توهین قانون

روزنامه قانون به تازگی و در یک حاشیه‌سازی جدید، با انتشار مطلبی سخیف، صراحتا به قالیباف و رییس جمهور سابق کشورمان توهین کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حاشیه‌های آن عکس دردسرساز هنوز ادامه دارد

کنایه عارف به لاریجانی؛ خاستگاه سیاسی با هم‌نشینی تغییر نمی‌کند

محمدرضا عارف، از چهره‌های اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با خبرگزاری ایلنا کنایه جالب و البته تلخی را مطرح کرده که مخاطب آن، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی است.

ایلنا در بخشی از این مصاحبه با اشاره به انتشار عکس لاریجانی در کنار خاتمی، از عارف می‌پرسد: «آیا ما در انتخابات ۱۴۰۰ قطعاً کاندیدای اصلاح‌طلب داریم که لازم نباشد به سمت آقای لاریجانی برویم؟! به هر حال در جریان بحث تشکیل کابینه، مباحثی مطرح شد که برخی از وزرای دولت دوازدهم از هم‌اکنون به فکر دولت احتمالی لاریجانی باشند و بخواهند برای او کار کنند.»

و عارف در پاسخ گفته است: قطعاً ما کاندیدای اصلاح‌طلب خواهیم داشت. ما در شرایطی که رقیب حذف کامل ما را امضاء کرده بود، مشخصاً در سال ۹۲ حدود ۴ تا ۵ کاندیدا داشتیم. بنابر این درشرایطی که در گام‌های دهه ۹۰ موفق بودیم، آیا می‌توانیم در ۱۴۰۰ کاندیدا نداشته باشیم؟!‌ این امکان ندارد!

او همچنین تصریح می‌کند:

«قطعاً نخبگان و جوانان جریان اصلاحات اجازه نمی‌دهند که این جریان بدون کاندیدای اصلاح‌طلب وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شود. با این حال این‌که چه کسی کاندیدای ما خواهد بود و با چه مکانیزمی جلو می‌رویم، هنوز مشخص نیست. این را مطمئن باشید خاستگاه سیاسی افراد با برخی هم‌نشینی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ افکار عمومی بسیار هوشمند است.»[۱]

*اشاره مستقیم آقای عارف به ماجرای تصویری است که در آن علی لاریجانی را نشسته در کنار محمد خاتمی نشان می‌داد و انتقادات زیادی را در بحث کمرنگ شدن خط قرمز فتنه به علی لاریجانی وارد کرد.

در کنار این انتقادات، برخی از این گفتند که لاریجانی قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۰، در قامت «مدودف» ظاهر شود و به عنوان آلترناتیو رئیس‌جمهور روحانی پا به عرصه انتخابات بگذارد.

این تحلیل‌ها همچنین با تأیید برخی چهره‌های کارگزارانی، از این گفتند که لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند گزینه اصلاح‌طلبان نیز باشد...

مسئله‌ای که البته اعتراضات گسترده برخی چهره‌های جریان چپ و یا مثلاً کنایه تلخی که عارف درباره آن مطرح کرده است؛ آنرا با اما و اگرهای زیادی مواجه می‌کند.

با تمام این تفاسیر اما برخی محافل تحلیلی معتقدند پروپاگاندا درباره دکتر لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان با این نیت صورت می‌گیرد که قرار است در پروژه عبور آنها از روحانی، عملکرد ضعیف دولت و شکست برجام به گردن اصولگرایان بیافتد و برای این کار نیاز است تا افکار عمومی بیش از این متوجه نزدیکی لاریجانی و روحانی شود.

این محافل تحلیلی تأکید دارند که اصلاح‌طلبان چندین سال است که به حضور یک کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ می‌اندیشند و به کمتر از آن رضایت نخواهند داد.

***

میرلوحی: بر گذشته صلوات؛ نمی‌شود خاتمی را حذف کرد...!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است:

«رقبا دیدند که نمی‌توانند اصلاح‌طلبان را حذف کنند. با وجود جفاهایی که به این جریان شده ما می‌گوییم بر گذشته صلوات و بیایید با هم آینده را بسازیم. نمی‌شود آقای خاتمی را حذف کرد. باید بپذیرند رقبا که اصلاح‌طلبان جزو متن انقلاب هستند. حالا تفاوت‌هایی هم در نظرها دارند!»[۲]

*لیدر اصلاح‌طلبان بر خلاف گفته‌های میرلوحی خیلی وقت است که از صحنه سیاسی کشور حذف شده و تنها محل ظهور و بروز او عکسهای یادگاری در کنار بازیگران سینما و تنی چند از چهره‌های سیاسی است.

این فرد که از سال ۸۸ به این سو اجازه دیدار با مقام معظم رهبری و حتی اجازه ملاقات با مسئولان دفتر ایشان را هم ندارد، تنها در گفته‌های مطبوعاتی سمپات‌هایش زیست سیاسی دارد و اینکه گفته می‌شود او با گفتن «تکرار می‌کنم» سبب پیروزی روحانی شده نیز حرفی گزافه است.

چه اگر او چنین قدرتی می‌داشت در سال ۹۲ هم می‌توانست با یک یا صد تکرار می‌کنم از عارف حمایت کند و با این کار دیگر اصلاح‌طلبان مجبور به بردگی آقای روحانی نباشند.

این فرد همچنین حمایتی بسیار رسمی‌تر و علنی‌تر را نیز در انتخابات مجلس دهم از اصلاح‌طلبان بعمل آورد اما این جریان حتی با وجود پیروزی در تهران نتوانست اکثریت مجلس را بدست بیاورد و فی‌الواقع بازنده اکثریتی شد.

از طرف دیگر، اصلاح‌طلبان به اذعان خودشان، ۱۶ سال است که در هیچ انتخاباتی پیروز حداکثری نبوده‌اند و خودشان هم گاهی یواشکی به این معنا اشاره کرده‌اند.

مثلاً چندی قبل «سعید حجاریان» تئوریسین جریان چپ در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته بود: براساس قانون، جبهه دوم خرداد می تواند مجلس را بگیرد، شورا را بگیرد، ریاست جمهوری را بگیرد.

او سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتماد که پرسید: «ولی بعد از دوران آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان دیگر هیچوقت نتوانستند به آن قدرت و جایگاه بازگردند، نه در مجلس، نه در دولت و...» تصریح کرد: «درست است ولی الان بالاخره اوضاع خیلی با قبل تفاوت دارد!»[۳]

جدای از این مقولات، بر خلاف خواسته میرلوحی، نمی‌شود بر هر گذشته‌ای صلوات فرستاد!

چه اینکه فتنه بزرگ سال ۸۸ که به گواه کارشناسان از جنگ تحمیلی ۸ ساله هم سهمگین‌تر و خطرناک‌تر بود نیز بخشی از این گذشته است که در آن خون‌ها و اموال زیادی پایمال شده است.

رخدادی که ۳ چهره اصلاح‌طلب و از جمله همین شخص خاتمی! در آن نقش محوری و علمداری داشته‌اند و عملاً برای تکرار فجایع سوریه و عراق در تهران برنامه‌ریزی کرده بودند.

فلذا نه عقل، نه فلسفه حکومت و نه وجدان عمومی اجازه نمی‌دهد که به این گذشته تاریک که نیاز به «شفاف‌سازی، توبه و اصلاح» دارد؛ صلوات فرستاد و آنرا نادیده گرفت زیرا نظام اسلامی در مقابل آرای مردم و خون‌ها و اموال پایمال شده مسئولیت سنگینی دارد.

***

ژورنالیسم به روش «فرزندخوانده‌های بازجویان خشن»!

روزنامه اصلاح‌طلب قانون، به تازگی در ضمیمه طنز خود که با عنوان «بی‌قانون» منتشر می‌شود عکس‌نوشته زیر را با محتوای توهین وقیحانه به رئیس‌جمهور سابق و نیز محمدباقر قالیباف منتشر کرد.

*این روزنامه که با مارک اصلاح‌طلبی سبب‌ساز ایجاد هزینه‌های فراوانی برای جریان چپ شده است، چندی قبل نیز در تیتر اول خود، شهادت شهید محسن حججی را به دلیل اشتباه محاسباتی ایران و پرتاب موشک به سمت مقر تروریست‌ها در دیرالزور سوریه عنوان کرده بود![۴]

توهین‌های سخیف و قجری این روزنامه اصلاح‌طلب به آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف در حالیست که اولاً اصولگرایان هیچگاه چنین ادبیاتی سخیفی را نسبت به چهره‌های اصلاح‌طلب و حتی نسبت به فتنه‌گران و محصورین و منحرفین دولت آقای احمدی‌نژاد نیز به کار نبرده و نمی‌برند.

و فی‌المثل کسی نمی‌تواند مدعی باشد که اصولگرایان ظاهر و یا ریش و قیافه سران جریان چپ را مورد مضحکه و یا کنایه سیاسی قرار داده باشند.

و ثانیاً این طرز حرف زدن و نمایش بی‌ادبی، نتیجه روش تربیتی «بازجویان خشنی» است که در دهه شصت پونز در پیشانی بدحجاب‌ها فرو می‌کردند، اهل بازجویی با نقاب بودند، با مظنونین بدرفتاری می‌کردند، اهل شلّاق زدن فی‌المجلس بودند و گاهی هم از دیوار سفارت بالا می‌رفتند اما در دهه‌های اخیر با نقاب اصلاح‌طلبی و لیبرالیسم به میدان آمده‌اند![۵]

بدیهیست که ژن «بازجویان خشن» در اردوگاه اصلاحات، تربیت‌کننده چنین رسانه‌ها و نویسندگان و چهره‌هایی است که اگر یک روز به مردم یا به مسئولین توهین علی‌الاطلاق نکنند؛ روزشان هرگز شب نخواهد شد...

پ.ن: همه می‌دانند که آقای احمدی‌نژاد اصولگرا نیست و علاقه‌ای هم به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان ندارد. ضمن اینکه همراهی اصولگرایان با او در سال ۸۴ نیز یک همراهی نقادانه و البته مقطعی بود که منجر به رفتارهایی مثل عزل مرحوم کردان و یا قیام اصولگرایان علیه حلقه انحرافی و جریان مشایی شد.

این در حالی است که اصلاح‌طلبان برای حمایت از رئیس‌جمهور روحانی، حتی عبارت «ما فدایی دولت هستیم» را نیز به کار برده‌اند.[۶]

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/45736716

2_ http://www.isna.ir/news/96071809563/

3_ mshrgh.ir/764276

4_ mshrgh.ir/761202

5_ mshrgh.ir/778015

6_ mshrgh.ir/783830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    87 28
    همان که در متن هست... این رفتارها ژنتیک اثلاح طلبان است و آنها به ژن درمانی نیاز دارند.
    • حسین1 IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
      0 0
      مرگ بر فتنه گران با هر اسمو جناحی من هر وقت تصویر این اتوبوس بیت المال رو میبینم اعصابم خرد میشه وپی به خریَّتِ سرانشون و اینکه حاضرنزن بخاطر قدرت به هر کاری دس بزنن و اموال عمومی رو نفله بکنن در حالی که همه جا دم از حقوق ملت میزنن و همش هم شعاری توخالیه و متاسفم به برخی جوونای عزیز که همیشه گول ظاهر اینا رو خوردن و به خطشون رای دادن و در آخر تقریبا هیچ نصیبشون شده عبرت بگیرن و بخط توبه و اسلام برگردن عابقت بخیر نمیشه کسی که ذره ای محبت به سران فتنه داشته باشه چرا که اینهمه ادلّه بر توطئه های اونها وجود داره
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    98 30
    برگذشته و حال و آينده اسهال طلبان لعنت.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      27 93
      اونقدر از اصلاح طلبا میترسید که تو لونتون قایم شدید و فقط دروغ به خورد مردم میدید،خداروشکر که رفتارای شما ارزش خاتمی و اصلاح طلبارو پیش مردم زیاد کرده
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      29 25
      خاتمی بعد از فتنه 88 به مهره سوخته تبدیل شد.
    • صدرا IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      0 0
      خیلی با حال گفتی !
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
      0 0
      سلام توهین به هم همون چیزی هست که بدخواهان می خوان اصلاح طلبی وقتی روی اصول انقلاب و امام باشه مورد قبول همه هست نه معیار های لیبرالی که الان مردم دنیا رو به این روز انداخته آخر لیبرال خود امریکاست. به خاطر سود کارخانه های اسلحه سازی مردم آمریکا باید تو کنسرت کشته بشن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    51 20
    بد مستی روزنامه اصلاح طلب رو خداوند متعال پاسخ خواهد داد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    26 63
    سیاستمدار خوب ظرفیت شوخی داره، طنز بی قانون نه توهین کرده و نه بی احترامی.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      49 8
      باشه، همین طنز مال خودتون!
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      42 20
      امضای احمدی نژاد توی عکس دقیقا چیه؟ توهین نیست؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      64 16
      چطور شعر انتقادی دکتر مطیعی رو توهین و تخریب می دونستین و عصبانی شدید حالا اینا شد شوخی و ظرفیت!!!!!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      26 21
      اولا" كه مسائل مملكت شوخي بردار نيست.دوما" ظرفيت نقدپذيري و به قول شماها شوخي كردن را در شيخ حسن روحاني , تمام و كمال ديده و مي بينيم.!!!!!
    • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      7 23
      شما که تا دیروز از شعر مطیعی حمایت میکردید و اونو آزادی حق بیان میدانستید(و نه توهین) چطور این شد توهین نه آزادی حق بیان و عقیده
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      0 2
      شعر مطیعی کجا و این جوکهای مبتذل کجا در آن شعر نحوه برخورد با مسائل کلان مملکت نقد شده و در این جوکهای دم دستی به شخصیت فرد توهین شده، واقعا قیاس هم میکنی اینقدر مع الفارق نباشه
  • اریا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    24 40
    بهتراست 8.28ادبیاتش رااصلاح کند .چون نمی داند طالبان اصلاح همان حد وسط است .نه افراط نه تفریط .به ارای مردم در انتخابات نگاه کن شوراهای شهروروستا خبرگان مجلس ریاست جمهوری و غیره بعد می فهمی ایرانیان چه می خواهند
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      17 20
      اصلاح طلبان در سال 88 افراط کردند و وجهه اجتماعی خود را از دست دادند.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      15 9
      اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      18 13
      هیلاری کلینتون :تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود و این یعنی اصلاحات بلای جان ملت ماست .
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
      0 0
      اصلاا طلبها همیشه ملت رو فریب دادند اینبار با تخریب چهرهای مومن وانقلابی همانکاری که بنی صدرخائن با شهیدبهشتی کرد.وانتخابات هم بسبار تخلف داشت ولی ملت هوشیارانه عمل کرد ونمیخواست فتنه 88 دیگری رقم بخوردبه نفع افساد طلبها
  • مهران IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    21 17
    دکتر احمدی نژاد و دکتر قالیباف محبوب قلوب مردم ایران هستند.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    20 19
    خاتمی باید به جرم خیانت به کشور در سال 88 محاکمه و به اشد مجازات محکوم شود و این یک مطالبه عمومی است .
  • ناشناس IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    19 0
    علی لاریجانی هیچ شانسی برای ریاست جمهوری ندارد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    9 3
    خلايق هرچه لايق ،اميدوارم دلار به ده هزار
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    6 2
    خلايق هرچه لايق ،اميدوارم دلار به ده هزار
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    4 2
    خلايق هرچه لايق ،اميدوارم دلار به ده هزار
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    4 2
    خلايق هرچه لايق ،اميدوارم دلار به ده هزار
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    17 19
    اصلاحات مایه ننگ ایران
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    6 11
    به هر حال اين طنز است و ما بايد ظرفيت خودمان را بالا ببريم. در زمان انتخابات سال 92 طرفداران آقاي قاليباف شعار مي دادند: "هم خوشگله هم بوره، جمعه رييس جمهوره!" آقاي قاليباف در انتخابات سال 96 معتقد بود اين دولت دولت 4 درصدي ها هستش و 96 درصد مردم از آن ناراضي هستن. حالا طنزنويس روزنامه قانون اين دو تا موضوع رو كنار هم گذاشته و يه مطلب طنز درست كرده. خيلي سخت نگيرين.
  • US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    24 21
    احمدی نژاد از چشم رهبر افتاده اما هنوز نور چشم مشرق هست
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      1 6
      دکتر احمدی نژاد مجددا"توسط رهبری بعنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت منصوب شد.
    • RO ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      0 0
      واقعا معلوم نیس طرفدارش کدوم طرفین!!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    20 20
    الهی همه اصلاح طلبها تو استخر بمیرن مثل ریس شون هاشمی
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      11 7
      الهی آمین
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      0 0
      الهي آمين
    • AE ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      0 0
      انشالله شما هم تو چاه فاضلاب بيفتيد و بميريد الهی آمین
    • GB ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
      0 0
      بمیرند یا مثل آن مرحوم زیر آب شوند؟ دا دا ظاهرا بدجوری مو لای دماغتو وامثال تو ومشرق جان شده اند که آرزوی مرگ آنهارا داری و مشرق هم نظرتو منتشر میکنه .مشرق نامردی اگه منتشر نکنی .یاد آوری کنم که "همه"یعنی حدود 56 درصدی که آنها را انتخاب کرده اند وقبولشان دارند.که اگه اینجوری بشه تو میمانی وحوض تو
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    احمدی نژاد و قالیباف محبوب مردم هستند چون هیچگاه خط قرمزهای این انقلاب و نظام را رد نکرده اند .چون هیچگاه اصول اسلام و رهبری را زیر پا نگذاشتند چون دلسوز این مردم به ویژه مستضعفین هستند .حیف که قدردان این چنین افراد توانا و بالیاقتی نبودیم
  • پژواک IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    شمارمشرقیها مطمئناروزی خاتمی وسید نارفیق میشیداماهمچنانمحمودرابخاطرجریان حقیروبیارزش مشاعی می‌پذیرید متاسفم
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    در جواب 1 4/11. فعلا که تو بمیری شما ها در حال درد کشیدن ومرگ هستید بزودی حلوای شما را خواهیم خورد حلا از رای اکثریت عذاب بکش و نفرین کن. مشرق تو هم که فقط رسانه اقلیت هستی ولی کاشکی کمی انصاف هم در وجودت بود.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    واقعا مظلومیت افرادی چون احمدی نژاد و قالیباف همین جاها مشخص میشود که یک روزنامه تازه به دوران رسیده اصلاح طلب بتواند اینچنین توهین بزرگی به ایشان کند . واقعا جا داره که ازشون شکایت بشه . جماعتی که با تخریب سر کار آمده باشند با توهین و تخریب است که میتوانند بمانند و حکومت کنند ، جای تاسف دارد که چه کسی به اینچنین نشریاتی مجوز میدهد؟!
  • سلام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    اصولگراها و اصلاح طلبها هر دو تاشون منحرف هستند. نه شرقی و نه غربی
  • يوسف IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 0
    رفتارها،جفاها،سانسورها،و گاهي توهين هاي شما اصول گرايان گرامي به خدومترين و مكتبي ترين رييس جمهور ايران باعث ميشه اصلاح طلب ها اين كثافت كاري هارو انجام بدن،جلوتر از رهبري كه هيچ زمان از انحراف مورد نظر شما سخني به ميان نياوردن و تكرار كلمه انحراف كه يادگار غريق كوشك بوده توسط شما اين هم جالبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس