کد خبر 784494
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
ترامپ

یک روزنامه انگلیسی، در تحلیلی روز سه‌شنبه از تصمیم احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای «برجام» انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق،  روزنامه گاردین نوشته است: «تهدیدهای اخیر ترامپ برای عدم تأیید توافق هسته‌ای ایران، جدیدترین و خطرناک‌ترین قمار ترامپ‌گونه او تا کنون است و گزارش‌ها حاکی است که آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گروه تروریستی اعلام کند.»

رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته گزارش دادند تیم امنیت ملی کاخ سفید، پس از انجام بررسی‌هایی با هدف تعیین سیاست کلی آمریکا در خصوص ایران، به طرحی رسیده‌اند که در صورت موافقت رئیس‌جمهور آمریکا راهبرد واشنگتن در قبال تهران در سال‌های آینده را تعیین خواهد کرد.

مطابق این گزارش‌ها، بخشی از این راهبرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و دولت ترامپ برای اولین بار آن را به عنوان «سازمان تروریستی» اعلام خواهد کرد.

گاردین نوشته است: «تقریباً تنها فردی در دولت [آمریکا] که فکر نمی‌کند لغو توافق هسته‌ای اقدامی خطرناک و احمقانه است، خود ترامپ است.»

روزنامه انگلیسی در ادامه به اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مجلس سنا اشاره کرده که از ماندن در توافق هسته‌ای با ایران حمایت کردند.

گاردین در ادامه با یادآوری اینکه وظیفه راستی‌آزمایی از برجام را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر عهده دارد نوشته است: «[نظام بازرسی‌های آژانس در برجام]، شدیدترین و پیشرفته‌ترین بازرسی‌ها در تاریخ هستند.»

در بخش دیگری از این یادداشت اشاره شده که ترامپ به دلیل آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را علناً مسخره کرد، از هر فرصتی برای انتقام گرفتن از او استفاده می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    0 0
    چقدر احمقه این مرد. آخه نمیشه نیروی نظامی رسمی یه کشوری رو در قالب گروه های تروریستی قرار داد که.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس