نشست مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک واشنگتن

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک سخنرانی تاکید کرد که مساله ایران یکی از موضوعات بین سازمانی در شورای امنیت ملی آمریکا است که نتیجه آن اواخر هفته اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق، مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک واشنگتن نشستی با عنوان هفتادمین نشست شورای امنیت ملی آمریکا با حضور هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید و هنری کیسینجر دیپلمات برجسته پیشین این کشور برگزار کرد.

مک مستر در ابتدای صحبتهای خود تاکید کرد که بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا نیاز به قوانین جدید دارند.

وی با اشاره به اینکه مقامات زیادی تحت آژانسهای مختلف در شورای امنیت ملی متمرکز شده‌اند گفت که در دولت ترامپ وظیفه شورای امنیت ملی بین سازمانهای مختلف تقسیم شده است.

مک مستر با تعریف از هنری کیسینجر تاکید کرد که فقط اگر هنری کیسینجر باشید نیازی به مشاوران زیادی ندارید.

وی "مساله ایران" را یک نمونه از مسائل شورای امنیت ملی که بین بین سازمانهای مختلف روی آن کار و بررسی صورت گرفته خواند و گفت که نتیجه این همکاری و همگرایی بین سازمانی را اواخر هفته خواهید شنید. 

کیسینجر نیز درباره مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که به دلیل اینکه کنگره در زمینه شورای امنیت ملی دارای کنترل زیادی است این بخش تا حدودی در حاشیه مانده است.

استراتژیست برجسته آمریکایی همچنین از عمومی شدن مسائل مرتبط با شورای امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد و افزود: بحثهای علنی منجر به بحثهای بی پایان خواهد شد درحالیکه نتایج تاریخی معمولا از دیپلماسی مخفیانه حاصل می‌شود.

مک مستر نیز در این زمینه تاکید کرد که یکی از چالشهای اصلی امنیت ملی آمریکا طی سالهای اخیر مساله نشست اطلاعات و تصمیمات آن بوده است.

کیسینجر همچنین با اشاره به گسترش تکنولوژیها و بروز مخاطرات جدید در عرصه جهانی تاکید کرد که آمریکا باید دیدگاه استراتژیک خود را گسترش بدهد. 

ژنرال مک مستر در ادامه این نشست اضافه کرد؛ دونالد ترامپ دستور داده است که رویکردمان به چالشهای امنیت ملی از دیدگاه رئالیسم عملگرایانه باشد.

وی افزود: شورای امنیت ملی اکنون بر صلح و توسعه نفوذ آمریکا از طریق قدرت متمرکز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس