هومن افاضلی

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که تیم نوجوانان شانس حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی را دارد.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی در خصوص پیروزی 4 بر صفر تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل آلمان در جام جهانی 2017 گفت: در مسابقات نوجوانان هر اتفاقی ممکن است رخ دهد چراکه در این رده, بازیکنان آماتور هستند, نوع تمرینات متفاوت است, تجربیات بازیکنان بسیار محدود است و سطح آموزش آنقدر روی عملکردها تاثیر نداشته اما هرچقدر از این رده سنی بالاتر می‌رویم بازیکنان بزرگتر و حرفه‌ای‌تر می‌شوند و اختلافات در بین تیم‌ها بوجود ‌می‌آید.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان این تیم را در مراحل بالا و حتی نیمه نهایی جام جهانی دید, اظهار داشت: چرا نمی‌شود؟ قطعا این شانس وجود دارد که ایران به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند چرا که در این مسابقات تجربه تیم‌ها پایین است و این اولین تورنمنت سطح بالای بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها است و اگر تیم از لحاظ روانی مدیریت شود, ممکن است کار عجیب و غریبی انجام دهد.

وی ادامه داد: در رده سنی نونهالان و نوجوانان تاکید روی کسب نتیجه نیست و اهمیت بیشتر روی این است که چقدر این بازیکنان رشد پیدا می‌کنند و از تیم نوجوانان چقدر به تیم جوانان و امید راه پیدا می‌کنند و این مهمترین دستاوردی است که می‌تواند برای همه کشورها بدست آید. از رده جوانان به بعد علاوه بر خوب بودن, نتیجه هم اهمیت پیدا می‌کند و آنجاست که تیم‌ها باید به دنبال کسب جام باشند. در رده سنی نوجوانان هر اتفاقی ممکن است و اگر یک تیم به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند, می‌توان به آینده بازیکنان آن تیم امیدوار بود.

افاضلی در خصوص عملکرد عباس چمنیان در کادر فنی تیم نوجوانان تصریح کرد: اگر بطور کلی بگویم, چمنیان در رده بزرگسالان و در لیگ یک مربیگری کرده و مدرس فدراسیون هم هست و مدارک علمی این  مربی برای ما بیگانه نیست، البته یادمان باشد وقتی چمنیان به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد, انتقاد زیادی از فدراسیون شد.

سرمربی سابق تیم فوتبال امید ایران در خصوص اینکه چرا بازیکنان تیم‌های پایه در طول مسیر رسیدن به تیم ملی بزرگسالان راه را گم می‌کنند, تصریح کرد: یکی از دلایل, این است که بازیکنان تیم‌های نوجوانان و جوانان اصل آموزش را در تیم ملی یاد می‌گیرند و باشگاه‌ها کمک کمتری می‌کنند. همین تیم آلمان که با ما بازی داشت, احتمالا اردوی کوتاهی داشته و آموزش بازیکنان در باشگاه‌ها شکل گرفته است. در حالی که باید مبنای رشد بازیکنان باشگاه‌ها باشند, اما در ایران این اتفاق در تیم ملی شکل می‌گیرد چرا که باشگاه‌ها نحیف هستند و در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. با این اوصاف بازیکنان ما 50 درصد سال در اردو هستند و هرچه بازیکنان به رده‌های بالاتر می‌رسند, کار برای برگزاری اردوها سخت‌تر می‌شود چرا که باشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند و بازیکن نمی‌دهند و در نتیجه یکدستی تیم رفته رفته از بین می‌رود و معلوم می‌شود که چقدر در باشگاه‌ها با بازیکنان کار می‌شود.

سرمربی صبای قم در ادامه در خصوص حواشی پیش از دیدار روز گذشته (سه‌شنبه) این تیم مقابل شهرداری ماهشهر خاطرنشان کرد: باشگاه صبا از سال‌های گذشته بدهی‌هایی دارد اما تا حالا ندیده بودم که هیچ‌ جای دنیا طلبکار کنار زمین بیاید و بخواهد به‌جای طلب لباس‌های بازیکنان را از تن‌شان بیرون بیاورد.

وی افزود: مدیران کنونی باشگاه صبا برای یک سال مالک این باشگاه هستند و در قراردادشان نیز ثبت شده که بدهی‌های قبل به آنها مربوط نمی‌شود اما این آقا (طلبکار باشگاه) برای بار سوم است که می‌آید. دفعه قبل یک‌سری لباس‌ها را از تن بچه‌ها بیرون آوردیم و به او دادیم. این‌سری هم به کنار زمین آمد و من این‌بار موضوع را رسانه‌ای کردم تا حمایتی که از تیم ما می‌شود مشخص شود. حساب کنید بچه‌های تیم ما تابه حال کلانتری هم رفته‌اند, آن‌وقت یک نفر با مامور به کنار زمین می‌آید و جروبحث‌ها بالا می‌گیرد و ببینید که این اتفاق چقدر روی عملکرد بچه‌ها تاثیر می‌گذارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس