کد خبر 784983
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
سلطانی فر

روسای فدراسیون‌های جهانی بدنسازی و پیوند اعضا با حضور در ایران با وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با کریس توماس رئیس فدراسیون جهانی پیوند اعضا که فاطمه هاشمی رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هم در آن حضور داشت، فعالیت‌های بدنی برای بیماران پیوند اعضا را لازم و واجب دانست و گفت: ورزش به آنها کمک می‌کند که سلامتی و روحیه خودشان را حفظ کنند. امروز در کشور ما برای تحکیم سلامت مردم راه‌های مختلفی وجود دارد که ورزش یکی از آنهاست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همه مسئولان دولتی و کشور ایران بر این باور هستند که جلوگیری از بیماری با ورزش کردن و فعالیت بدنی بسیار آسانتر و سودمندتر از درمان و هزینه های آن است و فدراسیون پیوند اعضا با مدیریت هاشمی با عملکرد بسیار خوب و کادر مجربی که دارند، کاملا تحت حمایت ما هستند.

سلطانی‌فر در خصوص توسعه سخت افزاری و نرم افزاری امکانات این فدراسیون گفت: در این راستا قبل از این نشست جلسه‌ای با خانم هاشمی داشتیم. به دنبال تاسیس سالن های اختصاصی برای بیماران خاص در شهرهای مختلف هستیم، به نحوی که امکاناتش به طور کامل در اختیار آنان باشد و برای تحکیم سلامت خود از این سالن ها استفاده کنند.

وی در خصوص بازی‌های جهانی پیوند اعضا در مالاگا گفت: نتایج ورزشکاران ما در این بازی ها بسیار خوب بود و در حال برنامه ریزی جهت کسب نتایج عالی برای دوره آینده مسابقات در نیوکاسل انگلیس هستیم. امیدواریم طبق صحبتی که با هاشمی داشتیم دوره بعدی مسابقات جهانی را بعد از نیوکاسل به میزبانی تهران برگزار کنیم.

کریس توماس هم ضمن تشکر فرصت برای این دیدار از زحمات هاشمی تشکر کرد و گفت: از پیشنهاد ایران برای برگزاری اولین دوره بازی‌های آسیایی ورزشکاران پیوند اعضا استقبال می‌کنیم. من از گستردگی فعالیت های ایران در مورد این قشر خاص بسیار شگفت زده شدم و دیدارهای بسیار خوبی در سفرم به ایران داشتم که امیدوارم این همکاری ها گسترش یابد.

در ادامه سلطانی‌فر پیشنهاد داد مرکز فدراسیون آسیایی پیوند اعضا هم در ایران باشد تا با محوریت ایران بازی‌های آسیایی برای اولین بار برگزار شود. وی در پایان برگزاری همایش‌های علمی و سمپوزیوم ها را در راستای سلامت بیماران بسیار مهم دانست و گفت: با همه کشورها در این زمینه تعامل داریم تا با استفاده از تجربیات یکدیگر و حمایت های دولت کمک کنیم این قشر خاص با ورزش کردن و نشاط بیشتر، به زندگی عادی و بازگشت به جامعه هر روز امیدوارتر شوند.

سلطانی‌فر امروز همچنین میزبان «رافائل سانتونخا» رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و و پرورش اندام بود. وی با اشاره به اهمیت رشته پرورش اندام و بدنسازی اظهار داشت: برای سالم سازی جامعه از همه رشته های ورزشی که مورد توجه قرار دارند پشتیبانی می کنیم و با توجه به این مهم که این ورزش هم در کشور ما و دیگر کشورها علاقه‌مندان زیادی دارد ،مورد حمایت است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه های خصوصی زیادی در کشور در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: روز به روز بر تعداد تقاضاها به منظور گشایش باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، بیشتر می شود که تاکید ما نظارت دقیق بر چگونگی فعالیت سالم و ابزار و روش‌هایی است که به کار می برند.

سلطانی‌فر گفت: هدف ما جلوگیری از استفاده مواد نیروزا است که به سلامت ورزشکاران آسیب می زند و تلاش می کنیم که بتوانیم فضای این ورزش همراه با امکانات و تجهیزات آن و داروهایی را که به کار گرفته می شود، سالم سازی کنیم تا خانواده ها با آرمش فرزاندانشان را به باشگاه ها بفرستند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با نظارت و تعامل گسترده تر و استفاده از ابزارهای مناسب همچنین با کمک خانواده‌ها می توانیم در کوتاه مدت برای تحقق سالم سازی این ورزش به نتیجه برسیم.

سلطانی‌فر به خرید و فروش داروهای انرژی‌زا به عنوان یک تجارت پرسود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : قرار گرفتن در مسیر درست و اصولی می‌تواند از جنبه های منفی آن در جامعه جلوگیری کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت های غیر قانونی فدراسیون‌هایی که در نقاط مختلف دنیا تشکیل می شود، اظهار داشت: برخی از اهالی این رشته‌ها در کشورهای مختلف جمع می شوند و فدراسیون خاصی تشکیل داده و شروع به عضوگیری می کنند که این مورد باعث نگرانی است و انتظار ما این است که فدراسیون جهانی با دقت به نظارت بپردازد.

سلطانی‌فر ابراز امیدواری کرد که با تعامل فدراسیون جهانی و فدراسیون ایران توسعه این رشته و سالم سازی آن با سرعت بیشتری صورت گیرد و ایران با حمایت فدراسیون جهانی به کانون برگزاری سمپوزیوم ها و همایش های علمی این رشته تبدیل شود.

سانتونخا در این دیدار رویکرد وزیر ورزش و جوانان به رشته پرورش اندام را ستود و از ایران به عنوان کشوری که در رابطه با این ورزش رویکرد فرهنگی دارد، به نیکی نام برد.

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام از فعالیت‌های فدراسیون ایران هم ابراز رضایت کرد و با اشاره به دیدگاه سلطانی‌فر در ایجاد فضای سالم در این ورزش اظهار داشت: ورزش بدنسازی به روح و جسم انسان بستگی دارد و آنچه مشخص است فدراسیون جهانی نیز موافق صد درصد ورزش سالم است .

وی گفت : متاسفانه مواد ممنوعه در این ورزش وجود دارد و هدف ما این است که در این راه مقابله جدی داشته باشیم که به نظر می رسد با حمایت دولت‌ها و فدراسیون ها و همکاری جامعه و البته آموزش منطقی به جوان‌ها و مربیان، نه تنها در این رشته بلکه در تمام ورزش ها می توانیم شرایط خوب و سالمی را به وجود آوریم.

سانتونخا بر نظارت فدراسیون جهانی بر روی کلیه مسابقات تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه آموزش های همراه با برنامه ریزی را برای رده های سنی پایه شروع کرده ایم که در این بین فدراسیون ایران نیز ما را کمک می کند، چرا که هدف ما حفاظت از ورزشکاران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس