محمد علی نجفی

از سکوت نجفی درباره فساد صندوق ذخیره تا اظهارات او برای دروغ املاک نجومی!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اصغرزاده: روحانی نباید برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد...

روحانی مسئول برجام نیست؛ پای توصیه بزرگان نظام در میان بود!

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی و در واکنش به جدی‌تر شدن مباحث مربوط به شکست رسمی برجام با بیان اینکه روحانی نباید پاسخ کارهای ترامپ را بدهد گفته است:

«نباید انتقام بدعهدی آمریکا را از روحانی گرفت و نباید هر غلطی که ترامپ می‌کند روحانی پاسخش را دهد.»

او همچنین تصریح می‌کند:

برجام مسئله نظام است نه مسئله دولت! اظهارنظرهایی که این روزها درباره برجام مطرح می‌شود تازگی ندارد، برجام مسئله روحانی نیست. برجام و مذاکرات آن قبل از روی کار آمدن دولت روحانی مطرح بود، آن چه رئیس‌جمهور انجام داد با مشورت، توصیه و نظارت بزرگان و شورای عالی امنیت ملی و فاز اجرایی برجام بود.[۱]

*آقای ظریفیان و همه کسانی که معتقدند آقای روحانی مسئول رخدادهای برجامی و بیدستاوردی‌های آن نیست! در مقابل دو حقیقت مهم قرار دارند...

اول آنکه باید یک سند بیاورند که نظام اسلامی و بطور خاص رهبری معظم انقلاب در جایی نسبت به برجام ابراز خوشبینی کرده و یا در قبال آن به مردم وعده‌ای داده باشند! (این در حالی است که همه می‌دانند مقام معظم رهبری سلسله‌جنبان ابراز بدبینی به آمریکا بودند، هیچ توصیه‌ای هم بر لزوم مذاکره و توافق نداشتند و دولت نه تنها بخش‌هایی از دستور ۹ گانه ایشان درباره برجام را اجرا نکرد بلکه از برخی خطوط ترسیمی معظم له نیز عبور کرد)

و دوم آنکه کسی باید بگوید من مسئول رخدادهای پسابرجام نیستم که نسبت به آن ابراز خوشبینی نکرده باشد، در قبال برجام از خطوط قرمز عبور نکرده باشد، نگفته باشد قول جان کری سند است، نامه تبریک ننوشته باشد، نگفته باشد: مسئول برجام من هستم، دیگران را به نفهمیدن زبان دنیا متهم نکرده باشد، مردم را به جشن هسته‌ای در خیابان‌ها فرا نخوانده باشد، بخاطر برجام به سپاه پاسداران انتقاد نکرده باشد و الخ...

حکماً آقای ظریفیان می‌داند که تمام رفتارهای بالا توسط آقایان روحانی و ظریف طی چند سال گذشته به کرّات تکرار شده‌اند و کسی هم نمی‌تواند آنها را انکار کند.

در واقع، این رفتارها هریک به تنهایی نیز می‌توانسته‌اند سند برجام و مسئولیت آنرا به نام رئیس‌جمهور روحانی بزنند. چه رسد به اینکه با مجموعه‌ای از این رفتارهای مسئولیت‌آور مواجهیم.

در کنار این واقعیت، همچنین از مسئولیت دو چندان اصلاح‌طلبان در قبال برجام نیز نبایستی تغافل کرد...

آنها در قبال برجام، وعده‌هایی رنگارنگ‌تر از رئیس‌جمهور روحانی به مردم دادند، مردم را به دلیل عدم برگزاری چشمگیر جشن هسته‌ای شماتت کردند، از کاهش قیمت‌ها و افزایش درآمدها بواسط برجام حرف زدند، صبح بدون تحریم را به مردم تبریک گفتند، وعده ارتقای سطح معیشت دادند و...

و اکنون آنها نیز باید در کنار رئیس‌جمهور روحانی پاسخگوی رخدادهای پسابرجامی باشند.

صدالبته وحدت کشور نبایستی خدشه‌دار شود و کسی از میان منتقدین برجام هم قصد انتقام‌جویی از اشتباه دولت و اصلاح‌طلبان را ندارد اما واقعیت‌ها و نیز تکرار اشتباه مصدق در تاریخ ایران بواسطه برجام و اعتماد به آمریکا هرگز نباید فراموش شود... تا بعدها شاهد تکرار برجامی دیگر نباشیم.

گفتنیست، ابراهیم اصغرزاده، از فعالان اصلاح‌طلب نیز زمانی تأکید کرده بود که روحانی نبایستی برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد.

او گفته بود:

«درست است که آقای روحانی با مشورت رهبری برجام را جلو برده است ولی آقای روحانی سپر انداخته است. می‌تواند بگوید من رییس جمهور مملکت هستم، رییس جمهورم! نه فقط رییس جمهوری! نه فقط رییس اداره جمهوری! رییس جمهور، رییس خلق هستم مردم به من رای دادند من هم بر اساس نیاز مملکت، برای عبور از انزوا و تحریم تن به برجام دادم و پای آن هم ایستادم! پایش بایستد افتخاراتش است. نباید گردن رهبری بیاندازد! بگوید من هستم برجام را جلو رفتم، از این هم دفاع می‌کنم! من این را از تحریم، از اجماع جهانی نجات دادم و دیگر هم اجازه نمی‌دهم کشور به سمت اجماع (جهانی) برود!»[۲]

مسئله دیگری که باید مد نظر باشد این است که چهره‌های اصلاح‌طلب به تازگی و بویژه پس از مشاهده بی‌دستاوردی‌های برجام در حال کتمان گذشته مشترک خود با آقای روحانی و حمایت‌های بلندبالایشان از برجام هستند و اثباتاً به «عبور از روحانی» می‌اندیشند.

این در حالی است که آنها زمانی ابراز می‌کردند: «فدائیان دولت» هستند...[۳]

***

اعتماد: قتل و تجاوز اعمال فردی نیستند و «قصاص» جلوی آنها را نمی‌گیرد!

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به تازگی در گزارشی با عنوان «حلقه مفقوده پرونده‌های تجاوز چیست؟!» در اشاره به اجرای حکم اعدام برای قاتلین و متجاوزین به عنف، با فردی به نام سیامک زند رضوی که گفته شده عضو هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران است، مصاحبه کرد.

این فرد در صحبت‌های خود گفته است:

«سیاستگذاران ما ابتدا باید این را قبول کنند که قتل محصول یک عمل فردی نیست. تجاوز یک عمل فردی نیست. بلکه این اعمال کنش‌هایی اجتماعی هستند و تحت تاثیر سایر اجزای ساختار جامعه رخ می‌دهند!»

او می‌افزاید:

وقتی ما این جرایم را به عنوان پدیده‌های اجتماعی درک و تحلیل کنیم آن وقت متوجه می‌شویم که قصاص به عنوان دفاع از حقوق فردی لزوما متضمن تکرار نشدن این اتفاقات نیست.

اعتماد در بخش پایانی این گزارش نوشته است: قاتل ستایش چند روز دیگر اعدام می شود. اما آیا نهادهای اجتماعی مسئول از این پرونده و پرونده‌های مشابه درس های لازم را گرفته‌اند؟ پاسخ به نظر منفی است[۴].

*متأسفانه برخی افراد، چند سالیست که به بهانه جامعه‌شناسی، صحبت‌هایی عجیب و غریب را مطرح می‌کنند.

اظهارات فرد مذکور در زمینه فردی نبودن قتل و تجاوز نیز در حالی است که بشریت حتی در زمان هابیل و قابیل که شاکله اجتماعی امروزین و نهادهای آموزشی وجود نداشته‌اند نیز شاهد قتل و جنایت بوده است و علی‌القاعده نمی‌توان و نبایستی نفسانیت قاتل و متجاوز بعنوان اصلی‌ترین علت وقوع جرائم خشن را نادیده گرفت.

صد البته تأثیرات پیرامونی هم در شکل‌گیری انگیزشی یک رفتار سهیم‌اند اما اینکه قرار باشد سهم این تأثیر، حداکثری جلوه داده شده و به بهانه آن اینطور عنوان شود که فلان متجاوز، رفتار خودآگاه نداشته و یا عمل اسلامی قصاص رافع مشکلات نیست! به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

در واقع، کسی مدعی نیست که قصاص به تنهایی ایجاد کننده مدینه فاضله است اما یقینا در جامعه‌ای که آدمها به رأی‌العین مجازات قتل و تجاوز و... را مشاهده کرده و با سختی‌های پیرامونش آشنا باشند، شاهد امنیت بیشتری خواهیم بود و پس از قصاص نیز حیات بهتر و بیشتری در جامعه شکل می‌گیرد.

گفتنیست، پیش از این برخی افراد حتی برای مجازات قاتل پرونده آتنای کوچک نیز خواستار لغو مجازات علنی شده و این کار را بدون تأثیر عنوان کرده بودند.

***

از سکوت نجفی درباره فساد صندوق ذخیره تا اظهارات او برای دروغ املاک نجومی

محمدعلی نجفی، شهردار اصلاح‌طلب تهران که به تازگی برای ارائه توضیح پیرامون وقوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس احضار شده است، طی یک مصاحبه در خصوص پیگیری موضوع واگذاری املاک در شهرداری گذشته از سوی نمایندگان و طرح سوال از وزیر کشور به جهت عدم تعیین تکلیف این موضوع، گفته است:

درمدت یک و ماه و نیم که مسئولیت شهرداری تهران را برعهده گرفتم، هنوز نتوانستیم اطلاعات دقیقی از این مسئله بدست آوریم؛ البته کمیته‌ای در کنار سازمان املاک شهرداری تشکیل شده که این مسئله را بررسی کنند؛ ضمن اینکه شهرداری از آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با مجلس و با وزارت کشور برای پیگیری موضوع برخورداراست.

به گزارش جماران، وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اطلاعات مربوط به املاک نجومی شفاف نیست، تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات دقیق زمان‌بر است![۵]

*اظهارات نجفی پیرامون دروغ اثبات نشده‌ی املاک نجومی در حالی است که وی به تازگی توسط کمیسیون تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس فرا خوانده شده است.

جبار کوچکی‌نژاد ​رئیس کمیته تحقیق در همین باره گفته است: ما در کمیسیون آموزش مجلس از آقای محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش برای پاسخگویی به ایرادات و تخلفات او، در حیاط خلوت کردن صندوق ذخیره فرهنگیان دعوت کردیم اما وی این دعوت را نپذیرفت.

او با بیان اینکه حضور نیافتن در کمیسیون بعد از دعوت مجلس به منزله پذیرفتن تخلف تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: ما از ایشان دوباره دعوت خواهیم کرد و دیوان محاسبات باید علیه کسانی که ساختار صندوق ذخیره را این‌گونه کرده‌اند که مقدمه سوء استفاده‌ها فراهم شود، اعلام جرم کند.[۶]

گفتنیست، اصلاح‌طلبان شورای شهر و شهرداری تهران علیرغم تبلیغات گسترده مبنی بر وجود فساد و یا اعطای املاک نجومی در شهرداری تهران، تاکنون نتوانسته‌اند حتی یک مورد فساد مرتبط با شهردار تهران و یا یک فساد گسترده و سیستمی در شهرداری تهران را اثبات کنند.

رسوایی این قضیه به حدی بوده است که چپ‌ها تلاش کرده‌اند از مقولاتی مثل گم‌شدن ۲۰۵ میلیون تومان در شهرداری تهران و یا تخریب چند باغ بعنوان فسادهای گسترده در دستگاه عریض و طویل شهرداری تهران یاد کنند که البته برای همین دو ادعا هم سندی ارائه نکرده‌اند و حتی در لفظ نیز نتوانسته‌اند اشاره‌ای به نقش شخص قالیباف در این مقولات داشته باشند.

جالب آنکه محافل اصلاح‌طلب طی روزهای اخیر از این می‌گویند که به دلیل بزرگ بودن فسادها در شهرداری تهران است که سکوت کرده‌اند![۷]

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/45870928

2_ mshrgh.ir/687662

3_ http://tnews.ir/news/162f96304240.html

4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3642862

5_ http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-763247

6_ http://fna.ir/a1i0f9

7_ mshrgh.ir/784035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    76 1
    عثلاه تلبان تهوع عاور
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      26 1
      عثلاهاهات !! تدبییییررررر !!!!! سیفون را باید کشید . هووووررررر
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      29 0
      طبیعیست دوستان !! وقتی به راحتی تاریخ سراسر حماسه و رشادت و عبرت آموز عاشورا و آیات روشن و صریح و مستدل قرآن را تحریف میکنند ! _________________________________________________________ باید هم بتوانند به آسانی ، ذلت پذیری و وابستگی و خیانت و وطنفروشی و خباثت برجامی و حرامخواری و بی شرفی خود را به دیگران نسبت دهند !!!! خسرالدنیا والآخره
  • بهروز IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    48 0
    با تيتر روحاني مقصرنيست پاي مسئولان ارشد درميان بود .من رو ياد خوارج مياندازيد
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      24 0
      خوارج در نهروان گفتند ما خر بودیم گول قران به نیزه کردن معاویه در صفین را خوردیم تو چرا قبول کردی؟ علی فرمود من گفتم فریب است اما شما شمیر علیه من کشیدید که صلح را بپذیر
    • RO ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      23 0
      چرا وقتی بهش افتخار میکردن از این حرفا نمیزدن?
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    47 1
    روحانی و ظریف ۲ تا حرف خیلی خنده دار می زنند: ۱: با خروج آمریکا از برجام همه می فهمند آمریکا دروغگوست! ۲: مسئول برجام رهبری نظام است...
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      37 0
      انداختن مسئولیت شکست برجام بر گردن اشخاص و گروه های دیگر،‌کار درست و پسندیده ای نیست
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    12 14
    اگه قدار بود ما سر امریکا کلاه بزاریم ما هم کلاه بردار میشدیم و این در شان ما نیست
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      36 0
      حالا شما نمی خواد وسط دعوا نرخ تعیین کنی و به کاپ اخلاق روحانی افتخار کنی. در رآکتور اراک رو گل گرفتن بعد شماها به چیزای نامهم وسط دعوا گیر دادین.
    • امیر IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 35
      در جواب 9:19 دولت اصولگرای نهم و دهم کشور را گل گرفت و ویران کرد و البته دلواپسان راکتور،دلواپس ایران نشدند.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      11 0
      جناب امیر ایران اونطوری گل گرفته شد یا وقتی یه عده خائن مورد عشق شما با آمریکا بر سر تحریمهای فلج کننده مکاتبه کردن؟!!!! چقدر وقیحید شما دروغگویان بی مسئولیت
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      3 0
      امیر آقا تودولت آقای احمدی نژاد سرمان بالا بود واینقدر توهین به مملت نشده بود.حالا چی جز خسارت چیزی ندیدیم تازه روحانی درس عبرت نمیگیره وبه اروپابیها اعتماد میکنه خواین هم سگ زرد برادر شغاله . غرب هم استعمار پیره هیچ فرق نمیکنه بایدیا علی گفت روی پای خومان بابستیم .
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    20 0
    اگه مال دولت نی پسمیخوایم ازش خارج بشه. مدال افتخار که داد برگردونن
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    13 0
    اگه مال دولت نی پسمیخوایم ازش خارج بشه. مدال افتخار که داد برگردونن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    31 2
    اصلاح طلبان 4 سال دور برجام بی فرجام سینه زدند حالا میگن ما مسئول برجام نیستیم !!
  • علی0 IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    24 0
    آقای روحانی! هم #تحریم ها برگشت و هم #سایه_جنگ. منتظر استعفای شما هستیم. #کمپین_روحانی_استعفا
  • مرگ بر سازش کار IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    16 0
    از نظر اصلاح طلبان پاسخ هوشمندانه یعنی اینکه یک طرفه به تعهدامون عمل کنیم . اروپاییها بدشون نمیاد که هیچی ندن همه چیز گیرشون بیاد . آمریکا همیشه دنبال منافع حداکثریشه ، اگر ترامپ میگه برجام بده نه اینکه الان هیچ منفعتی گیرشون نمیاد بلکه منافعی که بدست آوردن سیرشون نمیکنه و چون میمونن دولت و مجلس فعلی وا میدن و میبینن که راحت امتیاز میدن پس به دنبال چیزهای بیشترن . قذافی و صدام و گورباچف کوتاه اومدن و از هم پاشیدن . آمریکا به هیچ ایرانی رحم نخواهد کرد چون میدونه کسی که به کشور و نظامش خیانت کنه از خیانت به بقیه باکی نداره .
  • سینا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    19 0
    خوبه حضرت آقا فرمودند مخالف مذاکره هستم ولی حالا که دوستان اصرار دارند، بروند مذاکره کنند ، مانع نمیشویم. حالا که گند کار رسما درامده تقصیر گردن نظامه روحانی مسئول حرفهای ترامپ نیست؟ کسی که عنان کار را دست یک دیوانه میدهد دیگر مسئول کارهای او نیست؟ جل الخالق از اینهمه بلاهت علی کل حال انشالله این مواضع جناب روحانی باقی بمونه براش پس فردا که آبها از آسیاب افتاد باز دوباره سپاه ستیز نشن
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 0
    امام صادق(ع)فرمودند:العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس معنای حدیث با کمی تفسیر: یعنی عالمی که زمان شناس باشد و از راز ها و حیله ها و راه کارهای ظالمان و ستمگران وجهانخواران و ستمگران، آگاه باشد ، در دام هایی که آنها برایش می نهند ، نمی افتد و اموری که آنها مشتبه می سازند تا او حیران و گمراه گردد ، او را به حیرانی و گمراهی نمی اندازد. اتفاقات برجام درست مثل حوادث صفین تکرار شد. در جنگ صفین هنگامی که مالک اشتر و یاران امیرالمومنین تا پیروزی نهایی ده ضربه شمشیر بیشتر فاصله نداشتند. خوارج و کوفیان کم طاقت و بی بصیرت فریب قرآن های روی نیزه عمروعاص و شعاری های عوام فریبش را خوردند و شمشیر خور را به سمت علی علیه السلام گرفتند که الا و بالله باید با سپاه معاویه صلح و مذاکره کنیم چون آن ها نیز مسلمانند و چه و چه و چه و لا حکم الا لله. امیرالمومنین مردم و اشباح الرجال کوفه را نصیحت کردند که دشمن خدعه کرده است و به وعدهایش نمی شود اطمنیان کرد و قرآن ناطق من هستم نه آن ورق های روی نیزه ها. اما کوفیان بر ادعای خود اصرار ورزیدند و علی علیه السلام مالک را برگرداند و سخن کوفیان را به ناچار و از روی روشن شدن حقیقت و امتحان کوفیان پذیرفت؛ امام فرمودند حالا که به مذاکره می روید نماینده ما مالک اشتر باشد اما کوفیان باز هم نافرمانی کردند و ابوموسی را برای مذاکره انتخاب کردند. باز هم امام فرمودند قبول اما مالک همراه ابوموسی باشد که ابوموسی قبول نکرد و در آخر سر علی علیه السلام به ابوموسی گفت در مذاکره هر چه تصمیم گرفتید بگذار که عمروعاص اول نتیجه مذاکره را بگوید که ابوموسی ساده لوح، به همراه کوفیان از تمام خطوط قرمز امام گذشتند و جنگ برده در صفین را به شکست تبدیل کردند و ابوموسی امام علی را از خلافت منع کرد و عمروعاص با خدعه ای معاویه را جانشین علی علیه السلام و خلیفه مسلمین خواند. کوفیان که دیدند چه کلاهی بر سرشان رفت امام را مقصر دانسته و گفتند تو باید جلوی اشتباه ما را می گرفتی؛ امام فرمودند من که بارها از شما خواستم فریب خدعه دشمن را نخورید اما کو گوش شنوا و انسان بصیر!!!! حالا در حوادث برجام رهبری بارها فرمومدند که بنده به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم. اگر مذاکره می کنید از خطوط قرمز نظام نگذرید. اول از دشمن خدعه گر تضمین قطعی بگیرید بعد تعهدات خود را مرحله به مرحله اجرا کنید.....
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 2
      مقاله بود یا نظر آقاجونم مختصر و مفید و نه تکراری اینهارا همه میدانند نیازی به روضه خوانی نیست
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    بله! افتخار و سرداران دیپلماتیک و سکه های برجام را جاسوسان و آقایان بردند گناهش بر گردن بزرگان نظام می افتد! روحانی بداند که هر حرفی بزند از گناه او کم نمی کند و هیچ کس شریک گناه بزرگش نخواهد بود فقط خودش مسئول این فضاحت در ایران است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    9 0
    این برجام باید پاره بشه .. کاش این دیوانه اینکار را میکرد شروطی که رهبری برای. مذاکره فرمودند ..در کجای برجام رویت میشود
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    5 0
    اتفاقا نظر این جامعه شناس خیلی هم درسته؛مثلا یه عده تشنه اند ویه عده دیگه که میدونند اینها تشنه اند ؛عمدا درکنار اینا وجلوی روشون آب میریزند !!! این خریت وحماقت وجنایت اون افراد نیست که آب میریزند!!!آیا شما اگر تشنه باشی حمله نمیکنی؟تا کی صبر میکنی؟آیا راه رسیدن به آب جانکندن نیست؟ خیلی احمقی ,مشکل این جامعه احمقهایی مثل شمای تحلیلگره!!!
  • محمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    13 0
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم فرضا ما بپذیریم که دولت آقای روحانی مدافع سر سخت برجام نبوده و فقط مجری منویات بزرگان نظام بوده است. خب ما از این مجری توقع داریم لطف فرموده و در ادامه برجام اظهار نظر نکرده و فقط منویات و دستورات بزرگان نظام مخصوصا امام خامنه ای مدظله العالی را مد نظر گرفته و طبق نظر و دستورات ایشان با ادامه برجام برخورد نماید. مثلا حضرت آقا شروطی را در پذیرش برجام قرار دادند آیا تمامی آن شروط رعایت شد؟ و یا حضرت آقا فرمودند چرا دقت در برجام نشد که به گونه ای بسته نشود که هر غلطی طرف مقابل بکند نقض برجام نباشد ولی اگر ما بخواهیم کوچکترین حرکتی بکنیم نقض برجام محسوب گردد (مضمون کلام ایشان). آقای روحانی آمریکا را کدخدا اعلام فرمودند و میدانستند تا کدخدا راضی نشود اهالی ده (اروپاییان) راضی نمیشوند. حالا ایشان میخواهد اهالی ده را بر کدخدا بشوراند؟؟؟؟؟ آقای رییس جمهور از شما این مقدار سادگی بعید است گرچه .... . خب اگر خطایی رخ داده (که بزرگتر از خطا رخ داده) بیایید صادقانه از محضر ولی امر و مردم عذرخواهی کرده و مواضع محکمی را در قبال آمریکا و ایادیش اتخاذ کنید البته اگر در این مسأله صادق باشید و الا .... . اینکه الان برخی وحدت را پیراهن ... کرده اند و زیر علمش سینه میزنند باید گفت که ما هم وحدت را قبول داریم اما به شرط اینکه اولا صادقانه و حول محور واحد باشد و فقط لقلقه ی زبان نباشد و ثانیا برای پوشش خطاها و خسارتهای جبران ناپذیر برخی از خواص نباشد؛ محور واحد وحدت در جمهوری اسلامی ایران ولی امر؛ آرمانهای ناب امام ره و قانون اساسی است؛ آیا آقای روحانی و همفکرانش حاضرند حول این محور وحدت کنند؟؟؟ که البته باید بدانند که وحدت حول این محور تبعاتی دارد که بعید است امسال ایشان و دوستانش بتوانند زیر بار آن بروند و آنها را بپذیرند. فهم و درک راه و هدف و سیره و منش امام ره و مقام معظم رهبری و شهدا توفیق میخواهد که ظاهرا برخی از خواص از آن محرومند. و ........ . والسلام علی من اتبع الهدی
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    6 0
    بسم الله الرحمن الرحیم هود : 113 (وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ) : «و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مى‏شود آتش شما را فرا گيرد؛ و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت؛ و يارى نمیشويد» الکهف : 103 و 104 (قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً * الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيهُُمْ فىِ الحَْيَوةِ الدُّنْيَا وَ هُمْ يحَْسَبُونَ أَنهَُّمْ يحُْسِنُونَ صُنْعًا): « بگو: آيا شما را از زيانكارترين مردم در عمل‏ها (ى دنيويشان) خبر دهيم؟ * آنها كسانى هستند كه سعيشان در زندگى دنيا (در هر امر خيرى به خاطر كفرشان) تباه و گم شده است، و خود گمان مى‏كنند كه كار نيكى انجام میدهند.» آل‏ عمران : 175 (إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ) : « جز اين نيست كه آن (كس كه از دشمن مى‏ترساند) شيطان است كه دوستان خود را (با شايعات) مى‏ترساند، پس از آنها مترسيد و از من بترسيد اگر مؤمنيد.» النساء : 120 (يَعِدُهُمْ وَ يُمَنِّيهِمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ‏ إِلاَّ غُرُوراً) : « شيطان به آنها وعده مى‏دهد و در آرزوها مى‏افكند، و جز وعده فريبنده به آنها نمی‏دهد. » الاعراف : 27 (يا بَني‏ آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ‏ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُون‏) : « اى فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آن گونه كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد، و لباسشان را از تنشان بيرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد! چه اينكه او و همكارانش شما را مى‏بينند از جايى كه شما آنها را نمى‏بينيد؛ (امّا بدانيد) ما شياطين را اولياى كسانى قرار داديم كه ايمان نمیآورند. » الاعراف : 201 (إِنَّ الَّذينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ‏ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ ) : « پرهيزگاران هنگامى كه گرفتار وسوسه‏هاى شيطان شوند، به ياد (خدا و پاداش و كيفر او) میافتند؛ و ناگهان بينا میگردند. » امام عزیز فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    4 0
    مسئول برجام شخص آقای روحانی که رئیس جمهور وقت بوده و هست و با تمام توان بر علیه منتقدین تاخت و به همه آ«ها توهین کرد نه یک بار بلکه چندین بار و دوم آقای لاریجانی که ظرف 20 دقیقه برجام را به تصویب رساند و اجازه صحبت کردن به مخالفین برجام را ندادند و بعد از تصویب هیچ کدام نه مجلس و نه دولت به ده شرط پذیرش برجام توجه نکردند تا ای که آب سنگین اراک را بتن ریختند و دل همه مظلومان ایران از همه اقشار را به در آوردند چون انرژی هسته ای مال اپیران و همه ایران است وقتی بتن ریزی کردند یعنی به ملت ایران ظلم شده ما هم به همه کسانی که به ما ظلم کردند اعم از هیات و همه نمایندگانی که رای دادند و به منویات رهبری توجه نکردند هر گز نخواهیم گذشت
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    2 0
    از تیمی که جاسوسی یکی از اعضاش مسجل شده دو نفر دیگش هم بنا به گفته حجت الاسلام ذوالنور متهم به جاسوسی و فراری اند و جالب تر اینکه بقیه شون هم اتهام جاسوسی رو از اونا سلب میکنند ، چه انتظاری میشه داشت؟!!!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    2 0
    بعضی درباره برجام عجله کردند و انرا فتح الفتوح خوندند یعنی نرسیده به اب لباسشان را دراوردند باید یک صد دلاری می گرفتند بعد جشن راه می انداختند اما از رو که نمی روند اینها سنگ پای قزوین قورت داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس