چین/امریکا

در آستانه اعلام نظر ترامپ درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، سخنگوی وزارت خارجه چین هم پس از روسیه و آلمان اعلام کرد که پکن از واشنگتن می خواهد تا به «برجام» پایبند باشد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، در آستانه اعلام نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره پایبندی ایران به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام»، چین هم پس از روسیه و آلمان از واشنگتن خواست تا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشد.

«هوا چون اینگ» (Hua Chunying) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در این باره اعلام کرد: به نظر ما این توافق برای تضمین نظام منع اشاعه و نیز صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی مهم و درخور اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: لذا امیدواریم همه طرف ها بر حفظ و اجرای آن پایبند باشند.

لازم به ذکر است، ترامپ تا کنون بارها تهدید کرده است تا پیش از تاریخ ۱۵ ماه جاری میلادی یا حتی زودتر از نیمه ماه اکتبر اظهارنظرش درباره پایبندی ایران به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را اعلام و چندبار نیز بر خلاف هشت گزارش پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی تهدید کرد که عدم پایبندی ایران را اعلام می کند، احتمالی که واکنش های متعدد سران و سیاستمداران کشورهای مختلفی را در پی داشته است.

این در حالیست که منابع رسانه ای پیشتر امشب را به عنوان تاریخی برای اعلام نظر ترامپ درباره برجام اعلام کرده بودند.

گفتنی است در صورتی که ترامپ عدم پایبندی خود به برجام را در ماه جاری میلادی اعلام کند، کنگره این کشور ۶۰ روز فرصت دارد تا درباره تحریم های تعلیق شده پیشین تصمیم نهائی خود را اعلام کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس