کد خبر 785337
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
محسن قرائتی نمایه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه بسیاری از مطالب طرح شده در کتب درسی فایده ای برای دانش آموزان ندارد، گفت: خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اختتامیه دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه با این دروس رسمی که اکنون تدریس می شود به جایی نمی رسند و باید به فکر گسترش مهارت آموزی باشیم.

وی با اشاره به وجود 64 هزار حدیث راجع به کار و مهارت افزود: این مسئله نشان از اهمیت کار و مهارت در اسلام است و در ادعیه ما آمده که از علم بی خاصیت به خدا پناه می برم.حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد: بسیاری از مطالب طرح شده در کتب درسی ما تنها برای پر کردن ذهن دانش آموزان است و فایده ای برای دانش آموزان ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و مشکل ما نداشتن مرد تحول است.

وی با بیان اینکه باید نیازهای واقعی و مهارت جایگزین محفوظات شود، ادامه داد: به رهبر انقلاب در این خصوص نامه نوشتم و ایشان جوابی با این مضمون ارسال کرد: "مسئله مهارت آموزی مورد نظر نیازی حتمی و جدی است که لازم است بر آن تاکید شود".

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: هنر خنده حلال و خنداندن مردم هم در بسیاری از افراد وجود ندارد و در بسیاری از زمینه ها مهارتهای اجتماعی و حرفه ای دانش آموزان پایین است و باید نهضتی برای تحول در تمام زمینه های مهارت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: علم غیر مفید را باید حذف کنیم و همه باید بسیج شوند تا این نهضت به جایی برسد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ارزش علم در افزودن بندگی است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان به دروس آموزش و پرورش اکتفا نکنند و به دنبال کسب علوم مفید بروند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    5 2
    آقای دکتر روحانی لطفا" آقای قرائتی راجایگزین وزیرآموزش وپرورش فعلی نمائید چون تنها فردی که میتواند خاک آموزش وپرورش ر ا عوض کند ایشان هستند درضمن خاکی که محصولاتش ریاضی وفیزیک وشیمی ...... هستند به چه دردی میخوره
  • معلم IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    8 1
    خدا خیرتون بده استاد.من یک معلمم و سالها تجربه کاری دارم .حرفاتون التیام بخش دردهای امثال ماست .فریاد ما به جایی نمیرسه .
  • مذهبی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    فکر می کنید امامان ما را چه کسی شهید کرد ؟ داخلی ها یا خارجی ها ؟ ما " مرد تحول " پرور هستیم یا " مرد تحول " کّش ؟ نمونه اش احمدی نژاد ...
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    6 0
    واقعا حرف سنجیده ای زدید؛آموزش وپرورش ما تهوع آورواسترس زا و خیلی کم فایده هست. انصافا ۳۰درصد مطالبی که در ۲سال آخرابتدایی یاد گرفتید,کسی یادش هست؛بقیش پیش کش؟از ادبیات وعلوم وریاضی ودینی و...؟حالا چقدر از استرسهاشو یادتون هست؟
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    چهل سال است که هم کودوهم بذر وهم خاک اموزش وپرورش را به خیال خود عوض کرده اید اماانچه جایگزین کرده ایدهم چنگی بدل نمی زندامیدوارم ازاین دور باطل خارج شویم ازطرف دیکردرکذشته درست یاغلط برای انتخاب افراد معیارهای شناخته شده ای وجود داشت اما فعلا ان معیارها هم منسوخ شده وتعین کننده تر ازمعیارها شفارشها وابستگی های قوم وقبیله ای است
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    3 1
    تیتر را جوری نوشتید که سخن آقای قرائتی را سوگیرانه جلوه می ده. ایشون گفتن آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه بنابراین انتقادشون به سیستم آموزش و پرورش نیست، به نگاه حاکم بر بحث آموزش در کل کشور هست که باید به بحث کار معطوف بشه
  • P IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    5 0
    پس اون مطالبی که ماها خواندیم برایمان فایده نداشت !؟الان رو میکنید؟؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    ای کاش به همین نکته ختم می شد آموزش و پرورش و دانشگاهها ابزاری نخبه های مصنوعی یا تقلبی هستند با ابزار نمر -
  • سید جواد IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    آموزش علم بی فایده فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست. فایده این همه کلاس زبان، بیشتر رشته های دانشگاهی که در بازار کار اشباع هستند چیست.
  • رضا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 3
    بله باید عوض کرد و عقاید مذهبی رو از کلاسهای درسی حفظ کرد و فقط رویه علم تمرکز کرد....ترویج مذهبه شیعی از طریق اموزش و پرورش گناه و ظلم در حق افرادیه که نمیخان بچه هاشون اسلام رو چپه و تحریف شده بفهمن...
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    7 2
    قرائتی 30 سال رئیس نهضت بود ... چیکار کرد
  • متین IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    استاد قرائنی همان وقت که بدون برنامه معلمان مدارس را از کانال نهضت وارد سیستم آموزشی کردید باید فکر این روز را میکردید .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 1
    خاک انقلاب و حلکمیت را باید عوش کرد
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    سخن عالی و به حق بود ولی باید این مطلب رو هم توجه کرد که خروجیهای همین خاک بدون ثمر که نخبگان جهان میشوند جایی در اینجا ندارند و میروند برای همیشه.
  • GB ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 1
    سلام ابتدابایدبه معلم بهادادبعدتحول ایجادمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس