداده مثل داستان هستی جریان موشکی و هم جم میکنن حرفهای روحانیم برای این بود که مورد انتقاد مردم قرار نگیره !!!!
  • DE ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 1
    اقای روحانی ترامپ حمله های تا ماه گذشته به سپاه را که در لفافه می گفتید همه آنها هم جز اتهام هیچ نبود ترامپ بصورت عریان گفت و بدتر آنکه برای اولین بار نام جعلی بکار برد خلیج پارس همیشه خلیج فارس خواهد ماند . حسن آقا شما نبودید تا دیماه پیش بدترین حمله ها را علیه سپاه میکردید ؟؟ اگر نبود سپاه و پشتیبانی ملت از ولایت فقیه شما لیبرالها ی دو آتیشه ایران اسلام انقلاب را به دوزار می فروختید چه خوب گفت آن پیر فرزانه خمینی کبیر تا من زنده هستم اجازه به لیبرالها ی وطن فروش نخواهد داد اف برشما ..
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    آمریکا عملا برجام را پاره کرده و مرتب تحریم های جدید علیه ایران تصویب می نماید و آژانس و اروپا و ایران نظاره گر هستند...
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    4 0
    ظريف همچنان ضعيف دوستانى كه در پنج دقيقه برجام رو تصويب كردند
  • ahmed GB ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    ملت ایران برجام امضا نکرده هر جای کم اوردین فوری ملت ملت میکنید چی کردی چ خدمتی به ملت ایران؟ دست شما رو شده
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      2 0
      دولت خودش پا در این راه برجام گذاشت و توصیه های رهبر معظم را نادیده گرفت و آن زمان که سپاه را می کوبید و می گفت ما و برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران کم کردیم. اکنون می بیند کار به جاهای باریک رسیده و دست خالی است ظاهراً از سپاه و ملت دفاع می کند!!!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 1
    بعضي ها در برابر زور آمريكا سر تسليم فرود مي آورند و تسلم ميشوند
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    صحبتهای روحانی چیز خاصی نداشت فقط انشا خوانی به روش تغییر تاکتیک در محتوای انشاء! کاری هم با آمریکا نداشت! و هیچ مقابله ای با آمریکگا نکرده! فقط یک صحبت مقابل ترامپ والسلام! بدون هیچ راهبرد مشخص برای برجام! یک گانگستر کاباره دار داره برامون شاخ و شونه می کشه!
  • کریم آقا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    آقای روحانی ، اون رمونا که آمریکا کدخدا بود و رئیس جموهورشون ، باهوش و مودب ، حالا چی شده اخ و اوف شدن ! این همه آقا گفتن به اینها اعتماد نکنید که خرشان اگر از پل رد بشه ، برمیگردن به ریش شما میخندن ! این هم نتیجه اش
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 1
    ملت ایران فقط در برابر تورم ، گرانی و بیکاری سر تسلیم فرود می آورد و همدیگر را می خورن. از راننده تاکسی بگیر تا حقوق بگیران نجومی در برابر آمریکا می ایستند ولی به هموطنان خود رحم نمی کنند.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      احسنت به خدا این بهترین نظر بود
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 2
      دوست عزیز اینطورنیست مردم ایران طلایه داران اخلاق ' معنویت و راهبران امت محمد امین صلی الله علیه وآله هستند . ملتهابه مانگاه میکنند واین مردم بمب اتمی هستندکه دشمن ازآنهامیترسد . ایران بااین مردم پیروزنهایی است . چراآمریکامردم زمان شاه راتحریم نمیکرد ؟ چون متاسفانه مارا خوابانده بودند اماالان ما بیداریم ماالگوی جهان هستیم وچندکشورجهان نیستند . کم لطفی کرده ای
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    11 2
    "همه ی شما سوادتان از دکتر ولایتی بیشتر است" خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ یکی از بانیان برجام همین دکتر ولایتی باسواد است
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    14 8
    برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ برجام= خیانت بزرگ
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      1 0
      خدا شفایت دهد، چقدر دیوانه این روزها زیاد شده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 1
    همه دنیا طلبان داخلی از چپ وراست و... برعلیه مذاکره کنندگان قبلی قیام کرده اند به خیال اینکه امریکا قابل اعتماد است غافل از اینکه شیطان قابل اطمینان نیست.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 3
    سخنرانی ترامپ نکته جدیدی نداشت و فقط شعاری نمایشی و تبلیغاتی بود برجام ادامه می یابد شما هم بیخود به خودتون فشار نیارید
    • خلیج فارس IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 1
      چه برجامی دوست عزیز وقتی کل برجام به ضرر ایرانه خیلی خوش خیالی
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      1 1
      ترامپ سرنوشت برجام را به کنگره واگذار کرد و تا 2 ماه آینده امریکا از برجام خارج خواهد شد.
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 13
    درود بر رئیس جمهور مقتدرمان
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      4 1
      بعد انقلاب هیچ وقت ایران رو حتی زمان جنگ حقیر و خوار ندیدم
  • ايراني IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 0
    اين اقاي روحاني كه قبلاً مي گفت كه تاريخدان نيست وحقوقدانه! ديشب كه فقط درس تاريخ ميخوندمثل اينكه ديگه فهميده بايد يخورده هم تاريخ بلدباشه تاازش عبرت بگيره!!! به اميدحق ان شاءا...
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 0
      اين شيخ !! تاريخدانيش هم همانند حقوقدانيش است.
  • ایرانی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    واقعا که رو رو برم !!حالا که گند زدین شما یا نماینده ها به همه چیز توپ رو انداختین تو زمین مردم بدبخت ایران !! تو و وان نماینده های تراستت برین گم شین ما فقط به یک ندا پاسخ میدیم به نداری رهبر عزیز .
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 2
    ظریف باید محاکمه بشه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 0
    آقای روحانی اقدام انقلابی نیازی به اجازه گرفتن از بالا ندارد،آتش به اختیار باشید.برجام که پاره شد،برجام را آتش بزن
    • میثم IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      1 0
      واقعا این شجاعت در ایشان می بینی که همچون درخواستی داری اینها تلاش دارند تا جنازه این خر مرده را هم حفظکنند چون دستاورد خاصی در چند سال نداشتند هیچ ،دستاورد های قبلی راهم بر باد فنا دادند.
  • علی- IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 0
    آقای روحانی! هم #تحریم ها برگشت و هم #سایه_جنگ. منتظر استعفای شما هستیم. #کمپین_روحانی_استعفا
  • خلیج فارس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    بله دوستان طرفدار برجام به حرف ما دلواپسان رسیدین وقتی میگفتیم به امریکا و دوستانش هیچ اعتمادی نیست ما رو تند رو و عقب افتاده صدا میکردین روشنفکری شما و تیم هستی سرتاسر جاسوس تون رو دیدیم سپاه تحریم. خایج فارس عربی شد. برجام تعلیق. ملت ایران تروریست. اوووف برشما اوووف
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 4
      آمریکا که از برجام خارج نشد برادر من . تحریم سپاه هم ربطی به برجام نداره که
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 3
      واقعاً اگر برجامی نبود و توافقی به نام برجام رخ نمیداد ، وضع کشور چگونه بود ؟ آیا تحریم ها برداشته میشد ؟ مطمئناً تحریم ها سرجاش بود . این روال مثل شمشیر دو لبه است . به هر حال این فقط ملت ایران است که ضررمنده .
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 3
    ترامپ کارش درسته
    • عبدالله IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      5 0
      ماست مال کجاست ؟ ازروزی نامه های مست مال چه خبر ؟ مامنتظرجنگ داخلی اصلاح طلبانیم امابایدبسرعت کارکسی راساخت تافحش دانش پاره شود ومنطقه رااز پوتین پوشان ترامپ جلادخالی کرد جنگ هست طرف میگویدتاریخ وجغرافیاهم هست دست کسی نیست مادشمن داریم حوصله مغزپنبه ای ودست رعشه ای رانداریم بچه خراب کارراتنبیه میکنند ! شروع پایان دوستان ترامپ درایران ایران کارش درسته ترامپ غلطی کرد ولی امرمسلمین سخن نیکو خواهدفرمودوما گوش بفرمانش هستیم مرگ برجاهلیت داخلی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 0
    کدخدا کدخدا ما داریم میایم.........!!!!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      5 0
      خخخخخ
  • حسین IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 0
    روحانی تو هم با این برجامت
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 3
    تحریم های امریکا همش کاغذ پارست
  • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 0
    بابا اسم برجام برجام وردارید چون معنیش میشه...بر...یهنی برمیدارمت...جام....یعنی میشینم جات خداوند عقل جمیل عنایت کند
  • مرگ بر سازش کار IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    از نظر اصلاح طلبان پاسخ هوشمندانه یعنی اینکه یک طرفه به تعهدامون عمل کنیم . اروپاییها بدشون نمیاد که هیچی ندن همه چیز گیرشون بیاد . آمریکا همیشه دنبال منافع حداکثریشه ، اگر ترامپ میگه برجام بده نه اینکه الان هیچ منفعتی گیرشون نمیاد بلکه منافعی که بدست آوردن سیرشون نمیکنه و چون میمونن دولت و مجلس فعلی وا میدن و میبینن که راحت امتیاز میدن پس به دنبال چیزهای بیشترن . قذافی و صدام و گورباچف کوتاه اومدن و از هم پاشیدن . آمریکا به هیچ ایرانی رحم نخواهد کرد چون میدونه کسی که به کشور و نظامش خیانت کنه از خیانت به بقیه باکی نداره .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 0
    تقصیر روحانی نیست تقصیر آنهایی است که برجام را در 20 دقیقه تصویب کردند !!!
    • میثم IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      1 0
      هردومقصرند اول آنهایی که به کدخدا اعتماد کردند و منافع ملی را فدای خود خواهی های خود و کدخدا محوری خود کردند و دوم آنهایی که بی توجه به رهنمود های رهبری عزیز در 20 دقیقه بدون توجه ن را تصویب کردند خدا هردو گروه را به سزای نادانیشان برساند .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    4 0
    چه لزومي داره چند بار تكرار ميكنه در مورد رهبري و تنها نبودن و اين حرفا؟ نوك حملات امريكا نه رهبري بلكه برجام و شخص خود شما هستين جناب پرزيدنت. شما خودتون وسط گود تشريف بيارين.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 0
    خخخخ مضحك ترين سياست در تاريخ بشريت. جناب پرزيدنت يك توافق به نام برجام با كدخدا بستن. حالا كاري به خوبي و بديش نداريم ولي در حال حاضر ايران همه تعهدات خود را كه هم بار مالي و هم بار استراتژيك داشته انجام داده ولي دريافتي ان از برجام به قول خود اقايون تقريبا هيچ بوده. زندگي هر روز بدتر از ديروز مردم هم اين مساله رو إثبات ميكنه. حالا به جاي اينكه اقايون دست پيش بگيرن تا منافع توافق به ايران برسد مشغول حفاظت از اين وضعيت هستن!! براي حفظ اين وضعيت رايزني ميكنن بيانيه ميدن سخنراني ميكنن تهديد ميكنن التماس ميكنن و حتي با امريكا درگيري لفظي پيدا ميكنن. خخخ. و امريكا همچنان به ريش برخي ها ميخندد. اين است نتيجه مديريت ژنرال هاي فسيلي
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    فقط باید نظر جناب آقای اکبر اعتماد رو پرسید.
  • عبادی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 1
    واقعا محمود عزت آورد برای ایران
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      0 1
      احتمالا برای تو یکی خیلی اورده!!!! خوش بگذره
  • میثم IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 1
    چرا همه کامنت ها را منتشر نمی کنید و گزینشی برخورد می کنید واقعا متأسفم برای سایت شما
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    سو فهم
  • عباس تواضعی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 1
    من یک تک سوال مهم دارم از شما چرا بلیط فروشی باشگاه های فوتبال ایران یا هر ورزش دیگر را به باشگاه ها واگذار نمیکنید چرا
  • محسن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    1 0
    مشکل ما مردم ایران سیاست زدگی بیش از حده البته نه تنها سیاست در مورد همه چیز نظر میدیم و نسخه می پیچیم شاید باید در مورد انتخابامون بیشتر فکر کنیم انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نمیخوام بگم مثلا اگه کس دیگه ای بود بهتر بود اوضاع ولی باید یه تجدید نظر کلی انجام بدیم اینکه ما چه کسی روبه عنوان رئیس جمهور و نماینده مجلس انتخاب میکنیم خیلی مهمه بعضی وقتها یه تصمیم اشتباه یه کشور رو نابود میکنه خواهشا وقت انتخابات درمورد گزینه هاتون فکر کنید اسیر جو و نمایش چندتا بازیگر وخواننده و فوتبالیست نشین اونا که بهترین زندگی رو دارن این زندگی شماست که با یه انتخاب اشتباه تباه میشه
  • ایرانی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    2 0
    اقای روحانی حالا که به مشگل برخوردی یاد ملت کردی ان موقع که به ملت توهین میکردی لبو فروش تاکسی ران و بیسواد خطاب میکرد ان موقع جایگاه ملت کجا بود
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 0
    بله ملت ایران سرخم نمی کنند اما دولتمردان چهار سال قبل سرخم کردند در برابر کدخدا و شد انچه نباید می شد و الان امریکا چنان جنگولک بازی راه انداخته که از حفظ برجامی که خسارت محض بود شاد و خرسند شویم که تبصره ای به ان اضافه نمی شود.!!!!!!!!
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 0
    اقای پرزیدنت یادتونه در روزنامه ابتکار عکس گنده شما چاپ شده بود با این عبارت که "تمام مسئولیت مذاکرات هسته ای با من است " و دوباره یادتونه که روزنامه های مطیع شما چاپ کرده بودند عکسی از اقای ظریف در لباس امیرکبیر مرحوم و بیچاره و اقای ظریف را امیر کبیر زمان خوانده بودن چی شد حالا الان شانه خالی می کنید از افتابه تابان و درخت قلاااابی و فتح الفتوح؟!
  • DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 0
    وقتی برجام به اندازه کفش کتانی ارزش نداشته باشد بند بچکارش می اید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس