پایگاه لشکری

فرمانده نیروی هوایی عمان با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش‌های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی هوایی عمان و هیئت همراه، صبح امروز( سه شنبه 18 آبان) با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش‌های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 1941 میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران (مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ 29، هواپیماهای سوخت رسان، باربری و شناسایی، بویینگ 707 و 747، هواپیماهای سی 130 و جت فالکون افزود: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند.

 وی در ادامه اظهار داشت: رژه هوایی 29 فروردین که از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با محوریت پایگاه شهید لشکری انجام می شود.

امیر تسویه چی در پایان با اشاره به اقدامات پایگاه شهید لشکری در امداد رسانی درحوادت غیر مترقبه، تصریح کرد: دو محموله کمک رسانی به مسلمانان میانمار اخیرا توسط این پایگاه ارسال شده است و محموله‌های بعدی در هفته‌های آتی ارسال می‌شود.

همچنین  سرلشکر مطر علی مطرالعبیدانی در این دیدار گفت: بسیار خرسندم که در این پایگاه قدیمی و کهن حضور یافته‌ام.

وی گفت: مواردی که امروز مشاهده کردم دستاوردهایی حرفه‌ای و بیانگر توانمندی این پایگاه است و شما شایسته هستید که بین توانمندی‌ها افتخار کنید. 

فرمانده نیروی هوایی عمان با بیان اینکه ما همواره به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم، افزود: گروه دوستی در نیروهای مسلح دو کشور تشکیل شده است و در آنجا زمینه‌های همکاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: بدون تردید موارد بسیار زیادی هستند که باید در مورد آنها همکاری کنیم  و انشاءالله به این همکاری ها توسعه خواهیم داد.

 گفتنی است فرمانده نیروی هوایی عمان از اورهال هواپیماهای میگ 29، اف4، سی130، بوئینگ 707 و 747 و سیمیلاتور بازدید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    9 16
    بردن اف ۲۲ هارو نشون بدن یا رافائل ها و تایفون هامون رو؟ بنده خدارو بردن اف ۴ بهش نشون میدن بابا اون تو هرموزه ای بره اف ۴ رو میتونه ببینه
    • امین IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      1 1
      علی آقا هنوز چندین کشور از اف 4 استفاده می کنند، مثل ترکیه و ژاپن و یونان و... اگر بگویی آنها ارتقاء داده اند ، خوب ایران هم این کار را انجام داده و اف 4 های فعلی فقط از نظر ظاهر با اف 4 های خریداری شده در قبل از انقلاب مشابه هستند، در ضمن محض اطلاعت،ما تحریم نظامی هستیم و همین که با اورهال و ارتقاء های مختلف هواپیماهای خودمونو عملیاتی نگه داشتیم ، جای تحسین داره، نه کنایه زدن، اگر تحریم نظامی برداشته بشه، قطعاً هواپیماهای جدید هم خریداری میشه، درک این موضوع اینقدر براتون سخته؟!!!!!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    6 32
    نیروی هوایی ایران صرفاً تاریخچه دارد.
    • امین IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      0 1
      جناب 21:43 ،خوب تاریخچه داشته باشه، در شرایط تحریم نظامی که امکان خرید جنگنده جدید در شرایط فعلی وجود ندارد، جنابعالی راه حل بهتری داری؟!!!! همین که با اورهال و ارتقاء تا حالا توانسته اند این هواپیماها را عملیاتی نگه دارند، باید بهشون دست مریزاد و خسته نباشید بگوییم ، نه اینکه غرولند کنیم و نیش و کنایه بزنیم.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    6 5
    دوربینای ریزی هس که بجای دگمه ازش استفاده میکنن . نکنه آمریکا با این روش از پایگاههای مهم و امکاناتش اطلاعات بدست بیاره . این دور وزمونه ب هیشکی نمیشه اعتماد کرد خصوصن به دوستان آمریکا
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    8 3
    سلام برادران عرب نشیین منطقه حتی اگه اسم دوست روشون باشه در چشم بر هم زدنی رنگ عوض میکنن ((به دلیل وجود پایگاه های انگلیسی در عمان)) روباه پیر خطرناک تر از امریکاست اگه آمریکا علنی میگه چیکار میکنه انگلیس 30 سال بعدش مشخص میشه چه بلایی سرمون اورده خیلی باید مراقب باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس