سردار و پولوز

دیمیتری پولوز گلزن روسیه مقابل ایران نه تنها با دو بازیکن تیم ملی ایران در باشگاه روستوف همبازی بود بلکه برای آنها پاس منجر به گل هم ارسال کرده بود.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی ایران در دیداری دوستانه میزبان جام جهانی را پیش چشم هوادارانش یک بر یک متوقف کرد. با این حال نکته قابل توجه در این میان گلزنی مردانی بود که تا همین چند ماه قبل نه به عنوان رقیب که در یک تیم برای یکدیگر پاس گل ارسال می کردند.

در تقابل بزرگ شهر کازان ابتدا سردار آزمون بازیکن ایرانی روبین کازان بود که روی پاس طلایی مهدی طارمی دروازه تیم ملی روسیه را با ضربه دقیقه 57 خود باز کرد. بعد از آن میزبان با گلزنی دیمیتری پولوز 26 ساله در دقیقه 74 نتیجه را برابر کرد تا به عنوان میزبان جام جهانی سال 2018 با شکست برابر ایران بازی را به اتمام نرساند.

اما نکته جالب توجه  بود که پیش از این دیمیتری پولوز نه تنها با دو بازیکن تیم ملی ایران در باشگاه روستوف همبازی بود بلکه برای آنها پاس منجر به گل هم ارسال کرده بود.

* پولوز، سازنده تنها گل سعید

دیمیتری پولوز ناجی روسیه در دیدار برابر ایران در فصل جاری لیگ برتر روسیه با پیراهن زنیت به میدان می آید اما پیش از این 6 فصل تمام برای روستوف به میدان آمده است.

این هافبک راست پا در فصل 17-2016 لیگ برتر روسیه برای تیم روستوف مثل سردار آزمون،7 گل زد و البته 5 پاس گل داد. جالب اینکه دیمیتری در این میان 2 پاس از مجموع 5 پاس گل خود را به همبازیان ایرانی اش سعید و سردار داده بود.

گلزن تیم ملی روسیه برابر ایران در هفته چهارم فصل قبل با پاس دقیقه 45 خود به سعید عزت اللهی باعث شد تا تنها گل هافبک ملی پوش ایرانی در لیگ برتر روسیه طی سه سال اخیر -برابر تومسک- به ثبت برسد.

* بعد از یک فصل پاس سردار را تلافی کرد

اما داستان همکاری و البته رفاقت سردار آزمون و پولور پررنگ تر است. این دو در فصل 16-2015 لیگ برتر روسیه از خوبهای روستوف بودند. فصلی که طی آن سردار ایرانی موفق به زدن 9 گل شد و البته 3 پاس گل داد. دو فصل قبل این سردار آزمون بود که در هفته بیستم مسابقات و تقابل بزرگ با زسکا مسکو پاس طلایی اش را برای دیمیتری ارسال کرد تا این بازیکن در دقیقه 45 گل اول روستوف برابر رقیب صاحب نام را به نام خود سند بزند. بعد از آن در لیگ 17-2016 پاس طلایی سردار با یک فصل تاخیر توسط پولوز پاسخ داده شد. در هفته پانزدهم فصل گذشته این بار دیمیتری در دقیقه 41 دیدار برابر آنژی با پاس خود سردار را به گل رساند تا عاملین اصلی پیروزی روستوف برابر رقیب این دو بازیکن باشند.

* دیمیتری پولوز چه کسی است

اما دیمیتری پولور زننده گل تساوی روس ها برابر تیم ملی ایران چه کارنامه ای در رده ملی و باشگاهی به ثبت رسانده است؟

مردی که تعویض طلایی چرچسوف سرمربی تیم ملی روسیه برابر ایران بود در تقابل با شاگردان کارلوس کی روش دومین گل ملی خود برای روس ها را به ثمر رساند. بازیکنی که اتفاقا دوستی زیادی با سردار آزمون دارد.

 دیمیتری سال 2011 با لوکوموتیو مسکو قرارداد بست تا پای به جغرافیای فوتبال روسیه بگذارد. اما بعد از نشستن روی نیمکت تیم بزرگ پایتخت در دو بازی تصمیم گرفت راهی روستوف شود.

این تصمیم در نهایت به سود مردی شد که با درخشش در روستوف به تیم ملی روسیه هم رسید. پولوز اولین بازی اش برای روستوف در سال 2011 برابر احمد گروژنی انجام داد در حالی که مسابقات وارد هفته پنجم خود شده بود. بعد از آن این بازیکن پرتلاش تا سال 2017 برای روستوف 126 بازی دیگر انجام داد و 22 گل زد تا نهایتا در فصل اخیر لیگ برتر راهی زنیت شود.

پولوز که هنر اصلی اش در گلسازی است قبل از اینکه دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند موفق شده بود 4-5 ماه قبل در دیداری دوستانه به مجارستان گل بزند تا حالا تعداد گل های زده ملی اش به عدد 2 برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس